Bril =>> vervelend ??

Hello

moet mss een bril. weet nog niet 100 % zeker maar is da vervelend een bril dragen en waarom (ni) ??

Kheb al dinge geleze :anguished:? :anguished:?

btw mn ouders wete dah nog ni en kweetook ni hoe ik ze da moe zegge … :anguished:?

je ouders weten niet dat je een bril moet?

dan ga je gewoon naar ze toe pap, mams, ik moet mischien ook een bril & TADAAA :grinning:

Ik heb ook een bril, en ik vind het niet echt bepaald fyn.
Ik draag hem bijna nooit. ik heb hem van DKNY, hy’s erg leuk
maar me hele uiterlijk kun je dan anders doen snapje. je maakt je anders op. en je haar blablabla.

maarkmoet hem eigleijk wel op hebben
ik ga proberen hem alleen bij TV/Leptoppen op te doen.

xxx

“mam, pap, ik zie niet meer heel erg goed. Misschien kunnen we eens langs een opticien gaan?”

Bril is bij mij alleen onhandig met zwemmen, aangezien ik zonder bril of lenzen echt helemaal niets zie. En regen, dat soort dingen
Voor de rest vind ik het niet zo heel vervelend eigenlijk
maar moet om medische reden lenzen

Als je niet op tijd bent met een bril gaan je ogen achteruit.

Ik heb nu min 7 en min 6 dus…

volgende keer wat duidelijker typen aub
Ja je kan toch wel zeggen dat je niet zo goed ziet? ':'3
Anders neem je lenzen als je geen bril wilt.

Ik heb lenzen, voorheen een bril. Ik vond het vervelend worden met zwemmen en sport en vond lenzen gewoon mooier dus heb ik dat toen gekregen. Ik heb ook -6,5 voor lenzen en ik denk -7 ofzo voor m’n bril, dus kan ik niet even zeggen: “Ik ga even een dagje zonder bril/lenzen.”

Je kunt het je ouders toch wel vertellen??? Dat is toch niks om voor te schamen of wat?

Gewoon een keer zeggen: Mam,pap, ik zie alles niet zo goed meer, zullen we eens laten testen?
Volgens mij is het overal gratis, zo’n test, dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Maar een hele tijd rondlopen met slechte ogen en zonder bril is echt niet goed! Gaan ze alleen maar meer achteruit.

Ik vind het niet supervervelend, alleen in het zwembad zie ik niet zoveel.
En je kunt het wel vervelend vinden, maar als je hele slechte ogen hebt moet je em toch wel op.

Maak je niet druk, er zijn veel ergere dingen dan een bril.

Een bril is opzich wel irritant met sommige dingen, zoals:

• regen
  • kou, dan raakt ie beslagen als je naar binnengaat
  • in de zomer als je een zonnebril wilt dragen

Maar je hebt tegenwoordig echt heeel veel leuke modellen, dus qua uiterlijk ga je er niet op achteruit hoor!
Wat je wel kan doen, is bijvoorbeeld lenzen nemen en dan een bril voor erbij (als je ouders dat goed vinden, met kosten enzo)

Gewoon een keer tijdens het avondeten over beginnen, en dan kan je gewoon bij de opticien binnenlopen en vragen wanneer je een oogtest kan laten doen.

Ik heb nu zelf al iets van 5 jaar een bril en sinds een jaar, of twee jaar ook lenzen erbij. :slightly_smiling_face:

Ik heb ook 'n bril alleen noooit op, ja alleen in de klas ofzo of als ik tv kijk. Voor mij is dit juist handiger dan lensen om dat 'k ze toch niet 24/7 nodig heb, je moet gewoon eventjes de voordelen en nadelen bedenken van bril en lensen en dan zelf kiezen :slightly_smiling_face:

Hoeft nier perse. Bij Eyes&More heb je 2 brillen incl. glazen voor 150,- euro, en dan kun je dus ook kiezen voor een zonnebril en een gewone ^^
vrij nieuwe winkel, weet niet precies waar die allemaal zit, maar zal wel op de site staan

Bij regen enzo, en als ie beslaat bij het naar binnen gaan enzo, dat is wel vervelend. Ik heb nu ongeveer 3 jaar een bril, voor veraf (dus tv, autorijden, bord op school, en bij hoofdpijn) en het eerste jaar vond ik het verschrikkelijk maar sinds ik een leuk montuur heb vind ik het niet erg meer!

wrong button

Ik heb maar 1 geslepen glas, maar het is erg vermoeiend om mijn bril niet op te hebben, dus eigenlijk heb ik hem altijd op. Als je een beetje een leuke bril uitkiest kan het je superleuk staan. Je moet het zien als een accesoire dat je leven makkelijker maakt. Na een tijdje kan ik je verzekeren dat je jezelf leuker vindt mét bril. Ik zat in groep 8 toen ik mijn bril moest en vond het zwaar kut, om het zo maar te zeggen, maar nu zou ik denk ik niet meer zonder willen. Ik vind mezelf gewoon mooier met. Als je nou echt een hekel hebt aan je bril kun je ook altijd nog lenzen nemen, en als je dat vervelend vind kun je informeren naar nachtlenzen. succes!

Als ik zou kunnen kiezen zou ik echt wel voor lenzen gaan! Ik heb nu een bril en ik heb hem vooral niet graag omdat ik ermee uitzie als een nerd. Maar als je een mooi montuur uitkiest zal je het je vast wel mooi staan (: Aan een bril dragen heb je over algemeen geen last, maar wel (zoals iedereen hier zegt) als het regent en als je van koud naar warm gaat dan gaat die beslaan. Ook ik heb eens een basketbal tegen mijn gezicht gekregen en door mijn bril had ik veel schrammen rond mijn oog dus dat was wel storend :’) En in het zwembad zie ik ook niets enz.

Als je het niet durft te zeggen tegen je ouders kun je het heel subtiel doen, als jullie bevoorbeeld tv kijken met ondertiteling zeggen dat je die niet ziet of veel zagen tegen de leerkracht dat je het bord niet ziet fzo. Maar het beste is gewoon aan je ouders vertellen (;

Mwhoa, ik heb al een bril sinds mn 6e, ik ben eraan gewend, maar in het begin is t wel vervelend ja…
Ligt er ook aan of het je staat, en anders neem je lenzen.
Maar ook daar zitten nadelen aan.

Ik heb lenzen en een bril. Ik vind een bril niet heel fijn als ik ergens heen ga ofzo. Ik voel me dan minder mooi, en als het regent is het zoiezo een ramp, en je make-up moet anders. Ook voel ik mij heel duizig. Maar dat komt omdat ik mijn bril alleen op heb als ik lekker niets hoef te doen, dus in het weekend enin mijn piama. Dus met bril op voel ik mij niet af ofzo.

Ik heb dus lenzen en die draag ik eigenlijk altijd, alleen beginnen ze te irriteren savonds, en ik heb er nogal wat grief mee gehad. Maar ik doe gewoon sávonds mijn lenzen altijd uit.

Met zwemmen zijn lenzen niet fijn, ik ben bang dat ik ze kwijt raak, en met een duikbril op, heb ik het gevoel dat mijn ogen stikken.

Ik zou gewoon beiden doen, mocht er met 1 ding iets mis zijn, heb je altijd een vervanging :slightly_smiling_face:

Thnx :slightly_smiling_face:

Ik ga wel probere maar wel nog eventjes op het juiste moment w88 :stuck_out_tongue:

Ik weet et nog ni zeker hee … tis vooral uit ondervinding

Mn pa zei zo ne keer aantal jaar gelede zovan (toen we in den auto zaten) ja en nu na rechts en ik da8 :flushed: diene kan da leze ofwa en nu vorige zomer vant zelfde en ja als hij 50 is ik en 15 is da mss ni zo logisch en dus heb ik ne keer een testje gedaan en daar kwam wel ni et beste resultaat uit voort maja das ma een online testje dus ni ereug betrouwbaar… ma kheb toen wel aan die mense van diene site gevraagd van ja kijk ik heb dees wilt da nu zegge dak ni goe zien en dus nen bril of lenze moet :face_with_raised_eyebrow: en die zeide zo van ja daar ziet et er wel na uit ja … :anguished:?