Ik heb gescheiden ouders en woon met mijn zus bij mijn moeder… Ik heb 2 jaar lang geen contact gehad met mijn vader, maar heb sinds een tijdje weer contact met mijn zus. Mijn vader heeft een drankprobleem en was best vaak agressief naar mijn zus en moeder toe… Maar ik heb hem nu 2x gezien en gesproken, en qua gedrag is hij wel verandert op een goeie manier… Zoals dat hij nu eindelijk een keer een beetje een normaal gesprek kan voeren met zijn kinderen en echt naar ze wilt luisteren en tijd wil doorbrengen… Nu is mijn vader volgende week donderdag (14 januari) jarig, en ik wil hem een fotolijstje geven met foto’s van vroeger en ik wil een brief schrijven voor hem… Over hoe ik de afgelopen jaar heb ervaren en gewoon hoe ik over alles denk hoe het is gelopen… Ik ga 14 jan met mijn zus en hem uiteten…
Maar ik ben niet zo heel erg goed in schrijven van persoonlijke brieven en ik weet niet zo goed hoe ik het allemaal moet verwoorden… Want hij is wel jarig en als ik dan met zo een persoonlijke brief komt dan komt het misschien meer als een ‘emotionele lading’ als je snapt wat ik bedoel…
Heeft iemand misschien tips? Ik weet het, je moet er goed over nadenken maar dat doe ik ook heel veel… maar het is gewoon lastig om het op papier te zetten…
Ook dacht ik eraan om bij dat uitetentje erbij te zeggen dat ik liever wil dat hij het thuis leest… maar ik weet het niet zo goed meer wat ik wil doen nou… Ik dacht nouja misschien kan ook maar gewoon een ander cadeau geven zonder brief maar ik vind het wel fijn het idee om alles wat me al die tijd dwars zat aan mijn pa te schrijven maarja…