Mijn vriend en ik zijn bezig met een fotoalbum te laten ontwikkelen met foto’s erin van vroeger, vakanties etc. Nu heeft mijn vriend aan zijn beide ouders een ‘verhaaltje’ geschreven zoiets als ‘bedankt voor de goede zorgen etc…’ zijn beide opa’s en oma’s en zijn zusje hebben ook zo’n soort verhaaltje. Hij vroeg of ik er ook iets in wilde schrijven, 1 brief aan zijn ouders. Het zit zo dat een tijdje het contact weg is geweest tussen mijn vriend en zijn ouders. zo’n 1.5 jaar van de 2.5 jaar die wij samen zijn. Ik heb dus nog niet echt de kans gehad om ze heel goed te leren kennen. Ik heb daardoor dus ook geen flauw idee wat ik zou kunnen schrijven. Leuke dingen heb ik ook nog niet echt met ze gedaan. Hebben jullie misschien tips of idee voor een beetje een cliché brief aan mijn schoonouders? Alvast bedankt
Heeft het wel zin om iets te schrijven als je niets weet te vertellen en ze ook nauwelijks kent?
Is het niet beter over te laten aan familie, helemaal gezien het voornamelijk over ‘vroeger’ gaat?
Dat je nog niet de kans hebt gehad om ze goed te leren kennen maar dat je dat dolgraag zou willen. Dat je veel goeds over ze gehoord hebt.
Ik denk zoiets dan…
Ik hoop dat ik je geholpen heb x
Zoiets idd.
Houd het luchtig en positief! iets dat je niet weet kun je ook niet vertellen, en ik vind het inderdaad een goede om erin te zetten dat je ze graag beter wil leren kennen. Is voor hun ook een mooie uitnodiging waar ze wat mee kunnen doen!
Dit.
+ Hij kan echt niet verwachten dat je een A4’tje volschrijft nu.
Dat je ze 1,5 jaar niet heb kunnen spreken en beter heb leren kennen betekend natuurlijk niet dat je geen brief zou kunnen schrijven. Je weet vast wel een aantal leuke momenten van hun. Zoals de eerste keer dat je ze ontmoette. En je zou ook toekomst gericht kunnen gaan schrijven. Zoals dat je er naar uit kijkt om leuke dingen met hun te gaan doen enzovoort. Wees positief!
Misschien klinkt dit heel dom maar kun je niet jouw naam erbij schrijven onder die van hem? Dat jullie ‘‘samen’’ een brief hebben geschreven?
Vraag anders even hulp aan je vriend