Bril / Lenzen

Hey allemaal,

Al een jaar of zo, zie ik minder goed. Ik ben al naar de oogarts geweest, maar zij vond het toen nog niet nodig om een bril of lenzen te dragen (ik had -0.5 en -0.75).
De laatste tijd is het verslechterd… Vroeger kon ik het bord niet meer zo goed lezen, maar nu is het ook vb. teletekst of sommige ondertitels op tv.
Mijn oogarts en ouders zeggen dat ik het zelf moet aanvoelen wanneer ik met een bril / lenzen begin. Maar het probleem is: ik denk dat het nodig is, maar anderzijds… Eenmaal je begint, is het voor de rest van je leven. En dan verslechtert het nog meer, omdat je oog dan “lui” wordt.
En nu twijfel ik.

Zijn er hier mensen met ervaring daaromtrent? Wat zouden jullie doen? Of wat hebben jullie gedaan? Wanneer kregen jullie een bril en wat is jullie sterkte?

Ik heb lenzen.
Me preciese sterkte weet ik niet ongeveer -2,8
Weet niet zekker
En 2 cilinders -.-
Maarre ja je oog gaat wel achter uit.
Maar als ik jouw was zouw ik wel een bril nemen,
Ik ga over 5 jaar (nogeventjes:P) me ogen denk ik laseren.
Dus,:slight_smile:

xx

het is een fabeltje dat van een bril dragen je zicht achteruit gaat. het gaat wel achteruit blijven gaan als je het NIET draagt omdat je dan je ogen forceert. als je dingen niet goed kan zien ga je wrs beginnen “turen” (je ogen samenknijpen enzo om beter te kunnen zien) en dat is echt vermoeiend voor je ogen. als ik jou was zou ik een bril nemen. het is ook niet zo dat je hem constant op moet. ik ken veel mensen die een bril hebben gewoon om tv te kijken of naar het bord te kijken en auto te rijden.

ik heb zelf -2.5 en -2.75 en ik draag overdag lenzen en savonds een bril, maar als ik bv achter mn computer zit of ik lees of eet dan heb ik gewoon niks op/in.

het is echt een fabeltje dat je ogen ervan achteruit gaan, heb namelijk zelf al meer dan 5 jaar dezelfde sterkte dus…

Je ogen gaan juist achteruit als je zonder bril of lenzen blijft rondlopen. Dus ik zou echt naar de opticien gaan!

Helemaal mee eens!