bril/lenzen

Hee,
ik heb echt een bril/lenzen nodig, op het schoolbord zie ik zo ongeveer niets :frowning_face:
me ouders weten dat, maar ze zeggen nooit van; zullen we even naar de opticien gaan ofso. Ik heb ook besloten dat ik lenzen wel maar hoe moet ik dat nu vragen aan me ouders? ‘Hee mam, mag ik lenzen?’ vind ik zo dom klinken, ik weet het niet… kan iemand me helpen. En ik weet ook niet of dat ik lenzen kan of dat ik per see een bril moet

btw; k ben er best wel onzeker over

• wel = wil

gewoon doen. ik heb dat ook gemoeten.

Zeg tegen je ouders dat je de laatste niet altijd meer alles kan lezen op het schoolbord. Dat het misschien een idee is om je ogen op te laten meten bij de opticien. Dan kan je het er met de opticien over hebben of je lenzen kan of het beter is dat je een bril neemt. Waarschijnlijk zal de opticien zeggen dat een bril beter is, maar als je liever lenzen wil kan dat ook gewoon (als het tenminste mogelijk is met je ogen, maar meestal wel).

eey meid!
ik weet wat je bedoelt! ik kon ook echt niks zien op het bord! dus ik zei het tegen mijn ouders pa,ma ik kon vandaag niks zien op het bord en ik zie dingen ook gwn on schrep en wazig. dus gingen we naar de opticien ik had min 2! ik schrok me dood! zoveel! ze zeiden dat ik een bril nodig had. maar ik wilde dat dus absoluut niet! mijn ma snapde het want die had vroeger jampotglazen! dus ik mocht van haar lenzen nemen =D! maar ze zeiden ook een bril. die moet ik alleen gebruiken voor in de avond.

je zegt dat je ouders niet naar de opticien willen? zeg dan tegen hun ik kan echt niet schrep kijken en als ik het nu niet laat nakijken wordt het alleen maar erger. (kijk maar naar mij te lang gewacht en ik heb -2 das veel!)

ik hoop dat dit helpt! als je nog vragen hebt zet dan een berciht op mijn pro :wink:
doeix

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben een half jaartje terug zelf naar de opticien gegaan om mn ogen te laten meten…
Je kan ook gewoon aan je ouders voorstellen om een keertje langs een opticien te gaan… dan meten ze je sterkte en kijken ze dan verder of je lenzen kan of wat ook…
Ikzelf heb nu zachte lenzen en had geen bril nodig…succes!

Sommige opticiens laten je ogen volgens mij gratis opmeten. Ik heb een bril gehad tot mijn 11de, daarna zei de oogarts dat het niet meer nodig was :slightly_smiling_face: ik was vooruit gegaan. Maar ik zou het gewoon vertellen, je kan zelf ook aan je ouders voorstellen om naar de opticien te gaan.

Succes!

idd, al klinkt het nog zo dom het werkt wel

-2 is niet veel hoor. =/

Maar dat had ik 2 jaar terug ook, bleek ook dat groot deel van mijn hoofdpijn daardoor kwam, maar je kunt toch wel gewoon aan je moeder vragen of je je ogen keer mag opmeten? Gewoon zeggen dat je wazig ziet enzo, en dan als je daar bent zeggen ze wel of je bril nodig bent. En als het dan nodig is kun je vragen of lenzen zouden kunnen omdat je geen bril wil.

Dan mag je waarschijnlijk lenzen uitproberen en als het lukt kun je ze gewoon krijgen. Zo gebeurde het bij mij ook, want ik wil absoluut geen bril. (Dan zie ik er echt vreselijk uit, en dat is echt niet iets van wennen ofzo, het geeft mij gewoon echt een heel nerderig uiterlijk. ) En omdat het met lenzen lukte mocht ik ze meteen van opticien. (En van me ouders, me moeder heeft zelf ook lenzen dus dan moet ze ongeveer wel ja zeggen. [Aa] )

Hoop dat je er wat aan hebt. :stuck_out_tongue:

ik heb hetzelfde alleen ik kan van mensen ook niet de gezichtsuitdrukking van ver zien enzo. en ondertiteling enzovoort, ik ben daarom zelf naar pearl gegaan en daar een gratis een oogtest gedaan. het bleek ik had -4 en -4,5 dat is pas veel! ik heb het al heel lang en daardoor is het zoveel geworden. dus beter ga je nu of zelf naar de opticien of ga je naa je ouders… ik moet het me ouders ook nog vertellen… je moet denk ik zeggen van , ja iedereen valt het op dat ik heel onscherp zie, ik moet naar de opticien denk ik, en snel ook! ik neem trouwes sowieso lenzen :slightly_smiling_face: ik neem egt GEEN bril!!

-2 is niet zoveel.
Ik ben al begonnen met -3 aan beide kanten, zit inmiddels op -6,75 en -6,25 en een cilinder aan beide kanten. Dus ik zie écht niks. Ze kunnen zelfs met een bril mijn linkeroog nog maar voor 90% corrigeren. Met rechts zie ik nog wel 100%, mits ik bril of lenzen draag.

'k Zou sowieso een bril nemen voor ‘erbij’. Als je een keer een oogontsteking hebt en je kan je lenzen niet in, heb je een probleem. Sowieso is het wel makkelijk voor als je net uit bed komt, of voor 's avonds, of gewoon voor een luie dag thuis.
Ik draag zelf ook beide.

Ik heb ook zoveel! Maar dan geen cilinder.
Ik haat het om te gaan zwemmen :’[