brilliee??

haaiii:D
heb heb nou de laatste tijd heel erg last van hoofd pijn in mijn voorhoofd,
ook mijn ogen gaan dan tranen.
en nou moet ik waarschijnlijk een bril.
aleen ik durf dat niet tegen mijn ouders te zeggen :drama:
en ik wil dus ECHT niet met een bril lopen.
en lensen kan ook niet want mijn ogen zijn vaak ontstoken :expressionless:
hebben jullie tips??
want ik kan nooit achter in de klas gaan zitten want dan zie ik niks wat op het bord word geschreven!
en als iemand naar mij toe loopt weet ik nie eens wie daa iss (van ver)
en ik ben ook bang dat een bril mij dus niet gaat staan 8|

Ik kan zo niet zien of een bril jou staat of niet…
Als het alleen is zodat je het bord op school goed kan lezen, dat heb je hem toch alleen in de klas op? dan is het niet zo’n ramp lijkt me =]

als je die bril écht nodig hebt kan je het best gewoon zeggen, bij de opticien kan je kiezen uit verschillende monturen, je vindt er wel een die je mooi vindt (:

ja maar dat is het nou juist ik heb er niet aleen in de klas last van
maar ook thuis bij het tv kijken
of als ik als ik op de fiets zit kan ik die verkeers borden soms niet eens zien van ver enz

[i]Huh waarom durf je dat niet tegen je ouders te zeggen? :S Een bril is heel normaal hoor! Ik heb er zelf een, m’n tantas, nonkels, paar klasgenoten, familie, vrienden,… Niets raars aan :wink:

En als je naar de opticien gaat, zal je zeker wel eentje vinden die je staat. Gewoon goed zoeken![/i]

omdat ik dan met die bril moet lopen
en dat wil ik niet

ziet er niee uit bij mij

Dat is dan wel echt dringend dat je er een gaat dragen! Bedoel maar, het kan echt gevaarlijk worden zo op straat enzo…

dat weet je niet. Ik, dacht dat eerst ook, maar uiteindelijk sta ik er toch wel goed mee, vind ik zelf (:.

hoe lang heb jy al een bril dann

ik vind sommige brillen echt moooi. gewoon eens goed rondkijken
ze hebben vast ook wel iets naar jou smaak

Meer dan 2 jaar. maar ik hoef 'm enkel te dragen omte lezen, en voor de computer enzo (Slecht dichtbijzicht)

Ik vind brillen juist mooi! En steeds maar weer hoofdpijn is ook niks toch…

ik studeer nu voor opticien, en ik moet je helaas vertellen: je moet een bril! vertel het liever zo snel mogelijk tegen je ouders en ga met ze naar de opticien. hoe langer je wacht hoe minder scherp je gaat zien en dit wil je natuurlijk ook niet.
en wees gerust, er is voor ieder type (hoofd) een ontzettende leuke bril! in het begin zal je wel evenjes moeten wennen aan je nieuwe gezicht, maar het zal je hardsdtikke leuk staan :slightly_smiling_face:
wanneer je sterkte niet zo heel hoog is en je echt alleen last hebt met eventjes op het bord kijken hoef je misschien je bril alleen in de klas op, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen want ik weet natuurlijk je sterkte niet xD

maar hoe kann ik daa zegge:
‘‘ja mam papa ik denk dat ik een bril moet’’ :grinning:
klinkt ook zo raar?? :S

ik heb er niet alleen in de klas last van maar ook met tv kijken
of ding die ver weg staan najaa
mischien gaat het over wantt het is iets van de laatste paar maanden en daarvoor had ik het niet (zo erg)

Ik heb sinds een halfjaar een bril, ik ben gewoon naar de opticien gegaan toen ik het bord niet meer kon lezen en daar werd gezegd dat ik idd een bril moest. Dat heb ik tegen mijn ouders gezegd, en toen ben ik met mijn moeder naar de opticien geweest voor een grondige meting en om een bril uit te zoeken…
Ik dacht dus ook dat een bril mij niet zou staan, maar geloof me, er zijn zoveel modellen en kleuren en soorten brillen dat er echt wel een bij zit die jou leuk staat!
Ik heb er echt alleen maar positieve reacties gekregen, een iemand zei zelfs: ik wil ook een bril!
Dus maak je geen zorgen, een bril is niets om voor je te schamen!
Sorry voor het lange verhaal :cold_sweat:

vooral in de klas zou ik me schamen want juist zonnebrillen en shutterglasses
staan mij geweldig
maar gwn brillen no way :grinning:

en als ik tegen me ma ga zeggen dat ik last van me ogen heb dan gaat ze zeggen kom dan gaan we naar de opticien :expressionless:
en ik weet echt zeker ik zie er dan nie uit
ook als ik de bril van ma nichtje of een vriendin op doe staat da nie

Je moet er toch echt wat aan doen.
En het is toch niet zoo erg, ik heb ook een bril en mensen geven me vaak complimentjes dat hij leuk staat en dat hij mooi is.

Ik snap gewoon niet wat er zo erg is aan een bril en waarom mensen dat meteen als lelijk ervaren.

in de zomer heb graag een zonnebril op m’n neus geen gwn bril :grinning: