Brekende/scheurende nagels

Ik heb hele doffe nagels. als ik geen nagellak op heb.
En het is ook zo… dat als ze maar een beetje lang zijn. er de bovenkant vanaf scheurt. dat ze nog doffer worden…
En er helemaal beschadigt uitzien. ik vind het een beetje irritant worden.
Want ik kan me nagel nog geen mm laten groeien. of ze scheuren / breken weer af.
Ik heb nu meestal nagellak op zodat je niet kan zien dat ze er ‘‘lelijk’’ uitzien.

Heeft iemand hetzelfde probleem?
Of weetje misschien tips of waar het door kan komen.

Want ik word er echt gek van :frowning_face:

Je kunt ze polijsten, dan gaan ze mooi glanzen. En als je ze lang wil houden, moet je ze gewoon af en toe een beetje veilen, zodat ze netjes blijven, en goed je nagelriemen verzorgen, dan ziet het er ook meteen mooi uit.

Tegenwoordig houd ik mijn nagels kort, maar als ik ze weer lang wil hebben, doe ik het zo =)

Van Herôme heb je een kuur, van 2 weken. Dan moet je elke dag je nagels vijlen, lakken en je lak er weer af halen. Ik weet niet precies hoe het heet maar het werkt echt! Ik heb al heel lang acryl nagels, maar soms heb ik geld gebrek dus dan neem ik geen nieuwe nagels, en dan gebruik ik dat ook. Werkt heel erg goed tegen zwakke nagels.

veel melk drinken :stuck_out_tongue:

Wat iels zegt of zo’n 6 stappen vijl kopen, de stappen uitvoeren, lakken en een versterkende transparante lak aanbrengen.

Veel melk drinken, elke dag je nagels een beetje bijvijlen (niet te veel!) en zeker niet ‘schuin’ vijlen, anders vijl je er de laagjes af.
En er was hier onlangs een topic van iemand die nagelolie van Essence of Catrice (ben het vergeten) supergoed vond. Misschien moet je dat topic eventjes zoeken…

Mijn vader had dat, hij had pillen gehaalt voor nog wat dingen maar ook broze nagels ofzo. Moet je even bij de apotheek of gewoon kruidvat vragen?

dr zworen es mensen bij de nagelcreme van kruidvat. Ik heb hem ook, maar niet de puf om elke dag te smeren voor het slapen gaan xD

Heb ik ook! Vooral dat ze in ‘kappen/lagen’ loskomen. Dat blijft gewoon bij mij, maar het is wel minder geworden. Wat ik heb gedaan: ik ging ze supergoed verzorgen! :'D Ik ging ze eerst vijlen (1 richting op natuurlijk, jaja), daarna met zo’n glansvijl eroverheen, daarna speciale olie van herôme erop smeren en het inmasseren in zowel mijn nagels als mijn nagelriemen. Daarna, vóórdat ik ze lak, breng ik een laagje van Essence ultra strong base coat op, die zou het ‘chippen’ van je nagels voorkomen. En ja daarna gewoon nagellak.

Jaja heel gedoe maar dat heb ik er wel voor over, loveee long nails dusja :'D

x