Brief maken en aan hem laten geven?

Hi girls…

Sinds september vind ik een jongen uit mijn klas leuk. We praten niet veel, toch vraagt ie regelmatig aandacht (of het lijkt maar zo, laatst viel een ander meisje uit mijn klas het ook op dat hij wel aandacht vroeg). Ik heb heel lang mijn gevoelens proberen weg te stoppen, maar sinds een paar weken lukt het niet meer. Ik ben verliefd en helemaal gek op hem. Maar ik durfde nooit een gesprek te beginnen etc (dit ook omdat er een keer lullig werd gedaan in de klassen groepsapp, over dat ie ‘slechte sjans’’ had, maar dit ging om een ander meisje uit mijn klas die hem leuk vond, kwam ik pas later achter). Ik ben iig heel erg bang dat ik te lang heb gewacht, een ander meisje ziet hem nu zitten en ze praten met elkaar volgensmij. Maar hij geeft mij ook hele erge gemixte signalen.

Ik zie hem nu nog maar 4 dagen (en dan wel echt 24/7), maar ik moet mijn gevoelens echt kwijt. Hij moet gewoon weten wat ik voor hem voel. Als hij me al eerder leuk heeft gevonden (ga er eigenlijk niet vanuit) dan zou hij mij een kans geven ipv iemand anders. Als hij me niet leuk zou vinden dan zie ik hem toch niet meer dit schooljaar en heb ik een kans om er over heen te komen. Maar hoe moet ik dit aanpakken? Ik zat er aan te denken om misschien anoniem een ‘brief’ via word te maken en uit te printen, en dat iemand anders het dan aan hem geeft. Maar ik wil niet dat de andere jongens uit de klas zich er dan mee gaan bemoeien. Ik weet ook niet of het slim is om het hem te vertellen, ik weet niet of ik hem alleen kan krijgen en ik ben bang dat de rest van de klas het daarna weet of dat hij me misschien uitlacht ofzo. Maar ik moet het eigenlijk wel vertellen, voor dat het te laat is…

Ik weet echt niet wat ik moet doen :no_good_woman:

Voor als je het hele bericht hebt gelezen: Bedankt! Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen :slightly_smiling_face:

Je kunt een anonieme brief schrijven en iemand die aan hem laten geven, maar de kans is groot dat hij er alsnog achter komt dat jij het was.
Misschien moet je eerst eens proberen gewoon met hem te praten? Dan kan de rest nog altijd komen. App of stuur hem een snap met iets van hey, weet jij toevallig wat het huiswerk was voor engels? Of zoiets.

Ik wil eigenlijk ook wel dat hij weet dat het van mij afkomt, maar ik ben bang dat de klas me er dan mee gaat ‘plagen’. Goeie tip verder, maar we hebben helaas geen huiswerk meer…

Die 4 dagen dat ik hem nog zie zijn we trouwens op ‘kamp’ (studiereis). Dus ik zit echt dag en nacht bij hem op dezelfde locatie.

Ik zou hem gewoon zeggen dat je hem leuk vindt. Als je hem die brief geeft, dan weet hij toch niet dat het van jou komt, dus wat schiet je daar dan mee op?

Kans is wel dat als het niet wederzijds is, het wel mega ongemakkelijk wordt die vier dagen…

Jaa daarom vind ik het ook zo moeilijk. De kans dat hij mij ook leuk vind is misschien maar 40%. Er zijn wel bepaalde dingen die hij doet die heel erg opvallen maar vrouwen denken overal veel te veel over na en ik wil mezelf absoluut geen hoop aanpraten.

Je kan het ook wat safer spelen, zoals al gezegd is, en een praatje beginnen/ zijn nummer vragen?

Ik heb zijn nummer al (door de groepsapp van de klas natuurlijk). Aan safe spelen heb ik niks… Dit is mijn laatste kans dat ik het kan vertellen, als ik dat niet doe gaat hij ook gewoon verder en heeft hij misschien wel iemand anders :frowning_face:

Ik zou hem gewoon eens een berichtje sturen. Is hij ergens goed in wat je weet? Misschien kan je hem gewoon eens appen met een klein smoesje dat je iets niet snapt of een andere vraag. Of je stuurt hem gewoon; Hey hoe is het met je? Lekker random, maar kan best gezellig zijn. :slightly_smiling_face:

Een anonieme brief ga je sowieso geen kans mee maken. Waarschijnlijk weet hij niet van wie en ook niet hoe hij dan moet reageren, kans dat klasgenoten zich er mee gaan bemoeien is dan juist groter. Gewoon proberen via zn nummer. Als je echt eerlijk bent, app je gewoon dat je het jammer vindt dat je hem over een paar dagen niet meer ziet en of het hem ook leuk lijkt om eens wat te gaan drinken, zodat jullie nog eens bij kunnen kletsen. Zoiets. Just try, je ziet hem toch niet meer binnenkort? :slightly_smiling_face:

Ik denk niet dat je zoiets moet ‘rushen’. Gewoon beginnen sturen en zien hoe hij reageert, of hij complimentjes, etc. stuurt. Als hij je leuk vindt laat hij dat wel merken, zeker omdat hij op dat gebied vertrouwen krijgt omdat jij begon met sturen en hij denkt dat jij hem misschien ook wel ziet zitten.

Ik zou het gewoon face to face tegen hem zeggen of via een whatsapp berichtje. Want als je het via een brief doet en het door iemand laat geven, weet hij toch niet dat het van jou komt. Dus wat heeft dat voor nut.

En eerlijk gezegd vind ik een brief schrijven en door iemand laten geven best wel kinderachtig. Ik bedoel, je bent toch volwassen genoeg om het zelf te doen?

Ik zou hem als ik jou was eerst beter leren kennen, voordat je meteen aan hem laat weten dat je hem leuk vindt. Begin dus vaker een gesprek met hem en stuur hem een berichtje, of zo. Een anonieme brief vind ik nogal een raar idee tbh.

Dit ja.