Brilvraagje

Hoi,

ik wil een bril omdat ik het gewoon fijner vind lezen enz. en kijken niet voor elke dag gewoon om te lezen,leren,tv kijken !xD maar ik had zo’n bril voro grap opgezet van zo’n meisje en die had 1,50 en ze is bijziendxD en ik vind dat zoveeeeeel beter kijken enz. !:stuck_out_tongue: maar ik ben al naar opticien geweest, en die zegt dat ik een kleine afwijking heb…maar ik wil dus gewoon die sterkte van bril omdat ik gewoon fijn vind om daar door heen te kijken… kga dan denk ik ook langs huisarts maar wat moet ik dan tege hem zeggen ? xD gwoon ik wil een bril of wat… ja sorry meschein domme vraag maarja

en ohja sorry als er spellings,grammatica ect fouten in zitten !

je kan je huisarts vertellen dat je een bril hebt opgezet met de sterkte 1.50 (- of + ?) en dat je dat heel fijn vond lezen. en of je misschien ook een bril met die sterkte kan krijgen, of dat misschien een andere sterkte nog beter is
succes !

is dat dan niet voorschut om te zeggen ? :stuck_out_tongue: ik durf zulke dingen nooit te zeggen

haha nou ik denk dat de gemiddelde dokter wel heel wat raardere vragen heeft meegemaakt dan de vraag of je een bril nodig hebt !

Als de opticien zegt dat je een kleine afwijking hebt zou ik dat maar geloven.
Dat je die van dat bijziende meisje nou fijn vind kijken wil niet zeggen dat je dat ook daadwerkelijk nodig hebt. En verder is het niet goed voor je om daarmee te gaan lopen?

heey
ik wil eigelijkw el weten waar je je ogen hebt laten testen wnat er was laatst op tv dat zaken zoals hans anders en dergelijke helemaal niet goed meten en dat ze er vaak erg naast zitten
en anders kan ej altijd nog vragen bij een andere opticien om een second opinion toch?
want meestal heb je zelf gelijk, dat had ik ook ik had het gevoel dat ik echt eenbril nodig had en dat was ook zo :wink:

Hey,

Ja ik had bij hans anders en pearl ofzo ! ik ga wel gewoon langs huisarts xD

Weetje, ik zou wachten met een bril, ik heb er zelf ook een gehad en als je er eentje neemt dan verslechteren je ogen alleen maar meer!
Ik zou het pas doen als je echt hoofdpijn krijgt enzoo

OKe, maar wat is vaak hoofdpijn hebben ? xD

Je kunt toch gewoon bij een opticien je ogen precies op laten meten en dan een bril uitzoeken. :slightly_smiling_face:
Naar een huisarts gaan heeft niet zo veel zin, dan kun je beter naar een oogarts gaan, denk ik. Heb zelf by the way ook een bril, maar ik heb echt héle slechte ogen!

je moet naar de huisarts gaan ( of de opticien ofzo…) en dan vraag je of ze je ogen willen testen omdat je niet veel kunt zien… nou en dan als je een afwijking hebt kun je voor een bril kijken, ik had ook een bril met -0.25 … dat is nu -1.25 maar ja… :tipping_hand_man:, je kan het beste met een volwassenen gaan… niet met een vriendin ofzo., dan lijkt het een beetje “grappig” xx note me als je een vraag hebt :slightly_smiling_face:

Mijn ogen zijn +5 dus ik heb gewoon een bril. Heb mijn ogen op laten meten bij de opticien, een huisarts zal je alleen maar vertellen dat je naar de opticien moet.

Overigens verkopen ze bij de kruidvat en andere zaken weleens leesbrillen voor ¤10. en die gaan tot +3 en -3 ofzo.

bedankt ! ik was van plan om gewoon alleen te gaan ! :stuck_out_tongue: trouwens iedereen bedankt xD

http://www.brilerbij.nl/home.php

kun je gwn bestelle en je kiest zelf
kost wel iets natuurlijk

Je moet echt wel naar de opticien luisteren.
Hij heeft zijn diploma op dit gebied en jij niet. Iedereen die goede ogen heeft kan zien door een bril van -1,50
Ga naar een goede opticien. Niet naar de hans ofzo… Ga naar eyewish of het huis…