Brievenbus geraakt met autospiegel!

Hey,

Ik plaats het maar even hieronder ik weet niet waar ik het anders neer moet zetten.

Ik heb vanmiddag met het achteruit rijden een brievenbus van iemand aangetikt met mijn spiegel. Omdat ik een behoorlijke klap hoorde heb ik de auto aan de kant gezet en ben ik uitgestapt om te kijken op dat moment kwam de bewoonster ook het huis uit gerend. Ik was allang opgelucht dat het maar om een brievenbus ging in plaats van een persoon of auto want dan was de schade meteen veel groter geweest.

Maar ik ben dus uitgestapt en keek als eerste naar mijn spiegel, geen schade aan te zien alleen zit hij een beetje los en kun je hem heen en weer bewegen niet ideaal maar ook niet het einde van de wereld. De bewoonster van het huis werd helemaal boos op mij omdat ik als eerste naar mijn auto keek in plaats van naar de brievenbus. Samen hebben we even naar haar brievenbus gekeken en ik heb geconcludeerd dat daar gelukkig ook niet veel schade aan was. Het gaat om zo’n ijzeren brievenbus op een paal, om die brievenbus op die paal vast te maken zit er aan de bovenkant en onderkant een stuk plastic wat het vast houd. Het plastic aan de bovenkant was afgebroken maar de brievenbus staat nog gewoon netjes op de paal zoals hij ervoor ook uitzag. Ze vroeg wat we eraan zouden gaan doen, ik wist het op dat moment niet en was ook best wel geschrokken! (Eerste keer iets aangetikt) Ik vertelde haar dat ik even mijn moeder ging opbellen voor advies. Ze werd toen helemaal boos want ze wou het via de verzekering en dit en dat. Ik vertelde haar dus even rustig dat ik niet weet hoe het zit en hoe ik verzekerd ben met de auto. Ik heb mijn moeder maar gebeld en het rustig uitgelegd hoe en wat er was gebeurd en hoe we het verder zouden gaan doen. Mijn moeder adviseerde mij om telefoonnummers uit te wisselen en dat we morgen contact zouden opnemen, zodat wij thuis tijd hebben om het een en ander na te kijken. Ook zij ze dat ik even foto’s van de situatie moest nemen voor het geval we toch iets met de verzekering zouden gaan doen. Ik vertelde de vrouw wat mijn moeder zij en vroeg of ze dat prima vond. Nou niet dus, ze werd weer boos en vertelde dat ze nu geld in contanten wou zodat ze een nieuwe brievenbus kon kopen. Ik had natuurlijk geen contant geld bij me en heb ook geen enkel idee wat zo’n brievenbus dan zou kosten. Uiteindelijk hebben we alsnog de telefoonnummers uitgewisseld en ik was nog niet weg of ze heeft mijn moeder al opgebeld. (Had de huistelefoonnummer doorgeven) En ook naar mijn moeder werd ze heel boos, ze heeft zelfs gezegd dat ik niet op de weg thuis hoor.

Ik heb de spiegel vast gemaakt met ducktape zodat ik wel goed naar huis kon rijden. En natuurlijk heb ik ook foto’s gemaakt, was de vrouw ook niet mee eens. Waarschijnlijk kopen we gewoon zo’n nieuw plastic dingetje voor haar want voor de rest ziet alles er nog goed uit gelukkig. En het komt ook wel goed met de spiegel van mijn auto. Wat moet ik nu doen met die boze vrouw? Zoals ik het begrepen wil ze een nieuwe brievenbus hebben omdat die brievenbus te stuk is volgens haar om nog te reparen.

En hebben jullie weleens tegen iets aangezeten met de auto en hoe is dat afgelopen?

Ik raad je aan om je moeder het woord te laten voeren met die vrouw, ze denkt overduidelijk dat ze er lekker veel geld uit kan slepen via zo’n jong meisje als jij.
En gewoon de verzekering opbellen, die bepalen uiteindelijk.

Ik heb toen ik nog maar 2 weken mijn rijbewijs had tegen een betonnen paaltje aangezeten :stuck_out_tongue: Iedereen heeft wel een keer een ongelukje, zou er niet anders van gaan rijden (voorzichtiger ofzo), het overkomt iedereen wel eens.

