Brieven

Mijn toetsweek/proefwerkweek/setweek etc begint vanaf morgen. Voor Frans en Engels moet ik brieven schrijven, en vast nog wel een brief voor Duits in een toekomstige toetsweek. Met Engels heb ik geen moeite, maar ik heb wel bij elke taal altijd moeite met de conventies. Bij Frans moet je maanden zonder hoofdletter schrijven, bij Engels juist wel. Bij Duits mag je niet met ‘ich’ beginnen etc.

Het leek me misschien een goed idee om een soort algemeen topic te maken met tips voor brieven in alle talen! Hebben jullie tips, bepaalde regels bij brieven of dingen die vaak fout gaan? Zeg het hier!

Moeten jullie bij Engelse brieven trouwens alles apart schrijven? Dus we will ipv we’ll. Want bij ons hoeft dat niet meer, omdat dat in de praktijk vaak gewoon niet wordt gedaan. Ik doe 6vwo trouwens.

Succes! (:, komt vast goed!

Wij moeten altijd we will schrijven, helaas ;(.
Maarja, die vrouw denkt dat dat het beste voor je is, dat je daardoor ‘de taal’ beter leert, ik zit trouwens in 4vmbo.
Heb m’n toetsweek net achter de rug vandaag, en voor Frans moesten we een klachtenbrief schrijven, en daar mocht je niet beginnen met de zin: Hallo, ik heb even iets te melden over of Ik heb een klacht tegen.
Of iets dat er op leek, dus vond het wel erg moeilijk! maarja,

Wel handig topic!