Brieven schrijven

Heyhey! Ik weet niet zo goed of het hier hoort, of bij lifestyle… Alvast excuses indien het verkeerd staat!

Ik vertrek binnen een kleine 2 maanden voor 6 weken naar Tanzania, nu zit mijn vriend er enorm mee in dat hij me die tijd moet missen. We zullen hoogstwaarschijnlijk amper mogelijkheid hebben tot contact (ik verblijf niet dicht bij een stad/dorp). Dus het wordt echt 6 weken zonder elkaar te horen. Nu zat ik te denken, om het iets minder lastig te maken (vooral voor hem dan, want hij blijft achter in z’n dagdagelijkse wereldje) van briefjes te gaan schrijven. Ik wil deze op voorhand schijven en een datum op de enveloppe plaatsen, en hem vertellen net voor vertrek dat hij ze niet mag openen vòor die datum. Ik dacht aan een briefje of 6, voor elke week 1. Zo hoort hij toch nog iets van mij :slightly_smiling_face:

Maar dus, vraag was, hebben jullie wat inspiratie? Ik kan wel een hoop neerschrijven, maar het zou toch tof zijn om iedere brief speciaal en uniek te maken… Enige ideeën om 6 lange brieven vol te kunnen pennen? Alvast bedankt!! :flushed:

ah dat is zo cute! ja kan ook voor elke dag een klein briefje maken met een paar lieve zinnetjes. succes trouwens, 6 weken is erg lang!

ik ga ook binnenkort voor 5 weken naar Ghana! en zit dus met hetzelfde probleem… moeilijk …!
maar brieven schrijven is wel een erg leuke (en ook romantische) manier om toch ‘contact’ te houden!

Kan ik ook doen! Maar ik wil zo toch een aantal grote brieven ook, maar kan idd ook wat kleintjes maken :grinning:

Heel lief idee! Dat gaat hij zeker waarderen.

Toen ik met een vriendin samen naar Australië ging voor 6 weken, toen heeft
die vriendin voor haar vriend een snoeppotje gemaakt met snoephartjes.
Elke dag mocht hij er 1 uitpakken totdat ze thuis was… dan was de pot leeg!

Dat vond ik persoonlijk ook echt schattig

Aww wat leuk.

Even niet helemaal volgens jouw plan, maar dit zag ik voorbij komen op het cadeau topic en mocht je nou geen 6 brieven vol krijgen, is dit misschien iets?

Maar om even bij je vraag te blijven. Misschien is het leuk om elke brief inderdaad een soort thema te geven.
En het zou misschien ook kunnen dat je zorgt dat iemand hem de brief geeft, of zoiets. Want als mijn vriend zoiets zou doen zou ik het misschien tot de eerste brief volhouden, maar dan zou ik ze daarna meteen allemaal open scheuren :cold_sweat:

Oh oh wat is dat een suuuupertof idee ook! Hou ik zeker in m’n achterhoofd, dankjewel! :slightly_smiling_face:

Zijn er ook niet belangrijke dingen voor hem, belangrijke examens die eraan komen? Trouwfeest van iemand? Verjaardag van hem/famile? Zulke dingen.
Dat je voor die dagen een brief kan schrijven.

Ik heb dit ook gedaan, alleen ging het toen om 3 weken haha. Ik heb hem bijna elke dag een mailtje gestuurd. In het begin dacht ik, waar begin ik aan… Maar uit eindelijk gaat het vanzelf. In die mails had ik ook leuke herinneringen gezet en ook maar iets waar ik aan dacht en normaal aan mijn vriend zou vertellen heb ik erin gezet. Ik weet natuurlijk niet of je dat leuk vindt, maar mijn vriend vond het in ieder geval wel heel leuk!

Ja lijkt me ook best makkelijk om over je avonturen te praten, ik zou boeken vol schrijven! Maar het probleem is dat ik geen internet/telefoonverbinding heb, dus ik kan hem niets laten weten tijdens mijn verblijf… Dus het moet echt op voorhand, wanneer er nog geen spannende dingen zijn gebeurd haha :slightly_smiling_face:

Hmm stom van me, ik wist dat je geen internet/telefoonverbinding had en ik wilde het eigenlijk vergelijken dat je zoals mijn mails dan in brief vorm kon doen maar ik ben vergeten dat te vermelden. Sorry. Misschien dat het nu wat logischer klinkt + wat nuttiger is haha. :slightly_smiling_face:

Misschien kan je vragen of een buurvrouw van hem of een vriendin van jou ofzo dan die brieven in de brievenbus wil doen, zo weet je echt zeker dat hij ze niet eerder openmaakt. Heel lief idee trouwens!

Wat een superlief idee! Misschien kan je er ook elke week een klein, lief cadeautje bij doen? Misschien een lief gedichtje om er op te schrijven? Ik denk dat het wel leuk is om elke dag iets heeeeel kleins te schrijven, ook al is het maar zoiets als ‘nog … dagen, dan ben ik weer terug, en kunnen we weer dit en dit en dit doen’ (haha, heel dom uitgelegd, maar ik hoop dat je het snapt :stuck_out_tongue: ) of als je bijvoorbeeld goed kan tekenen een klein tekeningetje, afwisseling is wel leuk denk ik. Succes met het maken & het missen!

Is inderdaad heel leuk! Dankjewel :slightly_smiling_face:

Misschien kan je een brief maken over hoe jullie relatie is begonnen of leuke dingen die jullie hebben meegemaakt. Of een beetje filosoferen over de toekomst samen ofzo?

Wat een ongelooflijk leuk idee!