Ja klopt, daarom heb ik mijn moeder ook maar gebeld. Ik denk maar zo een ongelukje zit in een klein hoekje, en het is maar een brievenbus. En ja iedereen heeft weleens iets geraakt of zou het nog wel meemaken.

Inderdaad zou ik je moeder met haar laten praten. En als de schade zo klein is als jij omschrijft, zeker geen (geld voor) een nieuwe brievenbus geven.

Ik zou inderdaad ook alleen dat plastic ding voor haar kopen en het verder laten zitten. Belachelijk van haar dat ze een hele nieuwe brievenbus wilt, waarschijnlijk ziet ze dit als haar kans om eindelijk een mooie brievenbus te kopen of zo :’)
En ik zou die foto’s goed bewaren, voor als ze ooit weer moeilijk gaat doen.

In ieder geval nooit cash geld geven! Dus dat heb je goed gedaan haha, maar verder weet ik het ook niet.

IDD nooit cash geld geven en het regelen met je verzekering.
Dan hoef je verder ook geen contact met die vrouw te hebben, dan schreeuwt ze maar lekker tegen de mensen van jouw verzekering :slightly_smiling_face:

Wat een zeikwijf joh… Dat ze baalt snap ik, maar kom op zeg het ging toch niet expres? En als er alleen een plastic dingetje van een brievenbus is afgebroken zie ik het probleem helemaal niet.
Je hebt goed gehandeld, inderdaad nooit geld geven, laat de verzekering het maar regelen.
En laat dat mens lekker zeiken, het is het einde van de wereld niet :stuck_out_tongue:

Jeetje zeg, natuurlijk kijk je eerst naar je auto! Beetje raar dat ze zo boos wordt het is maar een brievenbus. En zoals hierboven als gezegd je hebt goed gehandeld!

Wat een teef.
Ik heb zelf 2 ongelukken gehad, 1tje waarvan een andere auto helemaal fout zat en tegen mij aan reed (politie en alles erbij). Die dame in kwestie ging zeiken dat ik nog geen auto mocht rijden en geen rijbewijs had (wat ik overduidelijk wel had). Daarna wilde ze na de papieren ingevuld te hebben geen handtekening zetten. Bijna slaande ruzie gehad en toen heb ik de politie gebeld. Want zonder handtekening ben ik niets. Uiteindelijk alles terug gekregen van de verzekering omdat het simpel weg haar fout was.

En ik heb vast gezeten in een kettingbotsing. Ik klapte er als laatste op. Het echtpaar waar ik tegen aan zat waren heel lief, want ik was best geschrokken. Uiteindelijk hadden we samen de papieren ingevuld en heeft mijn verzekering voor hun betaald omdat ik de laatste was die er achter op zat.

Maargoed, je hebt goed gehandeld en die vrouw moet niet zo zeiken en ook eventjes snappen dat dit je eerste keer is.

Mijn vader is vanmiddag even daar heen gereden om met de vrouw te overleggen en even te bekijken hoe het er nou uitzag. Hij heeft besloten om zo’n paaltje met beugeltjes te bestellen en die er dan van de week aan te maken. De vrouw wou eigenlijk alles nieuw maar mijn vader vertelde haar dat dat niks zou uitmaken aangezien de brievenbus niet is beschadigd.

Ik ben expres maar even thuis gebleven om niet weer met haar in discussie te komen. Volgende keer maar beter mijn spiegels in de gaten houden in plaats van de weg achter me. Kan gebeuren maar hier heb ik wel van geleerd.

Je hebt goed gehandeld hoor! Wat een overdreven gezeur dat ze helemaal hysterisch word om een brievenbus zeg!
Je zult nog wel vaker zo’n lullig ongelukje hebben, dat heeft iedereen. Je hebt nu alleen pech gehad dat je een hysterisch wijf trof.

Dit ja. De meeste mensen zijn gewoon normaal en blij als je dingen gewoon normaal wil regelen.

Die vrouw reageert wel behoorlijk extreem. Ze moet blij zijn dat je tenminste nog de moeite hebt genomen om de schade te bekijken en geprobeert hebt om het met die vrouw op te lossen. (bij ons hebben ze de brievenbus ook al meerdere keren letterlijk omver gereden want ja luie postbodes en ugh altijd snel wegrijden).

Kleine schade zou ik door de vingers zien, zeker wanneer je gewoon netjes uitstapt. Maarja, helaas is niet iedereen zo.