Breitopic!

Eindelijk het brei topic gevonden haha :stuck_out_tongue:.
Ik ben sinds kort begonnen met leren breien. M’n eerste breiwerk is een sjaal.
Weet iemand waar ik goede kwaliteit wol kan kopen ? (heb er weinig verstand van)

Zo mooi die kussenhoes! Ben nu met mijn tweede sjaal bezig, dat wordt zo’n ronde :slightly_smiling_face: Mijn vorige was met 8 mm, nu met 4mm, gaat een pak trager :grinning: maar ooit wil ik toch ook zo’n hoes maken, vet mooi! :slightly_smiling_face:

Was ook begonnen met 4 mm voor een sjaal, ging echt traag :pensive: maar ben nu met 5 mm xD niet dat dat veel sneller gaat ;p maar is wel mooi !

UP^

Is weer een tijdje geleden dat ik aan het breien was zeg! Het blijft leuk… En heerlijk als je steeds weer je eigen sjaaltjes aan kunt…
Voor iemand die jaquard wilt breien? Hier al een leuk simpel patroontje!

http://static.freepik.com/free-photo/pixel-pattern-vector-material-4_15-12856.jpg

Ik wil nu een foto gaan na breien maar eerst nog een foto in een pixel patroon kunnen maken… Hmppfff

jupp dit doe ik ook!

Ah wauw die is gaaf!
Helaas ben ik geen ster in breien ben aan een sjaal begonnen maar liep uit op … niks… Liet steeds steken vallen enzo :stuck_out_tongue:

wat je ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuk kunt doen is wildbreien. geweldig voor in de winter. je maakt gewoon een lapje, en dat maak je vast aan een boom of een paal ofzo

ik weet wel hoe het moet
het enige wat je moet weten is hoe je recht en averecht breit
begin met een stukje van ongeveer 2 cm in boord steek (2 steek recht, 2 steek averecht)
dan tot bijna het eind tricotsteek (heen gaande toer recht, terug gaande toer averecht)
dan het laatste stukje weer ongeveer 2 cm boordsteek
dan dubbelvouwen en dicht naaien en sla de plek waar je duim moet komen over
de afbeeldingen kun je er in breien of er de mazen (borduren)

als je meer van dit soort patronen wilt kun je het beste zoeken op fair ilse breien

Ben vandaag voor het eerst sinds laaaaange tijd terug beginnen breien, heb enkel nog maar proeflapjes gemaakt met verschillende steken, zodat ik het terug gewoon word…

Hebben jullie nog leuke dingen gemaakt.? :grinning:

Leeft dit topic nog?

Dat middelste gedeelte van het patroon waar die zg kruizen zitten zal je met 3 draden moeten werken. Normaal wordt bij de fair isle techniek met twee draden gebreit. Wel moet je de draden bij het breien kruislings meevoeren om lussen aan de achterkant (averechtse zijde) te voorkomen.

^heb je soms een tutorial hoe je die draden meeneemt.? Heb het vaak geprobeerd, maar het lukt me niet :frowning_face:

Waarschijnlijk stel ik echt een uber domme vraag maar kom er niet uit :flushed: Ik kan gewoon recht en averecht breien… Maar kan iemand mij misschien uitleggen/tutorial? hoe je een kabel maakt?

http://i39.tinypic.com/1411ibk.jpg

Heb voor jaren terug ooit eens een dikke ecru witte kabeltrui gebreit (een wijd herenmodel dat ook door vrouwen gedragen kan worden) snapte aanvankelijk ook niks van die kabelpatronen, maar wat uitleg van mijn handwerkwinkel en wat oefenen viel meteen het kwartje en breide ik in no time mijn eerste kabeltrui. Je moet bij het kabelen de steken op een aparte hulpnaald zetten (de kabelnaald) en deze dan bij de volende toer overheen breien zodat de steken verdraaid komen te staan, dat geeft dan het gedraaide kabel effect. Maar is pas zichtbaar na een stuk van 10 cm of meer gebreit te hebben.

ik snap er gewoon helemaal niets van! Maar zal wel aan mij liggen :flushed: Misschien toch maar even langs de winkel inderdaad.

Pff ik wil leren breien en haken, ik kon vroeger een beetje haken maar nu… Mijn wol draait gewoon constant in de knoop en niks lukt, wat een ontspannende hobby haha.

http://thuisacademie.ntr.nl/cursussen/cursuspagina/10-stappencursus-breien/stap/8.html

Misschien helpt dit je wel vooruit. In het filmpje wordt duidelijk in het Nederlands uitgelegd hoe je kabels moet breien…

Ik ben bezig met een sjaal, ik ga er een circle-scarf van maken. Ik moet alleen nog wel een tijdje doorgaan.

http://oi39.tinypic.com/e01uoj.jpg