Breitopic!

Hou jij ook zo van breien? Post hier jou creaties of patroontjes!
Of heb je vragen over breien hier kunnen ze gesteld worden.

Hier een foto van mijn creatie een kussenhoes:

http://desmond.imageshack.us/Himg39/scaled.php?server=39&filename=img2012011900039.jpg&res=medium

xx

:open_mouth: hoe krijg je dat voor elkaar!
ik weet sinds gister hoe het moet :stuck_out_tongue:

Woooow, hoe heb je die kussenhoes gedaan? vet mooi! xx

Dat is ontzettend mooi! Ik geef de voorkeur aan haken, maar ik ben nu een sjaal aan het breien op 7 mm naalden, dus dat gaat wel snel. :slightly_smiling_face:

Erg mooie kussenhoes! Knap gedaan met al die patroontjes. :slightly_smiling_face:

wow, ik vind dat altijd erg moeilijk om met verschillende kleuren te breien, heb je nog tips?

Ik ben vroeger een keer begonnen maar dat was eenmalig… Hoewel het me wel heel leuk lijkt om het goed te kunnen.

Als je het moeilijk vind om met verschillende kleuren te breien raad ik je aan met 2 kleuren te beginnen, ga je bijvoorbeeld een sjaal maken met strepen of blokjes je breid eigenlijk hetelfde maar steeds pak je het touwtje van de andere kleur.
Eigenlijk is er niets moeilijks aan!!

Dus begin met 2 kleuren.

Dat lukt met op zich nog best met twee kleuren, maar als ik een patroontje wil doen zodat je in een toer van kleur moet wisselen wordt de achterkant bij mij echt een zooitje, is dat bij hou ook zo?

wauuuw wat mooi!

Ja klopt de achterkant is eigenlijk altijd een zooitje! kijk maar eens in een winkel naar een gebreide trui 9 van de 10 zijn precies hetzelfde vanbinnen als je het zelf doet. Maar uiteindelijk zie je dat niet bij een kussen. stel je wilt dan een sjaal maken doe je het met dunne naalden en naar je het op elkaar zodat de binnenkant verborgen is!

Maar het is dus heel normaal!

Weet iemand aub hoe je de steken er weer afhaalt?

Dat kussentje is gewoon een zg ‘‘herhaal patroontje’’ gebreit volgens de fair ilse techniek. Je breit gewoon met twee draden en voert aan de achterkant de andere draad mee.
Een andere methode die ook veel wordt gebruikt is de zg ‘‘Intarsia tecniek’’ waarbij bij iedere kleur een apart bolletje garen wordt gebruikt en de draden bij iedere kleurwiiseling om elkaar heen owrdt geslagen.

Hier een oud brei topic op een andere forum met foto’s van werkstukken die gemaakt zijn met beide brei methodes.

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1549024

Die is echt heel gaaf! Ik kan helaas niet breien. Heb ook geen tijd om het te leren :’)

Ik heb een sjaal gebreid :slightly_smiling_face: Met 1 kleur en een simpel patroontje, maar het resultaat is erg leuk.

ik ben nog steeds bezig met een sjaal, die ik vorig jaar zomer heb gekocht xD

tis van dat gaten spul zeg maar, kan het niet echt uitleggen. Ben alleen vergeten hoe je moet breien!

ik ben nu opnieuw begonnen, maar ben bang dat ik niet genoeg stof heb… kan ik er dan gewoon nog een bol stof aan knopen? Zo’n sjaal is het: (maar dan rood)

http://blogvansaskia.punt.nl/upload/Katia_Ondas_sjaal.jpg

Ik ben nu een shirtje aan het breien met rondbreinaalden, best leuk om te doen. Als hij af is post ik wel even een foto! (:

Ik ben van plan een cirkelsjaal te gaan breien, maar kan ik dit beter doen op dezelfde manier als je sokken breit (zo rond), of gewoon een lange sjaal breien en dan aan elkaar naaien?

^^ wouw die zijn echt leuk. ik kan wel breien, maar ik denk dat ik dat toch ook niet kan. Ik kan eigenlijk alleen rechte lappen breien en een beetje meerderen en minderen.