bril & pesten????

ik pest mensen met een bril??
  • ja
  • nee
  • ik heb zelf een bril en doe dat echt niet!
  • anders (zeg dan wel je ant :stuck_out_tongue:)

0 stemmers

hoiiiiii :grinning:
ik ben helemaal niet onzeker en heb altijd een grote bek maar nu ik waarschijnlijk een bril moet niee want ik ben bang dat mensen me gaan pesten (niet dat ik op school gepest word)
want de meeste kinderen die een bril hebben worden gepest (en dat slaat nergens op natuurlijk)
nou ben ik bang dat ze dat bij mij ook gaan doen:(
en hoe kan je het beste tegen je ouders zeggen dat je een bril moet
want ik heb al gezegd tegen me moeder dat ik hoofdpijn krijg van het turen en me ogen tranen en branden enz
maar nu wil ze naar de dokter
maar ik vind het ook zo raar om te zeggen
mam we kunnen beter naar de opticien gaan want waarschijnlijk moet ik een bril :see_no_evil:

srry voor die lange tekst :cold_sweat: :woman_facepalming:

Uh… Wat een rare school. In mijn jaar word niemand gepest om zijn bril. Maar ik zit ook in de 5e :slightly_smiling_face:.

ja en ik in de 2de…
maar bij ons op school zijn ze heel kinderachtig :grinning:
denken dat ze stoer zijn als ze iemand kunnen pesten :face_with_raised_eyebrow:

Neem anders lenzen :’)

Oké dat is sneu. Maar hoe pesten ze dan? In de trant van ‘hahaha brillenjood’ ? Want dat is best lachwekkend. :’)

als je zo bang bent om gepest te worden,
wat dacht je van lenzen? :slightly_smiling_face:

waarom zou je niet gewoon tegen je ouders kunnen zeggen; ik denk dat ik een bril nodig heb.
&ik zou me niks aantrekken van mensen die pesten, word het wel erg met dat kinderachtige gedoe, dan zou ik misschien lenzen gaan overwegen (A)

je had al een topic over je “bril” probleem geopend
en zoals de meiden daar al antwoord gaven:
gewoon tegen je ouders zeggen: ik heb een bril nodig. daar is niets aan, het is niet erg en de wereld zal heus niet vergaan.
nee met een bril zal je ook niet worden gepest.
je kan moeilijk blijven doen en eigenwijs blijven, of je kan met je ouders naar de opticien gaan en een leuke bril uitzoeken…

Gewoon zeggen dat je je ogen wilt laten nakijken. De dokter zal je toch wel doorverwijzen naar een opticien.

En pesten met bril? Dat heb ik alleen meegemaakt op de kleuterschool… :face_with_raised_eyebrow: verder niet…

Neem gewoon lenzen, heb je er ook geen last van.

Nou één ding is zeker, jij bent wel onzeker!
Als jij niet onzeker zou zijn, zou het nu je reet roesten dat je een bril krijgt en zou je ook niet bang zijn dat ze je pesten.

Ik ben nu 19 en zou het niet in m’n botte kop halen om iemand met een bril te pesten dat is wel zo godsgruwelijk kinderachtig!
Als kinderen in mijn klas (groep 5) een beugel of bril krijgen en ik merk dat zij elkaar daarom pesten, dan is de pester de mijne!

Je moet er dus niet vanuit gaan dat ze jou ook zullen pesten, want je loopt dan vooruit op dingen die er nu nog niet zijn.
Tuurlijk kan je je wel druk maken, maar als jij er nuchter en lakoniek op ingaat, is de eventuele pestlol er al snel vanaf.
Het ene oor in, andere oor weer uit.

Ikzelf heb een bril, maar meer voor huiswerk/computer/tv enzo en I love it! Zo vet handig, ik heb een hippe en het heeft wel wat een bril.
Stukje intelligenter altijd haha. Dus, niet druk over maken, gewoonweg skijt hebben aan de rest!!

eeii

myn zus heeft précies hetzelfde! en zei had ook een bril nodig, mer nu krygt ze vandaag haar lenze dus geen hond die het merkt !:smiley:
hoop dat je er wt positiever vn word!:smiley:
xx

Komt dat nog voor dan? Pesten vanwege een bril?

Toen ik vermoedde dat ik een bril moest zei ik gewoon: mam, ik wil m’n ogen een keer laten opmeten bij de opticien. En zo gezegd zo gedaan. Ik heb nu een bril (oke…ik heb er 4 :flushed: ), en ik krijg er echt nooit vervelende reacties op, en juist heel veel positieve reacties!
En ik heb een tip voor je: mocht je kiezen voor een bril (maar lenzen is ook nog altijd een optie) kies dan een bril waar je je zélf prettig bij voelt, en niet eentje waarbij de verkoopster of je moeder zegt dat hij je goed staat maar waar je je zelf niet goed bij voelt.

Succes!

Blijkbaar wel.

dankjeeeee :grinning::D:D
en heb hier trwns een goed voorbeeld:
zit in de gang achter de computer loopt een jongen langs met een bril en zegt haai tegen mij
zegt een meisje uit mijn klas eeey niet met populairen praten he nurdje
ik zo waar slaat da op zij ja wat ik heb gelijk en zo nog een hele dicusie :face_with_raised_eyebrow:
achhh lama heb gwn scheit annn die personen :grinning:

ja daaar heb je wel gelijk in :grinning:
acchh ik ga het gwn doen && zal de reacties wel afwachten

-

hoe hebben julie da tegen je ouders gezegd
want ik vind ma ik denk dat ik een bril moet zo raar klinken:D

zeggen dat je last hebt van je ogen en dat je ze eens wil laten opmeten?
ik heb een bril gekregen omdat ik aan 1 oog geopereerd was dus ik zou het eigenlijk niet echt weten :blush: