bril / lenzen

ik heb een bril nodig maar ik wil eigenlijk liever lenzen. maar mijn moeder vind dat dat niet voor jongeren is. ik ben 14. weten jullie een manier om mijn moeder te overtuigen

weten jullie ook goed opticiens want ik hoorde dat sommige bekende opticiens wel slecht zijn.

Zeg dat je, je anders heel onzeker voelt?

Ik moest ook een bril toen ik 14 was. Maar ik zei dat ik gewoon lenzen wou klaar :grinning:. En dat heb ik gekregen. Zeg tegen je moeder hoeveel nadelen een bril heeft :3. Met slecht weer moet je het steeds schoonmaken omdat je anders niks ziet.

Probeer anders gewoon eerst even een bril, dan kun je altijd nog op lenzen overstappen. Je kunt ook zelf een voor- en nadelen lijst opzetten van zowel lenzen als een bril. Of de kosten tegen elkaar afwegen. (uiteraard wel zorgen dat het voor jou positief uitkomt he :wink:)

Het is niet zo dat je kunt zeggen dat die opticien altijd goed of slecht is. Het ligt maar net aan de mensen die er werken op dat moment en of ze zich goed aan de regels houden.

Ik ben 14 en heb nu al 2 jaar lenzen :wink:

Ik heb ook lenzen en ben ook 14.
Als je gewoon verantwoordelijkheidsgevoel hebt en ze goed verzorgt, komt het goed (:

Lenzen zijn fijner want als je ze indoet heb je er de hele dag geen last van…
Bij een bril zit ie de helft van de tijd niet lekker en moet je em steeds schoonmaken.

ik ben bang dat een bril mij niet staat en dat ik uitgelachen ga worden als ik een bril draag dus ik wil liever lenzen. mijn moeder heeft zelf een bril dus ze weet de nadelen wel maar ik ga het wel proberen bedankt.

hebben jullie ook van nachtlenzen gehoord

ik heb nu ongeveer 3 maanden ook een bril en ik heb nu al hekel aan dat kut ding ik wil ook super graag lenzen maar je moet altijd beginnen met een bril omdat het dan te vermoeiend voor je ogen is omdat je weer goed ziet en dan kan je je bril ff snel afdoen voor de hoofdpijn maar dat gaat niet zo makkelijk met lenzen een vriendin van mij is 13 en heeft ookal 2 jaar lenzen maar zij had al best vroeg een bril dus dat kan… Probeer gwn je moeder over te halen en bedenk ook goede argument en al die shit… sorry als deze tips al zijn gegeven want ik lees bijna nooit de reacties daar ben ik te lui voor

^ Ja, heb ik wel van gehoord. Maar ik vind het nogal prijzig. 500 euro voor EEN lens. Dus in totaal 1000 euro. Zoiets had ik gelezen.

Dat is niet waar. Je hoeft echt niet eerst een bril te nemen. Lenzen kan ook gewoon, eerste dag draag je die lenzen 2uur, de volgende dag 4 uur en ga zo door. Dan heb je er echt geen last van hoor.

Misschien staat een bril je wel heel leuk.
Ik moest ook een bril, omdat ik geen lenzen kan met mij ‘afwijking’. En toen kwam ik erachter dat een bril eigenlijk wel heel leuk is, want het voegt iets toe aan je gezicht!

Ik heb al lenzen sinds mijn 13e. Ligt niet aan leeftijd maar aan vertrouwen. Jij moet er goed mee omgaan enzo.

Heb sinds mijn dertiende harde lenzen, i-de-aal!

x Je hebt nooit meer last met dat je met gym je bril af moet hebben.
x Het helpt verdere achteruitgang van je ogen tegen te gaan (harde lenzen).
x Het is mooier dan een bril, sommige mensen staan een bril niet.
x Het is -zolang je zonder ontstekingen loopt- onschadelijk voor je oog. Blijvende schade (bijv. zichtsverlies) komt niet voor.

Ik hoop dat je je moeder kunt overtuigen, want lezen zijn echt veel beter dan een bril!

Succes!

Ik heb ook sinds mijn 13e lenzen.
Ik heb eerst ook een tijdje een bril gehad… Maar daar bleef mn sterkte steeds het zelfde. En vanaf dat ik lenzen had is het veel meer vooruit gegaan

Ik hoor altijd dat het een fabeltje is dat harde lenzen ervoor zorgen dat je zicht niet achteruit gaat. Het is wel zo dat als je ze uitdoet, je 1 minuut erna nog niet zo slecht ziet als dat je normaal ziet, maar na 10 min is het weer gewoon normaal.

Ik heb lenzen vanaf mijn dertiende, mijn ouders waren eerst ook nie akkoord, maar door mijn moeder te overhalen is het dan ook gelukt mijn vader te overhalen.
Ohja, opticiens staan altijd aan jou kant bij lenzen etc.
Als je ooit nog eens naar de opticien gaat voor een bril ofzo vraag dan wat uitleg over lenzen en dan moet je moeder wel luisteren.

Ik heb al een jaartje zachte lenzen, vanaf mijn veertiende. Ik haal ze altijd bij de pearle, ik vind ze zelf heel fijn. Je ouders overtuigen, hmm… Vertel je ouders dat je geen bril wilt, omdat je je dan gewoon fijner voelt. Ook zou ik vertellen dat je je lenzen meteen als je thuiskomt meteen uitdoet enzo, zodat je ogen niet vermoeid raken. Dat werkte tenminste bij mij. Ga anders met je ouders naar de opticien en laat hem/haar de voordelen aan je ouders vertellen hihi

Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat door een bril je ogen sneller achteruit gaan dan met lenzen. Ik ben trouwens 15 en kreeg ook op m’n 14e lenzen, geen probleem. Maar ik moet zeggen dat het in het begin wel echt heel erg wennen is, toen ik er aan begon wou ik liever een bril, omdat ik met mijn zachte lenzen er de eerste paar keren een uur over deed om ze in te zetten, maar na een tijdje wen je er wel aan.

ik denk dat ik wel reden heb om haar te overtuigen bedankt.
is het echt waar dat je sterkte door harde lenzen niet achteruitgaat ik denk dat ik nogal een slechte sterkte heb ik denk ronde -4

een beetje een domme vraag maar hoe duur zijn lenzen.