bril nodig?

(Ten eerste ik weet niet of er al een forum over brillen zijn dus doe ik het even zo,sorry)

Hallo,

Nou het begon zo, ik had net meivakantie gehad enz. En de volgende dag dat ik naar school ging kreeg ik heel veel hoofdpijn en mijn ogen deden ook best pijn en ik zag veraf af en toe wazig. En die pijn en wazigheid heb ik 4 dagen gehad, nu is de pijn weg maar zie ik veraf wazig.
Ik denk dat ik miss een bril nodig heb , maar ik heb altijd goed kunnen zien.
So,euhm…
Denken jullie dat ik een bril nodig heb of dat het gewoon komt doordat ik na 2 weken weer er vroeg uit moet enz dat ik uit mijn slaapritme ben.

Xxxx
Sharon

Laat ik dat van de week doen als de wazigheid nog niet weg is

Ga deze week vroeg naar bed (wat je dus nu al niet doet maar ok :stuck_out_tongue: begin er vanaf morgen mee) en kijk of het dan beter wordt. Zo ja, dan is het misschien wel vermoeidheid. Zo nee, laat het meten.
En meten is gratis dus kan sowieso geen kwaad.

Dankje voor de tip :)laat ik lekker vroeg morgen slapen , en als dat niet helpt ga ik me laten meten

Ik zou sowieso even een afspraak maken bij de opticien, gewoon voor de zekerheid. Ik had nooit door dat ik een bril/lenzen nodig had, want ze zeiden dat mijn ogen eraan gewend waren maar had toch -1

wow -1, das best apart dat je dat dan niet merkt. Dan had je toch wel heel vermoeide ogen,want ze moeten alsmaar accommoderen(=scherpstellen) :astonished:

-1 is niet dat je er erg last van hebt in het dagelijks leven hoor =)
Ik heb -0.75 en -1.25 en ik draag mijn bril alleen met autorijden gezien ik de verkeersborden anders niet van veraf kan lezen. Verder heb ik mijn bril niet echt nodig. Het kan zo ongemerkt achteruit gaan dus ik zou gewoon even langs de opticien gaan.

ik heb ook zo’n online ogentest van hansanders gedaan, en dat ging opzich wel goed. Alleen me ogen doen nu wel een beetje pijn

online is toch anders dan in het echt hoor.

Een online ogentest heb je niet zoveel aan.

@traveler
@MORIARTY

owh, hmm laat ik dan maar toch ff naar de opticiën van de week gaan

Gewoon langsgaan. Weet je het 100% zeker :slightly_smiling_face:

Een ogencheck is gewoon gratis dus gewoon even langs gaan inderdaad.

Overigens heb ik ook even die onlinetest gedaan uit nieuwsgierigheid en mijn resultaat was 110%, ik zou dus heel goed moeten zien van veraf en heb toch een afwijking dus dat betekend maar weer dat deze test onzin is :wink:

Ik zie nog prima zonder bril, alleen merk ik wel duidelijk verschil en op school trek ik het niet met het lezen van het bord etc

ga ik doen, want zoals je zegt wil ik het wel 100% zeker weten of er iets met me ogen is

wow, das best ja achterlijk dat ze dan zo’n test op hun site zetten eerlijk gezegt

ik zal jullie van de week nog wel zeggen hoe het bij de opticien is gegaan:)

Inderdaad maar even naar de opticien van de week dan. Als dat het dan is dan weet je genoeg en kun je er iets aan doen en anders kun je altijd nog naar de huisarts.

ik heb een bril, en mag niet meer op mijn mobiel in bed liggen omdat dat heel erg slecht voor je ogen is het donker. Heb je dat misschien de laatste tijd gedaan ofzo?