Brief aan engelse huisgenoot

-

up?

Hi …,
Last Friday, November 2th, was my 18th birthday. On Saturday, some of my friends (I think 6 or 7) will come over and have a drink here.
(We will stay in the kitchen for 2/3 hours and we’ll keep the door closed off course! None of my friend are smokers.)
I already asked … and …, and they’re okay with this. I hope you are too.
X Romy
Ps maybe you can text me back, that’s easier than writing notes to each other;) My phone-number is … Or you can email me; …

Ik denk dat het zo wel goed is hoor!

Overall prima, kleine dingetjes alleen.

Het is toch ‘November 2nd’ en ‘none of my friends’? Niet dat het de brief onduidelijk maakt.

Oh klopt ja, van die 2nd. En friend was een typfout;)

Het kan aan mij liggen maar ik zie geen verschil;p

Volgens mij is het of course en niet off course

Bij deze.

Ze heeft er een ‘and’ bij gezet, in de zin ‘I already asked… and…, AND they’re okay with this.’

Dankje!

mrieek heeft wel gelijk. Zie ook: http://www.learnenglish.de/mistakes/ofcoursevsoffcourse.html

Misschien is het trouwens ook wel handig om de tijd waarop je vrienden komen erbij te zetten als je dat al weet?

En een “On”. Die is eigenlijk belangrijker :stuck_out_tongue:

haha dat heb ik net verbeterd! Ik denk dat er in mijn versie geen fouten meer zitten he?

“Have” hoeft niet per se in deze context. Het is een actie in het verleden en hij is al afgerond. Er hoeft niet per se een tijdsbepaling bij te staan om toch de past simple te mogen gebruiken.

Is het geen goed idee om haar ook uit te nodigen? Of is het echt alleen voor je beste vrienden zeg maar? En je kunt op het briefje ook nog zeggen dat er dus wat lawaai zal zijn.

Ohja goeie, ze komen vanaf 21:30 en zijn er tot ongeveer 23:00, 3 van hun blijven slapen. Zou dit zoiets worden?
My friends will come on 21:30 and around 23:00 we’ll go out. Three of them will stay here for the night.

Nou, van wat ik 5 uur in de week op school leer, moet er in deze zin wel have worden geplaatst. Maar anyway, de have staat niet verkeerd in de context