bril nodig...

Hoi allemaal,
Ik denk dat ik een bril nodig heb, als ik TV kijk vanaf de bank kan ik het niet heel goed lezen en dat had ik soms ook op school :frowning_face: daarom een paar vragen over brillen:

-ik durf het zegmaar niet tegen mn ouders te zeggen ofzo… Ik weet niet precies wat het is maar ik heb er moeite mee, weet iemand hoe ik hetpt beste kanvzeggen, of hints geven ofzoo?

• Mag je meteen lenzen nemen of moet je eerst een bril hebben? Ik wil echt geen bril, als je namelijk een bril hebt krijg je een ‘brillen hoofd’ en daar kom je niet meer van af…

Alvast thankss!

Brillenhoofd? thefuk. Ik heb ook een bril en je ziet echt niks raars als ik hem afzet hoor :’)
En ja lenzen kunnen meteen.

Maar ik heb een allergie opgelopen voor lenzen, hoeft bij jou niet te gebeuren natuurlijk.

En een bril kan heel leuk zijn, mensen vinden bij mij en bril leuker dan dat ik er geen op heb.

Wat boeit het nou om het aan je ouders te zeggen? Zeg gewoon, mam, pap, ik heb moeite met zien. Kunnen we naar brillen kijken? Etc.
En het maakt inmiddels echt niet meer uit om een bril te dragen, zó veel mensen hebben er een. Zoek gewoon een leuk modelletje uit en voilà, je kunt zien en het ziet er leuk uit.

De vorm van mijn hoofd is idd echt helemaal naar mijn bril gaan staan sinds ik deze een jaartje heb. Komt niet meer goed.

Ga gewoon naar de opticien en laat je ogen testen.

Ik bedoel meer van: als je gewend bent aan de bril zie je er zonder heel erg raar uit…

Ik probeer heel moeilijk naar de TV te kijken zodat het ze misschien opvalt… Ik vind het echt raar van mezelf maar ik vindt eng ofzo…

Je krijgt een brillenhoofd? Eh, oke?

Hoezo moet je een bepaalde manier hebben om dit te vragen? “Goh pap en mam, ik merk de laatste tijd dat ik slechter zie en heb vaker hoofdpijn. Ik wil graag mijn ogen laten opmeten”. Moeilijk…

Het is helemaal niet erg om een bril te hebben. Gewoon tegen je ouders zeggen dat je slecht ziet en je ogen laten testen en dan kijken of je een bril nodig hebt.

Dat is echt complete onzin he :’)

Je probéért moeilijk naar de tv te kijken? Oke, zeker weten dat je er wel echt 1 nodig hebt? Dan zou je het namelijk niet hoeven faken en zou je er gewoon 1 willen, zonder moeilijk te doen over 't je ouders niet durven vragen.

het is helemaal niet raar om dat te vertellen tegen je ouders.
het is alleen maar beter voor jou zodat je weer makkelijk kan kijken.
ik heb ook direct lenzen genomen en in deze 6/7 jaar heb ik bijna nooit mijn bril opgehad

vertel het gewoon voor dat je te laat bent en het erger word.
volgens mij kan je niet zomaar lenzen nemen want dan kunnen je ogen achteruit gaan maar dat is verschillend van mijn dokter kon ik lenzen nemen dus deed ik het :slightly_smiling_face:

Zojuist gezegd… Best wel een grote opluchting :slightly_smiling_face: dankje! Nu hopen dat ik lenzen mag ipv een bril

Nog een vraagje: als je lenzen hebt, MOET je er dan een bril bij hebben? En zo ja voor wanneer?

First world problems…

Ik snap best dat je niet heel graag een bril wil, maar het niet durven zeggen tegen je ouders?! Ga gewoon langs een opticien en laat je ogen testen.

Wat heb je toch tegen een bril :’)

Je moet niets. Laat je ogen eerst maar eens testen of ze wel geschikt zijn voor lenzen.

Mensen hebben tegenwoordig echt stereotypes en weetikveelwat voor shit allemaal over brillen.
Als je een leuke bril uitkiest, is er niks aan de hand.

Grappig. Ik heb een jaar een bril gehad en sindsdien lenzen, maar ik zie er niet raar uit hoor.

Gewoon zeggen dat je moeite met zien hebt. Is echt niets ernstigs aan. Als je langer wacht wordt je sterkte alleen maar slechter dan dat je nu naar de opticien gaat. (Dan kan het ook nog achteruit gaan hoor, maar dit is echt slecht voor je)

En of je er een bril bij MOET hebben; ja het is wel handig. Als je een keer oogontsteking hebt, of wat last van je ogen of vermoeide ogen, is een bril veel fijner. Of wanneer je lens een keer kwijtraakt of stuk gaat.

Moeten denk ik niet maar het is wel handig om een bril erbij te hebben voor 's avonds of als je ogen geïrriteerd zijn of je bent een lens kwijt etc. Lenzen kan sowieso tenzij je allergisch bent oid, las dat iemand dat had.

Ik vond brillen ook vreselijk maar het valt allemaal wel mee, ik draag alleen soms mijn bril en meestal lenzen. Anderen wennen er vanzelf aan.

Ik zei gewoon ik kan de borden niet lezen (in de auto/school). We gingen voor brillen kijken en het is echt een groot verschil (heb -1). Heb 'm eigenlijk niet vaak op dus ‘brillen hoofd’ krijg ik er niet van.

Ga vooraan in de klas zitten, dan zie je al beter. Als je naar de bios gaat oid raad ik je echt aan om je bril op te zetten, is alleenmaar fijner voor jezelf.

Als je opzich gewoon kan zien hoef je de bril dus niet vaak op, alleen als je het dus echt niet kan zien. In de klas deed ik gewoon vooraan zitten en 'm soms op. Of je moet elke dag je lenzen in willen doen…