Bril?

Ik heb een probleempje: Ik kan het bord niet meer zo goed lezen, maar ik wil het niet tegen m’n ouders zeggen, want ik wil echt geen bril!
Of is het ook mogelijk om een bril te krijgen voor alleen in de klas?

Ik heb ook moeite om gezichten van mensen te herkennen vanuit de verte en heb het idee dat ik ze niet recht in de ogen aankijk (als ik op een afstandje sta) en heb daarom het idee dat ik òf lullig overkom omdat ik naast ze kijk ipv in hun ogen, of dat ze doorhebben dat ik ze niet goed kan zien…

iemand een tip wat ik ertegen kan doen en anders hoe ik het dan moet zeggen tegen m’n ouders? :blush:

omg.
Wat is er nou zo erg aan een bril.
Neem dan lenzen.
Ik heb zelf ook een bril en heb nergens last van.

ik heb hetzelfde probleem. Ik ga gewoon naar een opticien en laten meten. En als het moet neem ik gewoon een bril, en als ik geen zin heb in een bril neem ik gewoon lenzen.

Kind een bril kan heel leuk staan.

Had ik ook, ik heb maar gelijk lenzen genomen :slightly_smiling_face:

Kan je meteen lenzen nemen?
Sorry hoor, maar ik weet er ook niks vanaf!

En als je mijn klas kent, wil je geen bril geloof mij!

tuurlijk kan dat.
damn, ga gewoon eerst naar de opticien, informatie vragen enalles, ogen op laten meten en dan kan je altijd zien. Als jij zonodig geen bril wilt omdat het in je klas dan niet leuk (of weet ik wat) is… dan blijf je toch lekker met spleetoogjes naar het bord kijken. (:

je heb dan alleen een bril nodig vor ver weg zien waarscheinlijk dus alleen met autorijden in de les tv kijken etc…
je hoeft hem niet de hele dag op is wel handig maar niet nodig…

dan neem je lenzen?
en je zou inderdaad ook alleen een bril kunnen nemen voor alleen in de klas.

Brillen kunnen juist heel leuk zijn, ik heb een bril voor in de klas en achter de computer en ik vind mn bril echt heel leuk en draag m graag.

zo erg is een brill tegenwoordig niet meer. ik heb ook een bril maar ik draag hem alleen als ik mn ogen moet inspannen zoals in de klas of als ik thuis een film kijk. en als je hem echt de hele dag op zou moeten hebben, dan zou ik voor lenzen gaan

Oke bedankt!

Maar mijn ogen zijn heel slecht, als ik achterin de klas sta kan ik soms nieteens zien of er uberhaubt wel iets op het bord staat dus… ik zie alleen maar zwarte vegen zegmaar… gelukkig zit ik een beetje in het midden/voor in de klas.

Jawel joh, een bril is hartstikkme gaaf! En je kunt toche en bril dnemen en lenzen? Dan kun je een bril op als het past bij je outfit en lenzen als je er geen zin in hebt of het niet mooi vind ofzo. Ik zou gaan voor de Wayfarer.
http://i41.tinypic.com/kcmc5h.jpg

Ik ken een aantal mensen, waaronder m’n zusje, die een bril hebben voor in de klas en soms tv kijken enzo. Die hadden dezelfde klachten als jij. Vertel het gewoon aan je ouders en ga even langs bij de opticien. En als je een bril moet (ik vind het intelligent staan) en die elke dag op moet, kun je altijd nog voor lenzen gaan. Het is simpelweg beter voor je om even je ogen te laten nakijken.

Ik had hetzelfde als jij, ik heb nu een bril voor alleen in de klas. Eigenlijk wil ik ook best lenzen proberen, maar ik heb gehoord dat die best duur kunnen zijn. Lenzendragers, info?

Whahaha ik ga daar echt stuk om! :grinning_face_with_smiling_eyes: Ehm, je doet hem alleen op in de les en daarna op het eind van de les stop je hem in je brillenkoker. Doe ik ook altijd, niet dat ik me bril niet leuk vind. Maar ik vind zonder mooier.

En je moet het wel zeggen, het is wel belangerijk dat je gewoon goed kan zien.
Dus what the damn problem and get some glasses!
En desnoods lenzen.

Ik zou het maar doen, het is echt niet zo erg hoor en met een bril kun je eindelijk alles goed zien, er zal een wereld voor je open gaan! :pensive:

En het zou best kunnen dat je ogen alleen maar slechter worden, omdat je er niets aan doet…

Ik heb echt heeel lang een bril gehad, vanaf groep 5, maar nu heb ik lenzen.
Maar ik moet zeggen, ik heb liever een bril. De lenzen zijn echt heel slecht voor mijn ogen, nu bijv doen mijn ogen heel erg veel pijn( ik heb nu wel een bril op) en ik kan me bijvoorbeeld heel vaak niet goed concentreren doordat ik veel oogpijn heb enz

Nou ja waar het op neer komt, is dat je beter een bril kunt nemen, als is het alleen voor school en als je bijv tv ofzo gaat kijken.

Ik heb ook slechte oogjes en draag mijn bril eigenlijk alleen in de klas. :slightly_smiling_face: Dus ja, dat kan. eigenlijk is het gestoord dat ik niet altijd mijn bril op heb… heb ik wel nodig namelijk x]

Lieve meid, ik had precies hetzelfde als jij, ik durfde niet tegen mijn ouders te zeggen dat ik slecht zag omdat ik heel erg bang was dat ik een bril zou krijgen. Ik heb ong. een jaar ‘slechtziend’ rondgelopen en ik had bijna elke dag hoofdpijn. Uiteindelijk heb ik toch gevraagd of we naar de opticien konden omdat ik het idee had dat ik minder zag (vroeger zag ik echt superscherp). Ik heb er wel meteen bij gezegd dat ik geen bril wilde, mijn ouders hadden hier geen problemen mee en ik neem aan dat jou ouders dat ook niet zullen hebben. Als ze wel moeilijk doen, zeg ze dan dat contactlenzen goedkoper zijn, zeker in het begin omdat je ogen in de puberteit tijdelijk sneller achteruit gaan omdat je schedel groeit (dat was bij mij het geval). En omdat je dan als je zachte maandlenzen neemt elk half jaar weer (als het nodig is) sterkere lenzen kan nemen, terwijl een bril al op z’n goedkoopst 2 á 300 ¤ is, tegenover een halfjaar maandlenzen á 90 ¤.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
xx

Precies ik!
Ik ben opgegeven moment gewoon naar de opticien gegaan. Je moet vóórdat je lenzen neemt sowieso een bril hebben. Ik heb nu bijna 1,5 jaar mijn bril, die ik trouwens bijna nooit opzet. Maar nog een halfjaar en dan krijg ik lenzen vergoed door de zorgverzekering. Op dit moment heb ik gewoon een bril die ik in de klas ff opzet of met tv kijken. Maar niemand ziet het toch! En als ik mijn bril vergeet merk ik wel dat het echt klote irritant is. Dus ga gewoon naar de opticien, probeer wat uit & dan zie je meteen dat de bomen weer blaadjes hebben! :stuck_out_tongue: