Bril

Hi,
Ik moet even mijn verhaal kwijt.
Ik heb dus een bril, en eerlijk gezegd ben ik er helemaal niet blij mee, dat is nogal bescheiden gezegd. Ik had veel liever goede ogen of lenzen gehad! Ik begrijp van mijn ouders dat ze er geen zin in hebben, want lenzen zijn immers veel duurder dan een bril, maar ik heb zelf al aangeboden mee te betalen óf zelfs helemaal zelf te betalen! Maar mijn ouders willen dat niet, omdat het té gevaarlijk is blijkbaar.
Maar ik voel me heel onzeker met zo’n bril, mijn ogen worden kleiner, en je kunt meteen zien hoe ongelijk mijn ogen wel niet zijn en staan. Maar dit vinden ze geen goed argument dus.
Ik heb weleens een heel betoog geschreven waarom ik lenzen wil, maar niks helpt.

Even had mijn vader er over nagedacht, heel even maar, maar mijn moeder is er fel op tegen, dus dat draaide weer uit op niks.
Een tijdje heb ik ‘gezeurd’, maar dat werden ze zat. Dus nu zeg ik er niks meer over, maar ik ben nog steeds ongelukkig ermee, en elke avond denk ik weer: Bah wat staat die bril me toch lelijk!

ps. Ik ben 15.
Bedankt voor het lezen!

Een bril is helemaal niet zo erg als jij beweert. Het kan zelfs hartstikke leuk staan en je gezicht helemaal ophalen! Lenzen zijn voor zover ik weet niet gevaarlijk, ik weet niet waar je ouders dat precies vandaan halen? Als je ouders het niet willen betalen of het jou niet willen laten betalen zul je je bril toch moeten leren accepteren.

bedankt voor je reactie! Ik probeer het al te accepteren, een jaar lang heb ik de bril gewoon niet gedragen, maar mijn ogen zijn helaas achter uitgegaan, dus ik moet hem nu wel dragen.

uhm ik denk niet dat je veel kan doen. Het enige wat je kan doen is geen bril dragen en rond lopen met slechte ogen of gewoon wel je bril dragen en er maar het beste van maken.

probeer anders van te voren alleen naar de opticien te gaan en vraag wat informatie of een foldertje over lenzen en eventuele prijsopgaves. na zelf wat vooronderzoek gedaan te hebben kan je vragen of je ouders mee willen naar de opticien en de opticien kan je ouders ook verder toelichten.
ook kan je vragen aan je ouders of je een nieuwe bril mag en voorstellen om er zelf ook een deel aan mee te betalen. je hebt tegenwoordig echt super leuke brillen in allerlei leuke kleuren en vormen. en ook zijn er goede (ja wel dure) glazen die de vergroting wat kleiner kan laten lijken maar dan ziet het er wel mooi uit. al blijf je natuurlijk bij een min sterke altijd wel een verkleining zien…

Je kunt er niet heel veel aan doen denk ik…
Ik vind persoonlijk een bril zelfs superleuk :"D maar jij niet.
Dit is dus nutteloos ;d upje voorjou

Nou als het zo ‘‘gevaarlijk’’ is, waarom hebben zoveel mensen dan lenzen… En ja, als jij je zekerder voelt met lenzen is dat ook wel een goede reden :slightly_smiling_face:

Ik wil juist weer een nieuwe bril.
Anders sparen voor lenzen. Om toch lenzen te nemen.

Bedankt! Ik zal inderdaad even naar de opticien gaan, dan kan ik wat informatie vragen enzo, zelf spaar ik ook al, en tot dan toe zal ik er proberen het beste er van te maken.

Ik draag ook een bril :slightly_smiling_face:
En ik vond mijn bril ook erg lelijk, tot ik lenzen kreeg. Ik had harde lenzen, en dit deed echt enorm veel pijn omdat ik te weinig tranen heb.
Dus heb gewoon een nieuwe bril gekocht (die ik veeeeeeeel mooier vond). :slightly_smiling_face:

Maar als je echt graag lenzen wilt, misschien eens daglenzen proberen? Bij een brilcenter kunnen ze je vaak helpen :wink:
De prijs? Mijn mama heeft maandlenzen en betaalt ongeveer 30euro per maand.

Ik heb ook 3 maand een bril gehad, wat voelde ik mij kut elke dag. Je kunt als je goed kunt regelen je verzekeringsmaatschappij bellen en vragen of dit vergoed word. Ook kun je bij een brillen winkel vragen of het word vergoed, zo hoef je zelf maar een klein deel te betalen. Volgensmij betaal ik 30 euro per half jaar te doen dus! Succes en, als jij elke nacht je lenzen uit haalt, elke nacht de vloeistof in het bakje verschoont IS ER NIKS GEVAARLIJKS AAN!!

Bril is echt wel leuk hoor! Lenzen zijn echt niet gevaarlijk!

ik heb tot mijn 15de ook een bril gedragen en vond het ook verschrikkelijk!!! en dat is ook nog zacht uitgedrukt haha,
ik mocht ook nooit lenzen; reden te duur…
toen ik 16 werd en mn diploma heb gehaald heb ik er gebruik van gemaakt en ze vroegen welk cadeau ik wou, ik wou perse lenzen haha en de eerste 3 jaar hebben ze, ze betaald en nu betaal ik ze zelf!

wij zitten bij een verzekering die slechts 50 euro per 2 jaar daaraan mee betaald… Ik hoop dat de prijs redelijk is, ik ga straks even een mailtje sturen naar de opticien :slightly_smiling_face:

helemaal nergens last meer van gehad? Ik ben best wel benieuwd of er snel iets misgaat en hoeveel last je ervan hebt. Ik heb zelf lenzen, daarvoor had ik vanaf mijn zevende een bril. Mijn sterkte is -5.5 en ik zit er echt aan te denken om mijn ogen te laten laseren!

Ontopic: Ik mocht pas lenzen op mijn achttiende en ik zit bij Hans Anders. Is best betaalbaar: ¤ 54 euro per halfjaar voor normale lenzen, ik heb silliconenlenzen ( deze zijn beter voor je ogen) en ik betaal daar dan nog ¤20 overheen. Is best te doen!

maar de lensvloeistof, als die er over heen komt…?

maar de lensvloeistof, als die er over heen komt…?

die zit bij de prijs in.

wow dat is wel heel goedkoop! :astonished: