breuk met vriend

Hallo,

Ik ben hier juist nieuw, maar er moet me iets van het hart.
Ik ben een paar dagen geleden gedumpt na een relatie van 2 jaar en 7 maanden. met de reden dat zijn gevoelens al een hele tijd over zijn.Maar ik geloof dit niet want hij deed uiterst lief de afgelopen tijd (niet speciaal meer dan anders, want hij is altijd lief).
We hadden sinds een week ruzie, en dit escaleerde dan in onze breuk. maar de ruzie is pas ontstaan na dat hij een nieuwe vriendengroep had, die hebben hem veel doen veranderen, hem elke avond mee uitnemen ( wat hij anders nooit doet). ik heb hem om nog een kans gevraagd want afgelopen tijd hebben we elkaar niet veel kunnen zien, maar nu heb ik wel elke dag tijd voor hem en nu dumpt hij me:(. we hadden al een reis gepland en veel van onze hobby’s zijn gemeenschappelijk… nu heb ik hem gevraagd om nog eens af te spreken, en hij is daar op in gegaan. voor de rest probeer ik hem tijd te geven en als we praten is hij erg kortaf. ik weet echt niet meer wat ik moet doen, want ik wil hem echt terug en zie hem nog verschrikkelijk graag, ik mis hem zo…
hoe moet ik me nu gedragen tijdens onze afspraak?? ik wil hem zo graag terug. iedereen zegt dat ik niet mag hopen, maar ik kan niet anders want dat is het enige wat me recht houdt…
alvast bedankt!

Wat rot voor je meid. Ik zit al zo’n 3 weken in een soortgelijke situatie. Alleen dan het idee dat hij zich niet lekker in zn vel voelt ivm het verleden en tijd nodig heeft. En ondertussen soms contact, maar ook een kat en muis spelletje van express niet reageren, later reageren etc. Leuke foto’s op fb zetten. Het valt niet mee allemaal. Niet weten wanneer we elkaar weer gaan zien ivm de spullen. Het advies wat ik je kan geven is ondanks je intense verdriet toch door proberen te gaan met je leven. Je mag hem laten blijken dat de deur nog steeds op een kier staat, maar ga niet wanhopig lopen doen. Daar heeft niemand wat aan en het is ook nog hardstikke onaantrekkelijk. Kijk anders op youtube een paar filmpjes over “how to get you’re ex back”. Toen ik 3 weken terug het gevoel had dat mijn wereld verging, hielp dat nog enigzins en er zijn erg goede richtlijnen waar je je aan kunt houden ook al krijg je hem niet terug. Probeer de pijlen op jezelf te richten. En onthoudt: tijd heelt alle wonden. Zo probeer ik er ook naar de kijken al heb ik het vaak nog heel moeilijk. Als het voorbestemd is dan komt het goed, en anders heeft het lot iets anders voor je in petto. Alles gebeurd om een reden. Als je de acceptatie kan vinden voor de breuk en wat rationeler gaat nadenken ipv emotioneel, dan pas kan je verder kijken hoe en wat. Ik zou hem vooral de ruimte geven en niks aandringen, laat hem maar komen maar praat leuk mee als hij praat en doe niet alsof je eraan kapot gaat. Dan gaat hij nadenken en maak je nog de grootste kans. Maar voor nu, richt je op jezelf en je gaat merken dat je je met de tijd beter zal gaan voelen. Je bent niet alleen meid. We kunnen dit aan!

Als hij zegt dat hij geen gevoel meer heeft, dan moet je dat geloven. Je kan hem niet dwingen van je te houden. En je kunt hem niet dwingen om hem terug te krijgen. Ik denk ook dat jezelf aan hem opdringen ontzettend averechts werkt. Dat word vaak alleen maar als irritant en wanhopig ervaren.

Laat hem even met rust. App hem niet meer. En ga met het idee ‘ik ga er gewoon een leuke tijd van maken’ met hem afspreken. Niet met als levensmissie hem terug te krijgen, hij heeft het niet voor niets uitgemaakt. Je verdient iemand die vol voor je gaat.

Ga inderdaad vooral leuke dingen doen en probeer je gedachten op iets anders te zetten dan hem. Het is nu een pijnlijke break-up, maar daar kom je echt wel over heen.

Bij mijn ex ging het ook zo.
Aantal dagen voordat hij het uitmaakte leekte we alsof we net verkering had terwijl we 4,5 jaar samen waren.

Echter probeerde hij hard zijn best te doen om zijn gevoelens terug te krijgen, En dit mislukte.
Helaas kunnen ze hun eigen gevoel ook niet bepalen.

Ik zou er niet op hopen dat zorgt alleen voor teleurstelling.

Ik zit ook in een soortgelijke situatie. Bij ons is het nu al 2 weken uit en ik heb al het contact van zijn kant laten komen (hij begon na 1,5 week uiteindelijk een gesprek, maar daarna ook niet meer met hem gepraat). En ik ook ik hoop stiekem heel erg dat hij me weer terug wil maar probeer ondertussen door te gaan met mijn leven, hoe moeilijk het ook is.

Hoe je je bij dat afspraakje moet gedragen, geen idee… Ik zou mijn gevoel gewoon volgen.

Sterkte ermee!

Bedankt voor de reacties, maar het is allemaal zo raar want 2 dagen voor onze breuk was hij kapot van onze ruzie, en beloofde hij voor altijd bij mij te blijven etc… En wat heeft hij eraan om in te gaan op mijn afspraakje als hij toch zo zeker is van zijn besluit, want ik denk niet dat hij komt om het goed te maken, want dan had hij toch al lang een sms eens gestuurd?:s

.