Bril, hoe reageerde jullie klasgenoten

Ja ik moet dus een bril, ik loop al 3 jaar rond zonder bril. Ik kan al 3 jaar het bord niet lezen, ondertiteling, gezichtsuitdrukkingen ect. Maandag heb ik het verteld aan mijn moeder. Maar een bril staat me aan de ene kant wel, en aan de andere kant krijg ik er een heel groot hoofd van. Ik heb ooit wel eens voor de grap me moeders bril opgezet, en ik kan er dus gewoon scherp door kijken. Maar me moeder zei dus dat we eens gaan kijken voor een bril, prima hoor. Lijkt me fantastisch om weer de ondertiteling te lezen van de tv, en gewoon de lessen op school kan volgen. Maar voor de gene met bril, hoe reageerde jullie klasgenoten toen je voor het eerst met een bril naar school ging? Want ik zit op een school waar het uiterlijk heel erg boeit, en als je goedkope kleren draagt er al niet bij hoort. En ik ben dus bang dat ik gewoon word gepest door me bril. :flushed: Dus hoe reageerde jullie klasgenoten?

Nou, ze vroegen: Heb je een nieuwe bril? :’)

• Nee, dit is geen nieuwe bril, ik heb hem uit de vuilnisbak gehaald en en beetje opgepoetst.

‘heey heb je een bril?’
‘jep’
‘ah oke, wist ik niet’

Aha oke, fijn dat iedereen zo goed reageerde. Geeft toch iets meer vertrouwen. :flushed:

bij ons is iedereen een beetje… jaloers op mensen met eenbril. niet echt jaloers maar wel ‘damn dat is een leuke accesoire’ echt dom want mensen met een bril kunnen niet kiezen of ze dat nu wel of niet gebruiken, maar ieg altijd positief :slightly_smiling_face: en een bril staat je altijd, gewoon kijken wat bij je gezicht past, daar helpt de meneer/mevrouw je in de winkel mee :wink:

Ik had al in groep 5 een bril… en ik zat in een kutklas, maar toch was ik ontzettend trots toen ik mijn bril kreeg(mijn broer had er ook een en hij was mijn grote voorbeeld). En juist omdat ik er positief tegenaan keek, ging het allemaal heel goed. Ik kan mij in ieder geval geen nare opmerkingen herinneren.

Ohja ik weet wel dat er een onwijs kutkind was, ik haatte haar altijd al. Maar zij schelde mij uit voor ‘‘brillenjood’’. In plaats van verdrietig worden, zei ik tegen haar: ‘‘vroeger noemde ik mijn zus ook zo… en kijk eens, nu heb ik ook een bril. Dus als je door gaat krijg jij ook een bril’’

Oke, nou ik kijk wel. In ieder geval ben ik een stuk zekerder van die positieve reacties! Dankje!

Ik heb zelf geen bril gehad, dus ik neem even een voorbeeld van andere mensen uit mijn klas.

‘Hee heb je een nieuwe bril?’
‘Ja.’
‘Ohh oke sinds wanneer?’
‘Uhm eergisteren.’
En dan zeiden sommige nog iets van ‘staat je goed’ ofzo

Allemaal die soort dingen haha

Bij mij zeiden ze: OOOOOOH wat leuk!! Echt lief!

Ik liep gewoon naar binnen met mijn Macbook en Starbucks.
Zoals mijn Spirit Animal Dylan ooit zei:

Ik vind het bij mezelf suf en tuttig staan dus ga regelmatig nog half blind door het leven (kan gelukkig nog met mijn sterkte). Maar eigenlijk is iedereen alleen maar positief…

Dit.

Dit dus.

Ik herinner me nog wel toen ik een bril kreeg,moest zo hard huilen :’)
ik vond het zo ontzettend verschut, maar vgm gaf niemand er een kut om dat ik een bril kreeg hahaha. je ziet het zelf veel erger hoor.

en is lenzen anders geen optie?

Wow die bril is echt leuk
staat je goed

je zal echt geen domme reacties krijgen
fijn dat je weer kan lezen he

“He, je hebt een bril? Staat je goed :slightly_smiling_face:

Je kiest een bril die jij goed/leuk vindt, en dat zullen andere mensen ook vinden. Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken. En als ze je bril al niet mooi vinden, dan zeggen ze het toch niet. Ze zeggen dan: “He, nieuwe bril?” That’s it. Niet bang zijn, het komt goed.

Ik weet niet hoe mijn klasgenoten reageerde, toen ik voor het eerst naar de basischool ging had ik al een bril, dus niemand kent mij überhaupt zonder. :’)

Ik heb wel vaak gehad dat klasgenootjes een bril kregen, en niemand reageerde daar negatief op. Als je gewoon een leuke uitzoekt die bij je gezicht pas komt het wel goed :slightly_smiling_face:

ik had al een bril toen ik drie was, dus toen ik naar de basisschool ging kende niemand mij zonder bril, al was ik toen wel de enige in de klas.
iedereen deed er gewoon normaal over, behalve één kind, maar die kon uberhaupt niet normaal doen, was echt een bitch
maar als tegenwoordig iemand van school opeens een bril heeft, dan reageert iedereen positief of ze zeggen er niks over.
dus; gewoon een bril kiezen die jij leuk vindt en dan komt het wel goed.

Bij ons was het wel grappig! Er kwam iemand op school voor een oogtest en opeens had de helft vd klas een bril nodig, dus ik was op dat moment gelukkig niet de enige!
En verder deden mensen er niet raar of gek over en zeiden dat het leuk stond!