Bril

Sinds groep 8 merk ik dat ik het bord op school niet kan lezen, maar ook de onder titels van de tv niet. En als iemand ver weg staat zie ik wel een hoofd, maar kan ik de persoon niet herkennen. Ik loop er nu al zo’n 4 jaar mee rond, ik ga nu naar de 3e klas. Maar ik heb deze vakantie tegen mijn moeder verteld dat ik niet meer goed kan zien. Ik heb het bewust in de vakantie gezegd, want dan heb ik in de vakantie de tijd om alles te regelen met mijn bril. En mijn school zit op 2 locaties, de 1e en 2e klas zitten op locatie 1, en de 3e en 4e klas op locatie 2. Dus ik krijg ook weer nieuwe mensen op mijn school. Dus ik dacht, als ik nou er voor zorg dat ik in de vakantie een bril heb, en dan kom ik nieuw op locatie 2, dan kent iedereen mij als dat meisje met een bril. Want het lijkt me niet leuk om een bril te moeten midden in het school jaar, en dat je daar commentaar op krijgt.

Ik heb een vraag aan de brillen dragers, hoe reageerden jullie klasgenoten, en hoelang duurde het bij jullie dat jullie bril klaar was?

Omg doe hipstah en pak een nerd bril xoxoxoxo

Ik kreeg mijn bril midden in het schooljaar en heb er geen opmerkingen over gekregen. Het is echt niet nodig om onzeker te zijn. Je zult een wereld van verschil zien met je bril op! Het verschilt per opticien wanneer je bril binnenkomt, heb je er al 1 besteld? Neem iemand mee die goed kan zien of de bril je mooi staat. Bij mij duurde het zo’n 2 weken voordat mijn bril binnenkwam.

Hier zijn al zoveel topics over

Ik heb ook een bril, ik dacht eerst ook zo, maar iedereen zegt dat hij erg mooi staat enzo! :slightly_smiling_face:

Eerste dag was het vooral van: “Huh, sinds wanneer heb jij een bril”. Daarna hoorde ik niks meer er over, alleen leuke reacties. Bij mij duurde het ongeveer 2 weken voordat hij klaar was.

Het duurt meestal zo’n anderhalve week,
en agh, waarschijnlijk krijg je eerst alleen “huh, heb jij een bril?” te horen en daarna niet meer. (y)

Ik kreeg ook alleen maar leuke reacties : )

Mn 1e was na 2 weken klaar en mn 2e, een nieuwe die ik na een paar jaar kreeg, na 1 week.

Ik heb al sinds groep 5/6/7? een bril (nu lenzen) en bij waren de reacties ook leuk! Bij mensen die ik ken, die een bril kregen hebben ook geen vervelende reacties gehad! :slightly_smiling_face:
En als je liever toch geen bril wilt, kun je dan geen lenzen nemen? :slightly_smiling_face:

Oke ik lees nu dat m’n zinnen een beetje krom zijn haha :flushed:

Ik kreeg ook alleen maar leuke reacties, als je een bril kiest die je leuk staat zal niemand een vervelende opmerking maken!

Mijn bril was de volgende dag al klaar.

Oke, fijn om te horen dat bij iedereen de reacties leuk waren. Maak me al een stuk minder druk. :slightly_smiling_face:

lol, brillen zijn super hip als je ze leuk draagt en een tof montuur kiest. ik heb al 4 jaar een bril en ik krijg er letterlijk iedere dag complimenten over. ik zie het echt als accessoire en als aanvulling ipv minpunt. zou nooit over gaan op lenzen, brillen zijn fantastisch.

Het komt allemaal wel goed Reneetje :slightly_smiling_face: .