Bring it [Verhaal!] ♥

Hi allemaal! Ik heb een verhaal geschreven dat ik met jullie wil delen :grin:
Het verhaal is al voltooid!
Ik zal elke 3 dagen een stukje plaatsen! Mijn verhaal staat ook op wattpad (zelfde username) als je dat makkelijker vindt lezen! Ik hoop dat jullie mijn verhaal leuk vinden :slightly_smiling_face:

[b]Intro:

Tyrin woont in het armere, Noordelijke deel van de stad terwijl Nikan in het rijke Zuiden woont. De twee hebben beide hun eigen groep vrienden; Tyrin hoort bij de Northies, Nikan bij de Southies. Noord en Zuid zijn vijanden, en alles is voor hen een battle.

Het doel van de groepen is duidelijk: Elkaar het leven zuur maken. Maar door een verboden liefde, een danswedstrijd, een realityshow en een ongeluk raakt iedereen in de war. En waarom haten Tyrin en Nikan elkaar nu zó erg?

• Copyright bxndana. Alle rechten voorbehouden. - [/b]

Proloog.

North

“Code rood!” Jenna rent het lokaal in. Achter haar staat een snikkende Lauri. Ze zit onder een vieze, rode smurrie. Tyrin, die met haar vrienden in het kunstlokaal zat te chillen, staat op.

“Wat hebben ze nu weer gedaan?” bromt ze. “Ze… ze kwamen met z’n allen op me af, ik kon niet weg, ze sloten me in, en…” huilt Lauri. Tyrin legt haar hand op Lauri’s schouder. “Stil maar, het is al goed. Ga jezelf opfrissen.”

Jeffrey staat nu ook naast Lauri. “Hmm, smoothie!” Hij gaat met zijn vinger door de drab en likt er dan aan. Lauri slaat met een waterig glimlachje zijn hand weg. Jeffrey geeft haar een dikke knipoog. Tyrin rolt met haar ogen. Die jongen flirt echt met alles wat los en vast zit.

“Die stomme Southies ook,” zegt Jenna. “Jenna, houdt je mond,” zegt Tyrin. Jenna kijkt beteuterd naar de grond. Kenzo, een van Tyrin’s vrienden, zegt: “De Southies gaan echt te ver. Een beetje de zwakken aanvallen, wat een slappe act!”

Tyrin maakt een grommend geluidje. Het is waar, de Southies deden triest de laatste tijd. Ze deden natuurlijk altijd al triest, maar de zwakken aanpakken die er niets mee te maken willen hebben, gaat te ver. Dit was sowieso Nikan’s idee, de zak van een leider van de Southies. Tyrin klapt in haar handen. “Oké, wat is het plan?”
“Plan waarvoor?” Piept de irritante Jenna. Tyrin glimlacht. “Voor het terugpakken.”

South

“Done!” Cara trekt een stoel naar achteren en ploft neer. “Ja? Ging het zoals gepland?” Vraagt Nikan. Hij balanceert op één stoelpoot en werpt ondertussen slablaadjes naar Thomas’ hoofd.

Hij vangt mevr. Swirley’s boze blik, maar trekt zich er niets van aan. Hij en zijn groep kunnen toch alles maken, daar zorgt zijn stinkend rijke vader wel voor. Cara knikt en zegt lachend: “Ze begon zelfs te huilen, het arme kind.”

Nikan grijnst tevreden. Wat zou hij graag Tyrin’s hoofd hebben gezien op het moment dat ze opgezadeld zat met het jankende meisje. “Bereidt je dan maar vast voor op een tegenaanval,” zegt Nikan. Thomas maakt een minachtend geluidje. “Zeker weer een waterballonaanval met ijswater erin? Die on-originele sukkels hebben dat al twee keer gedaan.”

Nikan haalt zijn schouders op. “Misschien zijn de Northies hun inspiratie kwijt na al die nederlagen.”

[b]Dit was het eerste stukje! (Het is kort, ik weet het) Even een duidelijk overzicht van het verhaal:

• Noord: Tyrin, Kenzo, Kevin en Jeffrey. Ookwel de Northies genoemd.
  • Zuid: Nikan, Cara, Thomas en Rosie. Zij zijn de Southies.[/b]

Copyright bxndana. Alle rechten voorbehouden. -
Oke maar wat haha :'DD

Ik vind het eerste stukje moeilijk te volgen, maar ben benieuwd naar meer! :slightly_smiling_face:
Ik vraag me alleen af waarom je maar 3x per week een stukje plaatst als je hem al volledig geschreven hebt haha!

hahah, om het spannend te houden denk ik :sunglasses:
Ik moet alles bovendien de hele tijd overtypen van wattpad
En dat van copyright, nja ik dacht misschien zijn mensen die het willen stelen ervan onder de indruk en doen ze het daardoor niet. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik vind het tbh een beetje raar dat er in je titel ‘voltooid verhaal’ staat, terwijl je nog moet beginnen met posten…
Het is logischer om dat pas neer te zetten als je het allerlaatste stukje hebt gepost.

Maar zo weten mensen te weten dat het verhaal een einde heeft, want al die onafgemaakte verhalen waar je net lekker in zit die ineens stoppen vind ik nogal irritant.

Je moet het natuurlijk zelf weten :wink:

Maar ik zou het in je titel weghalen en dan in je beginpost iets zetten als: “ik heb dit verhaal al afgemaakt en zal het stukje voor stukje op GS posten”

^ja ik verwachtte ook meteen een afgemaakt verhaal te kunnen lezen terwijl dat dus niet zo is, zou dat pas aan t einde erbij zetten als ik jou was.

Plakkerig

North

Opgewonden loopt Tyrin met haar groep door de zuidkant van de stad. “Dit wordt lachen!” Juicht Kenzo. Ze maakt een enthousiaste sprong en landt soepel op haar voeten.

Kenzo is de goede danseres van de groep. Dat is handig, want de groepen noord en zuid vechten het niet alleen uit op school, en door elkaar te vernederen. Nee, ze moeten ook elkaar verslaan bij talentenshows en dansbattles. Bij schoolprestaties, sportwedstrijden en alle andere manieren waarop je elkaar kan verslaan.

Tyrin keert zich naar Kevin, die heel slim is, en echt alles kan. Nouja, qua dingen maken dan. Hij is nogal een kluns in sporten, dansen, dat soort dingen.

“Werkt die camera echt?”
Kevin knikt vastberaden. “Oh ja, en no way dat ze dat ding ontdekken!” Kevin had een heel kleine camera ontwikkeld, die je overal kan verstoppen. Tyrin kan niet wachten tot ze de beelden kon bekijken als hun actie geslaagd is.

Plots horen ze een groep de straat inkomen. Tyrin hoort die irritante Cara al giechelen, en het gejoel van Nikan en Thomas. “Shit, dat zijn ze,” snel duwt Tyrin iedereen in een steegje en achter een container.

Het is taboe als Northies op de zuidkant komen, en andersom. Dan kun je gelijk worden bekogeld met vieze etenswaar of er staat je een grote valstrik te wachten.

Lachend loopt de groep langs.
“Wie doe ik na?” Cara zet een strak, chagrijnig gezicht op en zegt met een raar accent: “Ik krijg jullie nogwel, stomme Southies!” De groep schiet in de lach. “Nee,” zegt Nikan, “ze zei “achterlijke”, wie zegt dat nou?”

Jeffrey kan zijn lach niet onderdrukken en proest zacht van achter de container. Gelijk krijgt hij een por en een boze blik van Tyrin. “Veel mensen zeggen “achterlijk” hoor,” sist ze. Als de groep voorbij is, rennen ze zo snel mogelijk terug naar de noordkant.

South

De volgende dag loopt Nikan chagrijnig door de school. Hij krijgt een klap op zijn schouder van Rosie, een van zijn beste vrienden. Daarbij horen ook Thomas en Cara.

“Hee Niek, alles goed?” Vraagt ze vrolijk. Rosie is altijd vrolijk, en heel lief. Ze is eigenlijk ook tegen het hele noord-zuidbattelen, en vindt het kinderachtig. “Hm,” bromt Nikan.

“Oké, waarom ben je chag?”
Nikan zucht, en zegt: “Het is m’n pa, hij flipte vanochtend omdat ik weer een onvoldoende had gehaald voor economie.” Rosie kijkt hem meelevend aan.

“Dan heeft ie zeker zijn donatie aan de bibliotheek ingetrokken, en krijg jij op je kop van de leraren vandaag,” komt Thomas er tussendoor. Nikan haalt zijn schouders op. “Waarschijnlijk wel.” Ze lopen de aula in.

Cara loopt er nu ook naast. “God, wat haat ik dinsdagen,” kreunt ze. Ze haalt een hand door haar afro en vervolgt: “En woensdagen. En donder… oké, ik haat school.” Nikan grinnikt terwijl ze naar hun vaste tafel in de aula slenteren.

Het is de beste plek, die ze hebben geclaimd; In een hoek, vlak bij de snoepautomaten en bij een groot raam. Nikan zegt, terwijl ze op het bankje gaan zitten: “Weet je wat de week wel weer leuk maakt? Die Northies het leven zuur ma… What the fuck!”

Het bankje waar ze op zijn gaan zitten klapt achterover en ze vallen op hun rug in een massa groene klodders. “Gatverdamme!” Gilt Cara, en ze springt overeind. Rosie zit al hysterisch de vieze klodders van zich af te vegen. Thomas staat met rode, op elkaar geklemde kaken van woede op en steekt zijn handen in zijn zakken.

“Waar kijken jullie naar? Hè?” Roept hij boos naar de verbaasde / giechelende scholieren. Nikan ligt daar maar, verbijsterd. Thomas steekt zijn hand naar hem uit, en helpt hem overeind.

“Shit hè…” mompelt Nikan uiteindelijk. “Hoe hebben ze dat met die groene pudding gedaan?” Thomas zet het bankje overeind en onder de afgevallen plank zit een rij plastic zakjes, waar de pudding in zat. Toen het bankje viel, barstten de zakjes open door de druk.

“Slim bedacht, dat moet je ze toegeven,” zegt Rosie. Nikan kijkt haar fronsend aan. Ze geeft hem een waterig glimlachje.

Youtube

North

Jeffrey rolt over de grond van het lachen. Tyrin zit er lachend naast. “Oh mijn god, dat hoofd van Nikan!” Giert ze. “En hoe die hysterische Cara de pudding uit haar haren probeert te krijgen,” lacht Jeffrey. “Oh nee, mijn prachtige afro,” doet Kenzo haar na.

Kevin komt aangelopen met de usb stick waar de videobeelden op staan. Jeffrey wijst ernaar. “Gouden youtube materiaal!” Kevin kijkt Tyrin vragend aan. Die haalt lachend haar schouders op. “Waarom niet?”

En zo komt het filmpje er die avond al op te staan. De volgende dag op school krijgt het groepje de hele tijd random high-fives, en allerlei complimenten. Tyrin tikt verbaast op Kevin zijn schouder. “Zeg Kev, hoevaak is dat filmpje wel niet bekeken?”

Kevin duwt zijn bril wat hoger op zijn neus en zoekt het op. Zijn mond valt open en hij zegt: “Al 500 keer!”
“Serieus? Wow,” zegt Kenzo. Ze springt in de lucht en tikt haar hakken tegen elkaar.

Zoveel views na een dag had Tyrin echt niet verwacht. Blijkbaar gaat de hele noord - zuid vijandigheid veel mensen aan. Tyrin checkt het filmpje nog eens en ziet dat er ongeveer even veel mensen het filmpje ‘leuk’ als ‘niet leuk’ vinden. Dan is de ‘leuk’ kant dus noord en ‘niet leuk’ hoort bij zuid.

In de pauze sluipt de groep weer naar het tekenlokaal. Iedereen, ook de leraren, weet eigenlijk wel dat ze daar zitten, ook al is het officieel tegen de regels. Niemand vindt het echt erg en laat de groep hun gang gaan.

Ze sluipen nog het meest om de vervelende Jenna te ontlopen, die denkt dat ze bij de groep hoort. In het lokaal duikt Tyrin gelijk op de troon.

‘De troon’ is een decorstuk uit de voorjaarsmusical, die ging over een koninkrijk. De troon was erg mooi gemaakt, en de schoolleiding vond het zonde hem weg te gooien. Daarom besloten ze hem in het kunstlokaal te zetten.

Na een tijdje maakt Jeffrey een enthousiast geluidje. Tyrin kijkt op van haar telefoon. “Wat is er Jeff?” Jeffrey wijst naar zijn laptop en begint met een mond vol appel te praten; “Mw… er is weer een nwieuwe dwanswedstrijd!”

Kenzo steekt haar vuist in de lucht en roept: “Yes!” Ze kruipt naar Jeffrey toe en gaat naast hem zitten. “Laat es zien.”
“Hij is over een maand in het grote theater, en alle dansstijlen zijn toegestaan,” zegt Jeffrey.

Kenzo pakt opgewonden haar telefoon. “Ik ga gelijk m’n crew op de hoogte brengen!” Als ze haar telefoon weer weglegt, staat haar gezicht op onweer. “Nikan,” gromt ze boos.

South

“Oké jongens, welkom in de studio. Hier gaan we de komende weken hard aan het werk,” zegt Nikan, en hij kijkt grijnzend de crew uit de Noordkant aan.

Jim, de leider zucht geïrriteerd. Hij haat die Nikan, en alle rijke Southies erbij. Natuurlijk wilde hij namens Noord in de danscompetitie strijden, maar nu zijn ze noodgedwongen om met Zuid mee te doen.

Die irritante Nikan heeft hem gechanteerd. Waarom moest hij ook verdomme zo stom zijn om 's avonds laat in het openbaar met zijn dronken kop Sven te zoenen. En waarom zag nou net Níkan dat. Niemand mag weten dat hij homo is, en zijn ouders al helemaal niet.

Nikan klapt in zijn handen, en zegt: “Cara heeft al een vette remix in elkaar gezet, en aan de choreografie wordt nog gewerkt. Maar het begin is er al. Doen jullie Thomas maar na. En vijf, zes, zeven, acht!”

Nikan zit tevreden op een sofa in de studio toe te kijken hoe zijn crew geweldig staat te dansen. Hij slurpt aan zijn smoothie en grijnst als hij denkt aan hoe Tyrin dit nu weer gaat oplossen.

Oké, ze hadden een gênant youtube filmpje van hen gemaakt dat al 10 000 keer bekeken was, maar dat betekende nog niet dat de Southies het zouden opgeven! Pfoe, integendeel. Zuid is strijdlustiger dan ooit.

Kevin en Rosie

North

Een week, 12000 views en heel wat inspanning later ligt Tyrin uitgeput op de bank.
Ze hebben de hele week geprobeerd een dans te oefenen, maar Kenzo is nu eenmaal de enige professionele danseres. De rest, waaronder Tyrin, bakt er niet veel van. Vooral Kevin heeft er veel moeite mee. Hij struikelt over zichzelf, trapt op iedereen hun tenen en haalt alles door elkaar. Misschien moet hij maar niet meedoen. Maar hij wilde het zo graag…

Tyrin denkt eens goed na, en dan krijgt ze een idee. Ze springt op en sms’t Kevin gelijk. Ongeduldig wacht ze vijf minuten, waarin hij niet reageert, totdat ze opstaat en naar zijn huis fietst. Ze zet haar fiets tegen een paal en wil naar de voordeur lopen als deze opengaat. Een roodharig meisje stapt naar buiten. Shit, dat is Rosie, een Southie! Tyrin duikt snel achter een struik. Wat doet die nou weer hier? Tyrin gluurt tussen de bladeren door en kijkt vol afschuw toe naar wat er gebeurt.

Rosie slaat namelijk haar armen om Kevin’s nek, en geeft hem een lange zoen. Van schrik valt Tyrin in de struik. “Fuck,” fluistert ze. Deze struik heeft doorns. “Wat was dat?” hoort ze Rosie fluisteren. “Een kat ofzo,” antwoordt Kevin. “Ik ga, zie ik je snel weer?” Zegt Rosie nu. Kevin zegt: “Ik zal volgende week naar jouw huis komen,” dan zucht hij en vervolgt: "Ik zou willen dat ik je gewoon kan opzoeken wanneer ik wil.

Rosie zucht nu ook en Tyrin verstaat niet wat ze hem dan toefluistert. Dan komen haar voetstappen dichterbij. Tyrin maakt zich zo klein mogelijk in de struik. Dan slaat Rosie de hoek om en sluit Kevin met een dromerig gezicht de deur. Tyrin springt op haar fiets en maakt snel dat ze wegkomt.

South

“Wij moeten ook een filmpje van hen maken en op YouTube zetten,” zegt Thomas. Nikan knikt instemmend. “Ja,” roept Cara, en ze gooit haar vuist in de lucht, “Dit pikken we niet!” Rosie zit er wat stilletjes bij. Nikan stoot haar aan en ze schrikt op. “Waar dacht je aan? Zeker aan het dagdromen over je vriendje?” Plaagt Nikan haar. Rosie wordt knalrood en fluistert: “Ik heb helemaal geen vriendje, sukkel.”

“Je wangen verraden anders van wel,” zegt Thomas en hij knijpt erin. Rosie slaat lachend zijn hand weg. Snel begint ze over iets anders. “Ik heb wel een kleine camera die we kunnen gebruiken.”

“Mooi zo,” zegt Nikan, “Nu alleen nog een plan.”

Hengelen

South

“Dit wordt het leukste ooit,” glundert Cara. Nikan grijnst. “Publieke vernedering plus levenslang op het internet, beter kan niet.” De groep zit onopvallend op een bankje onder een laaghangende boom. Thomas heeft heel cliché een krant meegenomen en er twee gaten uitgeknipt en hij zit er nu door te gluren.

Dan stoot hij Nikan aan. “Daar komen ze!” En inderdaad, Nikan ziet Tyrin en haar vrienden vanuit de verte al lopen. Snel stuurt Cara een sms naar Flip, een jongen uit de hengelclub. Rosie klapt haar camera open en gaat ergens staan waar ze het goed kan filmen.

Nikan kijkt tevreden. Alles gaat precies volgens plan. De Northies zijn op weg naar Tyrin’s garage via het park en ze hebben hun dansoutfits al aan, bestaand uit luchtige jurkjes en voor de jongens korte broeken.

“Leuk om te zien dat zelfs een suffe hengelclub wil meedoen aan het onderuithalen van de Northies,” fluistert Cara. Nikan knikt, en begint af te tellen. De Northies zijn nu vlakbij. “Drie, twee, één…”

Vanuit het riet dat langs het meer groeit schieten ineens een aantal hengels de lucht in en de haakjes bevestigen zich stevig in de elastieke banden van de Northies hun jurkjes en broeken. Tyrin kijkt verbluft om zich heen. Ook de anderen lijken zich niet te beseffen wat er gebeurt.

“Wat krijgen we nou…” Roept ze nog, maar dan worden de hengels krachtig teruggetrokken en daarmee de kleding van hun lijf afgerukt.

Gelijk is het een chaos. Mensen staan stil en kijken hen verbaast/lachend aan. Ook de Southies zijn keihard aan het lachen. Ze doen geeneens moeite om weg te rennen.

Kenzo begint keihard te gillen en probeert haar string te bedekken. Jeffrey rent met rode kaken weg in zijn onderbroek met kleine eendjes erop. Kevin kreunt, de haak scheerde langs zijn arm en heeft een bloedende kras gemaakt.

Nikan veegt de tranen uit zijn ogen en kijkt grijnzend om zich heen. Iedereen ligt in een deuk. Dan ziet hij Rosie, ze staat daar maar, stilletjes te filmen. Hè, fronst ze nou meelevend of lijkt dat maar zo?

En Tyrin staat daar maar, woedend naar de lachende Nikan te kijken. Dan stormt ze plotseling, zonder zich iets aan te trekken van het feit dat ze in haar ondergoed staat, op Rosie af, en duwt haar omver. “Hier met die camera!”

“Aah! Ga van me af!” Rosie worstelt om weg te komen, maar Tyrin drukt haar tegen de grond. “Geef, bitch!” Tyrin heeft het ding bijna te pakken als twee sterke armen haar bij haar middel pakken en haar een eindje verderop tegen de muur drukken. “Hi, Tyrin. Ziet er goed uit,” zegt Nikan met een grijns.

“Laat me los,” gromt Tyrin woest. Ze geeft hem een trap, maar hij geeft geen kik. “Misschien moet je het maar opgeven, schatje,” zegt Nikan, “tegen zuid kan je gewoon niet op.”

Bijna wil ze weer “We krijgen jullie wel!” schreeuwen, maar dan herinnert ze zich dat de Southies haar daarom uitlachten.

Dus zwijgt ze maar, en staart hem woedend aan, zijn blauwe ogen twinkelen van plezier. “Ik ben aangenaam verrast, ik verwachtte je eigenlijk in een oma onderbroek. Maar dit setje is wel wat leuker voor op youtube.” En met die woorden laat hij haar los en loopt lachend weg.

Leuk ! Verder

Supermarkt

North

Tyrin sluipt opgelucht de tuin in. Onderweg heeft ze alle blikken en woorden die ze kreeg toegeworpen genegeerd. Nu moet ze alleen nog langs haar familie komen.

Wat zouden haar vader en moeder wel niet denken als ze ineens in haar ondergoed het huis binnen kwam! Ze klimt snel op de container, dan op het garagedak en vanaf daar kan ze zo via haar kamerraam naar binnen.

Ze trekt snel haar joggingbroek en een hemdje aan en loopt de trap af. Wat een vernedering was dat zeg! Op het moment zelf was ze te boos om zich te schamen, maar nu ze eraan terug denkt wordt ze rood.

“Mama, Tyrin bloost!” Tyrin kijkt haar kleine broertje Sem boos aan. “Helemaal niet! Het is gewoon warm hierbinnen.”

“Dat is omdat ik hier ben, en ik ben heet,” zegt Nina, haar zusje. “Goeie,” zegt Sem en ze high-fiven.

Tyrin rolt met haar ogen en gaat naar de keuken. “Wat een kleuters zijn het toch,” begint ze tegen haar moeder. Haar moeder knikt afwezig en rommelt in wat keukenlaatjes. “Eh, mooi zo, lieverd.”

Tyrin rolt met haar ogen. Ze is weer lekker warrig vandaag. “Zeg mam, weet je wat ik vandaag gedaan heb?”

“O ja?”

“In mijn ondergoed door het park gelopen.”

“Wat leuk,” zegt haar moeder, en ze stopt met rommelen, “Zeg Ty, ga eens naar de supermarkt voor me en haal wat groenten.”

“Moet dat?” Kreunt Tyrin. “Dankje lieverd,” zegt haar moeder.

Met tegenzin stapt Tyrin op haar fiets. De supermarkt ligt dicht tegen de zuidkant aan. Veel te dichtbij. Ze zet haar fiets bij de supermarkt en ze checkt haar telefoon. Het filmpje van zuid is al 300 keer bekeken, shit. Het is weer tijd voor het terugpakken.

Pfoe, soms is het allemaal nogal vermoeiend. Altijd maar plannen smeden, om die irritante Nikan terug te pakken. Straks is ze later een oud vrouwtje zonder een man en hobby’s!

Ze snapt nog steeds niet hoe het zo ver gekomen is.

Want er was een tijd zonder wedstrijden. Toen Noord en Zuid nog geen rivalen waren. Nikan en Tyrin waren zelfs beste vrienden! Het veranderde allemaal toen Tyrin’s vader zijn baan verloor, en ze noodgedwongen naar Noord moesten verhuizen. Alle rijkeluiskinderen waarvan ze dacht dat het haar vrienden waren, lachten haar uit.

Nikan was toen erg afwezig, en nam het nooit voor haar op. Ze probeerde nog vrienden te blijven, maar hij negeerde haar altijd. Blijkbaar betekende zijn reputatie meer voor hem dan hun vriendschap.

Haar teleurstelling in hem groeide uit tot woede, en blijkbaar was dat wederzijds. Al snel scholden ze elkaar uit, en voor ze het wist groeide het koekjes verkopen bij de verschillende padvindersclubs waar ze bij zaten uit tot de eerste battle; wie kon de meeste koekjes verkopen?

Het is niet zo dat Tyrin en Nikan’s ruzie de oorzaak is van de opsplitsing Noord - Zuid. De rivaliteit was er altijd al wel, doordat het arme Noorden zich voelde onderdrukt door Zuid. Tyrin en Nikan waren de druppel die de emmer deed overlopen, en toen kwam de opsplitsing.

South

Nikan staat fronsend naar het rek met soeppen te kijken. Wat had zijn moeder nou gezegd? Groentesoep of kippensoep? Hij wist het niet meer. Bah, hij wilde haar niet teleurstellen.

Ze is pas geopereerd aan haar hart en ze is nog erg zwak. Hij is een beetje down, iets moet hem opvrolijken. Hij checkt het youtube filmpje nog eens en beurt wat op van de commentaren.

Op zijn telefoon kijkend pakt hij een random soepblik en slaat hij de hoek om. Daar botst hij zo tegen een meisje aan. “Au!” roept ze. “Oh sor…” Dan ziet Nikan dat het Tyrin is. “Laat maar,” bromt hij, “Ik neem mijn “sorry” terug.” Met grote stappen loopt hij richting de groente en fruit afdeling. “Hè, kom terug!” roept ze.

Ze laat zich niet zomaar afschudden, ze rent zowat achter hem aan. Hij zucht geërgerd en stopt met lopen. Ze botst zo tegen zijn rug op. Hij draait zich om. Ze port fel met haar vinger tegen zijn borstkas. “Jij kan ook nooit eens normaal doen hè? Die kut actie van net ging echt te ver!” Roept ze. “Zout op,” mompelt hij.

Zijn onverschilligheid werkt bij Tyrin als een rode lap op een stier. Ze balt haar handen tot vuisten. “O, nee, je gaat niet zo beginnen hè? Doe niet zo slap man, komop. Zeg eens wat stoers!”

Ze zit hem uit te dagen. Hem uitdagen is het enige wat belangrijk is voor haar. Zij heeft geen andere zorgen, geen zieke moeder, dat maakt hem woest. “Jij hebt echt niets beters te doen met je leven dan te obsederen over mij hè?” Roept hij uit. “Oh ja,” Tyrin lacht sarcastisch, “Mijn levensdoel is namelijk obsederen over jou!”

Weer port ze hem met haar vinger. Hij pakt haar hand vast. “Stop daarmee,” sist hij. Tyrin kijkt hem uitdagend aan. “Oké,” zegt ze. Dan grijpt ze vliegensvlug met haar andere hand een krop sla en gooit het in zijn gezicht.

Van schrik laat hij haar los en ze zet snel lachend drie stappen achteruit. Hij spuugt wat sla uit en pakt een tomaat. Het lachen vergaat Tyrin snel.

Hij mikt en de tomaat patst uiteen op haar schouder. “Iel!” Gilt ze, en ze stormt weer af op de rekken. Ze werpt twee eieren naar hem, en een raakt hem op zijn borst. Hij zit onder het eigeel. Vervolgens beginnen ze alle groenten en fruit binnen hun bereik op elkaar te mikken.

“Ik haat jou zo erg hè!” Tyrin mikt een pruim op hem. “Wat héb jij toch tegen mij! Ik heb jou nooit iets misdaan!”

Nikan smijt een handjevol aardbeien naar haar. “Nooit iets misdaan? Je hebt me gisteren nog in een hoop groene klodders laten vallen! En hoezo, heb ik iets tegen jou, jij hebt net zogoed iets tegen mij!”

“Dat is omdat jij me vroeger hebt laten vallen! Je hebt me vernedert, genegeerd, ik was alleen, jij klootzak!” Ze heeft nu een handjevol bessen die ze tegen hem aanwerpt.

“En jij was egoïstisch! Heb je ooit gevraagd waarom ik zo stil was, die laatste periode? Nee!”

“O, wat was er dan hè? Je was te druk bezig met je reputatie, dat is het gewoon! Want o wee als je vrienden zou zijn met iemand uit Noord!”

“Mijn moeder is ziek, oké!” Schreeuwt Nikan. Tyrin, die net een nieuwe lading bessen op hem wilde mikken, verstart, haar hand nog in de lucht. “Wat?” Fluistert ze. Ze kijkt hem aan, en hij staart terug. Ze probeert uit te vogelen wat zijn blik betekend. Kijkt hij nou zo verdrietig? Gekweld?

Voordat ze nog iets kan zeggen, tikt er iemand op haar schouder. Ze draait zich om en daar staat een grote man, een van de vakkenvullers. Hij kijkt haar erg boos aan. “Leg. De bessen. Weg,” bromt hij. Tyrin legt ze terug en probeert naar de man te glimlachen. Hij kijkt nors terug.

Dan grijpt hij haar bij de arm en Nikan in zijn nek. “Meekomen jullie!” Hij sleurt ze naar het magazijn van de winkel.

Straf

North

Nikan zit chagrijnig voor zich uit te staren op de grond in het magazijn. Tyrin zit stilletjes tegenover hem aan haar nagels te pulken. Ze wachten hier tot de baas van de supermarkt hen komt uitfoeteren. Ze weet nog steeds niet hoe ze zo stom kon zijn om hem met voedsel te gaan bekogelen.

Ook kan ze niet bevatten dat Nikan’s moeder ziek is. Ze begint langzaam wat begrip voor hem te krijgen. Nikan heeft gelijk, ze was egoïstisch. Ze had alleen maar zelfmedelijden en dacht niet aan Nikan, terwijl hij toch ook een zware periode had. Ze doet haar mond open om erover te beginnen, maar Nikan ziet het en bromt: “Geen woord erover. Ik hoef jou medelijden niet.”

Ietwat beledigd klapt ze haar mond weer dicht. Nouja, dan niet hè. De zak.

Shit, ze gaat zo op haar kop krijgen van haar ouders, en natuurlijk de baas van de supermarkt. De groente en fruit afdeling was een zooitje! Zelf zien ze er ook niet al te fris uit. Nikan druipt nog steeds van het eigeel en ook wat pruimen.

Tyrin kan er niets aan doen, maar ze schiet in de lach. Nikan kijkt op. “Waar lach jij nou weer om?” Tyrin stopt en zegt lachend: “Je ziet er echt niet uit.”

Nikan glimlacht een heel klein beetje. “Van hetzelfde,” zegt hij.

Tyrin giechelt. “Je hebt allemaal sla in je haar!” Snel schudt Nikan een paar keer met zijn bruine, warrige lokken. Nu bestudeert hij haar. “Jij hebt tomatensap op je gezicht.”

Hij leunt weer achterover en zijn bekende arrogante glimlach komt weer tevoorschijn. “Je ziet bijna net zo rood als vanmiddag.” Tyrin zucht, daar is de oude Nikan weer. Ze probeert zo goed mogelijk alle tomaat van haar gezicht te vegen. “Dat was van woede. Denk maar niet dat ik jou het plezier gun dat ik me ga schamen!”

Nikan haalt zijn schouders op, en dan komt de baas van de supermarkt binnenlopen. “Oké, ga die zooi maar opruimen,” zegt hij kalm. Tyrin kijkt verbaast op en ook Nikan is in de war. “Gaat u onze ouders niet bellen? Of de politie?” Tyrin sist: “Breng hem niet op ideeën!”

De baas schudt lachend zijn hoofd.

“Jullie kinderen toch altijd. Ik zal niks zeggen, maar ik kan niet beloven dat alle toeschouwers hun mond houden.” “Maar… bent u niet boos?” Vraagt Tyrin voorzichtig. “Als jullie nou snel alles opruimen, en de komende week hier gratis komen vakkenvullen als schadevergoeding - dat was een lading nieuwe tomaten van de beste boer in de stad - dan is er geen reden om boos te worden, toch?”

“Lijkt mij ook niet,” zegt Nikan snel.

De baas lacht weer, en gooit dan twee werkshirts naar hen toe. “Jullie taakstraf begint nu.”

South

En zo staat Nikan dus wat later groente van de vloer te rapen. Tyrin staat wat verderop de fruitvlekken van de vloer en muren te boenen. Het deel is afgezet met rood wit lint en de winkelende mensen kijken nieuwsgierig toe.

“Jezus, kunnen ze niet ergens anders naar gaan kijken?” Mompelt Nikan.

Tyrin haalt haar schouders op. “Tja. Oh, yes, dit is my jam!” Ze begint mee te neuriën op de zachte muziek in de winkel. “Kun je alsjeblieft ophouden?” Kreunt Nikan. Tyrin begint nog wat harder te neuriën.

De baas komt even kijken. “Goed bezig, kinderen!” Tyrin glimlacht naar hem. “Dank u!” Nikan kan het niet laten. “Slijmbal,” zegt hij tegen haar. Ze steekt haar tong naar hem uit. “Ah, nu snap ik waarom jullie elkaar met voedingsmiddelen bekogelden!” Lacht de supermarktbaas. Nikan kijkt hem verbaast aan. Hij geeft hem een vette knipoog en vervolgd: “Ruzie met je vriendinnetje, hè? Ik snap het al.”

“Nee,” roepen ze allebei tegelijk. “Hij is niet…” begint Tyrin en Nikan er dwars door heen: “Ik zou haar nooit…”

De baas begint keihard te lachen. “Hoe harder je het ontkent, hoe duidelijker het is! Haha, die jongelui toch ook…” hoofdschuddend loopt hij weg, Nikan en Tyrin met rode wangen achterlatend.

“Die vent weet niet waar ie het over heeft,” mompelt Nikan. Tyrin zegt niks.

Drie uur later loopt Nikan uitgeput maar opgelucht de supermarkt uit. Dat waren de ergste uren van zijn leven, zo lang met Tyrin in één ruimte zitten is niet gezond. Dat gezáng van d’r, om gek van te worden. Vooral het laatste halfuur was erg ongemakkelijk, dankzij hun baas. Elke keer als hun blikken kruisten, sloeg Tyrin haar ogen snel neer. En ze zwiept ook de hele tijd met haar lange, blonde paardenstaart in het rond, zo blijkt.

Dan herinnert hij zich weer dat ze dat vroeger ook altijd al deed, al was het staartje toen veel korter. Hij herinnert zich nog hoe hij een keer bijna viel maar zich nog net overeind kon houden aan dat staartje. Ze was niet eens boos geworden!

Nu is dat wel anders. De laatste paar jaren heeft ze hem misschien wel 400 keer vuil aangekeken, met die felle blik in haar hazelnoot bruine ogen. Als blikken konden doden…

Langzaamaan wordt hij weer wat vrolijker. Hij stapt fluiten de studio binnen. “Hoi allemaal!” Roept hij. De danscrew ligt te luieren, en Cara en Thomas overleggen. “Wat is er met jou gebeurd?” Roept Rosie uit, en ze staat op van de vloer. Ze begint de drab van pruim en ei van hem af te kloppen. “O, gewoon, een voedselgevechtje met Tyrin in de supermarkt,” zegt Nikan schouderophalend.

“Nice,” Thomas geeft hem een boks. “Ik mag wel hopen dat ze er helemaal onder zit?” Vraagt Cara duivels. Nikan grijnst naar haar.

“Vanzelfsprekend. Nou, komop! Lets dance!”

Tegen 5 uur loopt Nikan naar zijn huis. Hij gaat rechtstreeks naar zijn moeders bed. Ze gaat zwakjes rechtop zitten en glimlacht als ze hem ziet. “Hee Nikan,” zegt ze. “Hee mam, ik heb de kippensoep waar je om vroeg!” Zijn moeder pakt het blik aan. “Bijna goed, ik vroeg om groentesoep,” lacht ze.

Nikan kan zichzelf wel voor z’n kop slaan. “Sorry mam.” Hij pakt het blik weer uit haar handen. “Ik warm het wel voor je op.” Wat later komt hij terug en gaat naast haar op bed zitten. “Hoe voel je je?” Zijn moeder slurpt van haar soep. “Elke dag beter, lieverd.” Ze glimlacht.

MTV

North

Als Tyrin thuiskomt, ziet ze haar moeder. Haar gezicht staat op onweer. Oh o.

“Tyrin, wij moeten eens praten,” bromt haar moeder. Tyrin zucht. Ze let nooit op, en luistert nooit als iemand tegen haar praat, behálve als Tyrin net een voedselgevecht heeft gehad in een supermarkt. Natúúrlijk.

“Mam,” begint Tyrin, “Dat voedselgevecht was niet mijn schuld, het was Nikan!”

Haar moeder kijkt verbaasd op. “Welk voedselgevecht? Ik wilde je spreken over hoe je door het park liep, want Brenda zei…”

“Tante Brenda kletst maar wat. Ze heeft allang een bril nodig!” Zegt Tyrin snel. Shit, nu heeft ze zichzelf onnodig verraden. Dom, dom, dom.

“Brenda wist het toch echt heel zeker,” zegt haar mam, “maar vertel me nu maar over dat voedselgevecht.”

“Het was niks,” mompelt Tyrin, “Nikan deed irritant dus gooide ik een krop sla naar hem. Maar het is al opgeruimd hoor.”

Haar moeder zucht en strijkt wat loshangende plukjes haar uit haar gezicht. “Tyrin, wanneer ga je het ooit goedmaken met die jongen?” Tyrin slaat haar ogen neer, en mompelt: “Nooit, mam. Dat weet je toch. Hij liet me vallen en nu zijn we vijanden.”

“Het was zo’n lief ventje. Hij had er vast een goede reden voor dat hij je negeerde. En je overdrijft, met je “vijanden”, hoor Tyrin,” zegt haar moeder. “Dat is echt geen overdrijven hoor! Je weet toch dat de zuidkant ons belachelijk maakt? Alleen omdat we armer zijn!” Kaatst Tyrin terug. “We moeten voor onszelf opkomen!”

Haar moeder rolt met haar ogen. “Wat kunnen tieners toch dramatisch doen,” mompelt ze. Haar moeder heeft het hele battle- gebeuren nooit begrepen.

Tyrin gaat naar haar kamer en laat zich op haar bed vallen. Even rustig nadenken. Wat is er allemaal gebeurd de laatste tijd? Oké, dus Kevin heeft met Rosie. Wat slap van hem, zeg.

Wat gaat ze met die info doen? Ze wilt een van haar vrienden niet verraden. Maar wat hij doet kan echt niet! Iemand van noord met iemand van zuid? Waarom doet Kevin dit, hij weet hoe boos iedereen zal zijn als mensen er achter komen! Nou ja, ze houdt het nog maar even geheim.

Oh, en ze moesten nog een plan bedenken om de Southies terug te pakken. Ze wil iets doen waardoor Nikan weer lekker vies wordt, net als in de supermarkt. Het was echt verfrissend om alle opgekropte woede voor hem eruit te gooien door middel van voedsel op hem te gooien.

Ze denkt terug aan hoe hij vlakbij haar stond en met fonkelende ogen en die gemene grijns een ei boven haar hoofd kapotsloeg. Tyrin rilt. Maar het volgende moment stond hij daar maar, met die verdrietige blik in zijn ogen…

Na wat denkwerk heeft ze een perfect plan bedacht om hen terug te pakken. Nu moet ze alleen nog de voorbereidingen doen, en wat huiswerk maken. Haar telefoon rinkelt. Ze neemt op, en gelijk tettert Kenzo in haar oor.

“Hee Ty! Wanneer gaan we nou oefenen voor de danscompetitie? Ik heb energie voor tien!”

O ja, dat moet ze ook nog doen. Tyrin slaakt een diepe zucht. “Oh, Kenzo. Ik heb nog niet eens een choreografie!” Even is het stil aan de andere kant. Dan slaakt Kenzo een luide zucht. “Ach, maakt niet uit. Het was toch niets geworden zonder onze crew. Ik vraag me nog steeds af hoe Nikan Jim zover gekregen heeft dat hij voor zuid meedoet. Anyways, ik probeerde Kevin gisteren dus wat pasjes te leren maar die kluns heeft totaal geen mojo…”

Tyrin onderbreekt enthousiast het geratel van Kenzo. “O my god, ik had al een plan voor de choreografie, maar was het even vergeten door… ehm, belangrijkere zaken. Maar ik weet het weer! Luister, want Kevin heeft hierin een grote rol…”

South

Nikan loopt gapend zijn kamer binnen en neemt zijn laptop op schoot. Hij is helemaal op. Van de supermarkt gebeurtenis, en ook van het intensieve dansen. Thomas en Cara hebben een vette choreografie gemaakt, en met Jim en zijn crew ziet het er fantastisch uit.

Als ze hun best tenminste doen. Het grootste deel van de tijd kijken ze wat chagrijnig voor zich uit. Maar als ze eenmaal dansen ziet het er top uit.

Ha, hij gaat deze wedstrijd zó winnen. Lekker voor de Northies. Hij weet nog hoe blij ze waren toen ze vorig jaar de dansbattle wonnen, en hoe ze het in Nikan’s gezicht wreven. Nu zijn de rollen omgedraaid.

Nikan wil eigenlijk gaan slapen, maar klikt nog snel even zijn mail aan. Één nieuw bericht. Hij opent het en begint te lezen. Als hij klaar is met lezen, is hij weer klaarwakker. Opgewonden belt hij Rosie. “Ja?” Klinkt Rosie uitgeput.

“Maak het snel want ik ben gesloopt van die kut danspasjes en…”

“MTV wil een realityshow van ons maken!” Roept Nikan uit.

“Wat?” Gilt Rosie, “Dude! Hoe, wanneer en waarom?”

“Ik vat het mailtje wel even samen dat ik gekregen heb van de MTV crew,” jubelt Nikan, “Er staat dat ze onze youtube filmpjes hebben gezien, en het hele Noord vs. Zuid gedoe erg interessant en vermakend vinden. Dus willen ze ons een aantal weken volgen en onze battles bijhouden!”

Rosie gilt keihard in de telefoon. Snel houdt Nikan zijn mobiel een eindje van zijn oor. Uiteindelijk hangen ze lachend op.

[b]Hi! Ik post vanaf nu weer elke 3 dagen, doordat ik op vakantie was had ik even geen tijd. Wat vinden jullie tot nu toe van het boek?

gr bxndana :blush:[/b]