bril nodig ):

heyy, gisteren ben ik naar de oogarts geweest en die zeiden dus dat ik een bril nodig heb… dus heb ik montuur uitgezocht enzo en besteld en al… maar t punt is, brillen staan mij echt niet, ik heb in de winkel alle soorten op gehad, van zo’n kleine tot hele grote… uiteindelijk heb ik zo’n ray-ban modelletje zegmaar gekozen, die zag nog het beste uit, maar ik ben echt bang dat veel mense op school me ermee gaan pesten… aangezien ik niet echt heel zeker over mezelf ben… en ik ben bang dat ik dalijk weer ga twijfelen over alles enzo… zelf vond ik het niet heel lelijk, maar ik trek me nog al veel aan van wat andere zeggen…
iemand tips wat k hiermee moet?
xxxthankyouu alvastt
p.s. sorry als dit niet bij beauty, health & hair thuis hoort, maar ik wist niet waar t anders zou moeten :blush:

Als je het niet leuk vind hoezo heb je dan geen lenzen gepakt ?
Maar het zal wel reuzen meevallen met de reacties en anders moet je er gewoon niks van aantrekken.

Je wordt echt niet gepest als je een bril krijgt hoor. En als dat op jouw school wel zo is: niks van aantrekken. Brillen kunnen heel leuk staan, en op een gegeven moment wen je wel aan je bril :stuck_out_tongue:

Een bril staat altijd wel even raar, maar na een tijdje is zonder juist raar! (wow wat een zin)

Mijn punt is dat brillen hartstikke leuk zijn, en die opticien had jou echt geen bril verkocht als die niet leuk was!

Een bril staat altijd wel even raar, maar na een tijdje is zonder juist raar! (wow wat een zin)

Mijn punt is dat brillen hartstikke leuk zijn, en die opticien had jou echt geen bril verkocht als die niet leuk was!

lenzen ? :slightly_smiling_face:

haha dit doet me zoo denken aan mezelf haha;p Ik ging en tijdje terug ook brillen passen gewoon voor de lol. En nouja dat stond vreselijk… maar toen moest ik dus echt een bril. En in het begin vond ik het echt niet leuk en was ik heel bang voor meningen van anderen =, maar nu kan ik niet meer zonder! En als ik hem dan afheb dan zeggen mensen zelfs: huh wta staat dta raar, met bril is toch leuker!. Dus zo zie je maar haha:) het komt vast goed!! succes! x
sorry voor het lange verhaal:$

Brillen zijn leuk! Ik heb zelf ook een bril maar ook lenzen. Ik wissel het gewoon af. Maar als je een bril zo afschuwelijk vind kun je misschien aan je ouders vragen of je lenzen mag ?

Ik had eerst jarenlang een bril, maar ik had er een beetje genoeg van en nu ben ik al 2 jaar heeeeel erg blij met lenzen :slightly_smiling_face:

dankjewell voor reacties, lenzen mocht ik nog niet van de oogarts, want daarvoor viel het wel mee met mijn ogen… ofzoiets zei hij, maar in iedergeval ik moet nou dus gewoon sowieso 2 jaar bril, en dan mag ik wel lenzen… maar ik hoop idd ook echt dat het allemaal mee zal vallen (:

Welke sterkte heb je? Want als de oogarts zegt dat het wel meevalt…
misschien heb je m alleen nodig als je iets op het schoolbord moet lezen ofzo :slightly_smiling_face:

haha ja is beetje moeilijk uit te leggen, mijn linker oog is heel slecht, en mij rechter valt wel mee, maar hij zei iets van ja het rechter oog moet meer achteruit gaan voordat je lenzen mag…

ooooh oké haha, ja en je ogen gaan sowieso wel achteruit omdat je nog jong bent.
Toen ik 11 was had ik iets van -2, nu ben ik 15 en ik heb -6 :frowning_face:

Ik denk niet dat ze je ermee gaan pesten hoor.
Bij mij vind ik mezelf mooier met bril, maar als je het echt heel erg vind probeer een keertje lenzen!

een bril is tegenwoordig best hip, ik denk ook niet dat ze je er mee gaan pesten!
zelf heb ik voor lenzen gekozen en af en toe draag ik mijn bril nog!

Ik heb zelf twee eenvoudige Hema en Blokker leesbrillen (sterkte + 1.5) en draag 'm gewoon als ik iets moet lezen, en neem er altijd een mee in mijn tas als ik de deur uitga. Wat is er nou mis mee?

Brillen zijn tegenwoordig heel hippe accesoires hoor!
Ik heb ook een ray-ban bril, maar nu heb ik lenzen.
Echt super handig die dingen! Je moet ze ook maar eens proberen. Iedereen zegt dat ze irritant zijn en moeilijk om in en uit te doen. Maar dat hangt van persoon tot persoon af. Bij mij ging alles vanaf de eerste dag al heel vlot :slightly_smiling_face:

ik heb nu sinds een half jaar een bril en toen ik hem voor de eerste keer naar school op had was ik heel bang dat ik er lullige reacties op zou krijgen maar ik heb er alleen maar positieve reacties op gekregen, en als het niet bevalt kun je altijd nog lenzen nemen

dankjewelll voor reactie’s allemaall haha t stelt me wel beetje gerust nu ;p

ik denk dat het wel mee zal vallen met die reacties. tegenwoordig zijn brillen best wel mode. er zijn zelfs mensen die een bril zonder sterkte opzetten (dat snap ik trouwens niet(carnaval uitgezonderd), ben blij dat je goede ogen hebt, ruilen?, denk ik dan). en als mensen je wel pesten; niks van aantrekken, zielige typjes.
heb zelf ook al vanaf mijn derde een bril en ik kan helaas geen lenzen, maar je went er wel aan. tip; meteen de hele dag opzetten, dat went het snelst. als je de hele tijd op en af zet, dan ben je je constant bewust van dat ding op je neus.