Bril of lenzen

Hi Girls!

ik heb vandaag mijn ogen getest, en het blijkt dat ik -0.75 an beide ogen heb. Daarom moet ik dus een bril wat k echt niet leuk vind, ik wil liever lenzen. Maar daarvoor moet ik eerst een bril om aan de sterkte te wennen, weten jullie hoelang ik dan een bril moet voordat ik lenzen kan?

Ps Ik ben nu 13 :grin:

Het is sowieso handig om ook een bril erbij te hebben zodat je ook nog kan zien als je last hebt van je ogen of 's avonds voor het slapengaan.

Ik meende iets van een half jaar, althans dat heb ik een keer gehoord van iemand!

Ik heb een bril, maar ik neem gegarandeerd lenzen!!!
Ik haat mijn bril, want hij staat zo oerstom, :frowning_face:

Maar jah, Somige brillen zijn wel leuk:)

Ik heb ongeveer een jaar een bril gehad voordat ik aan lenzen begon, maar dat was ook omdat ik 9 was, beetje jong nog voor lenzen… Ik denk dat het zo’n drie maanden is ofzo? Maar kun je dit niet beter aan je opticien vragen? :wink:

Wennen aan de sterkte 0,75? Dat is echt niks! Moet je daaraan wennen?
Goed, ik zou het dus aan de opticien vragen want hier word je ook niet veel wijzer van ; )

Ja, de opticien zei dat het beter is om eerst aan het nieuwe beeld te wennen, maar niet voor hoelang.

Ik zou doen waar je je het fijnst mee voelt.
En inderdaad, een bril is wel handig voor als je 's avonds en 's ochtends thuis bent ofzo.

ik zou sowieso als ik jou was eerst (tijdelijk) een bril nemen want je ogen moeten hoe dan ook wennen aan je nieuwe sterkte. ik denk niet dat dit lang zal duren want je ogen zijn snel gewend aan een sterkte van 0,75 (: daarna zal ik pas aan lenzen gaan proberen want dit is ook een heel gedoe, vind ik zelf en dan moet je niet ook nog komen te zitten met hoofdpijn door je nieuwe sterkte :slightly_smiling_face: