Breien: Tips en Patronen

Willen jullie graag breien, maar weet je niet hoe het moet of wat je wilt breien?
Hier kun je er van alles over vragen, ik geef je altijd raad.

Weet je al wel wat je wil breien, maar weet je geen patroon?
Geef je uitleg hier en ik kan een patroon voor je opstellen met uitleg.
Je kunt ook als je bijvoorbeeld een kledingstuk in de winkel hebt gezien,
maar je vind het te duur, of je wil het net iets anders,
zodat het helemaal bij jou past?
Vraag er hier naar en ik zal kijken wat ik voor je kan doen.

Dus heb je vragen of andere dingen die met breien, kleding of patronen te maken hebben, stel dan hier gerust je vraag of opmerking!

xoxo.

Heeft iemand een patroon van zo’n ‘tunnelsjaal’?
Snap je wat ik bedoel?
lastig uit te leggen…

circlescarf bedoel je? zo’n sjaal die in zo’n rondje loopt.
ik heb echt geen idee, mijn tante heeft er een voor mij gemaakt. (:
ik heb vroeger breien van m’n oma geleerd, maar ik ben er echt niet goed in

oke dat is niet moeiljk, je breidt een sjaal en vervalgens naai je de uiteinden aan elkaar/ je knoopt het… snapje wat ik bedoel?

Ha toevallig!
Ik wou laatst ook een topic over beien openen, want ik wil heeeel graag een sjaal breien.
Nou heb ik gisteren garen en breinaalden gehaald en ben ik begonnen, maar pff lastig hoor. Ik heb wel een goed begin gemaakt, maar het vergt veel tijd en geduld en ik heb niet eens een lapje ofzo, zolang duurt het.

^ haha ik heb precies hetzelfde!
het duurt zo lang en ik moet zo goed opletten…

Ik heb toevallig net zo’n sjaal gemaakt,
en dat kan je op verschillende manieren doen:

• je kan inderdaad een gewone sjaal maken,
    dan maak je hem 30 cm breed (stuks hangen dan af van je wol, je kunt dit dan zien op de wikkel) en 2 meter lang. Wanneer je klaar bent naai je de uiteinden dicht. Dit is vooral mooi als je hem gewoon recht breid.
  • afhankelijk van het patroon wat je wilt, kun je ook gewoon een sjaal maken, maar dan in de breedte. Dut je zet met twee naalden een heleboel stuks op, zodat je sjaal ongeveer 2 meter lang is op de naald en dan breid je hem 30 cm hoog. Dit is vooral mooi als je hem 2 rechts, 2 links doet.
  • Ook kun je beide bovenstaande varianten met 4 naalden doen,
    dan hoef je hem op het eind niet te naaien en krijg je een mooi rond effect. Ik heb hem gewoon met 2 naalden gebreid, en wanneer je de naad in je nek doet, zie je hem toch niet. Maar wanneer je dit toch wilt doen, moet je de stuks verdelen over 3 naalden en goed strak breien bij de overgangen.
    Als je nog vragen hebt over het patroon dat je wilt moet je het maar even zeggen.

euh, gewoon een lap breien en dan het eind aan elkaar maken lijke me?

http://www.zeeman.com/Act…-2010/Landingspagina.aspx

Zag t toevallig in een folder staan , ik hoop dat jullie er wat aan hebben

:wave:

Yeah eindelijk een brei topic! wou hem een tijdje terug beginnen want ik ben ook weer actief aan het breien :grinning:

Ben bezig met een engeltje aan het breien :slightly_smiling_face: heel cute! bij het lijfje ging het een aantal keer mis dus steeds opnieuw begonnen hihi maar ben nu op de goede weg! hopelijk lukt ie en dan kan ik er een paar voor kerst nog maken!

Voor iedereen die vind dat het zo lang duurt om een sjaal te breien:
Gewoon dikkere garen nemen,
Ik raad acryl aan (bijv. van de zeeman)

En dan kijk je op het labeltje Welke naalden je erbij nodig hebt,
hoe dikker de naalden/garen hoe sneller het gaat.
En als je net begint kan je beter het op 1 manier breien en recht dus zonder moeilijke boordjes ofzo…

Zo begon ik ook :slightly_smiling_face:

op www.hobbydoos.nl kan je gratis patronen opvragen!

Uhm ik kon t heel lang geleden
maar ben vergeten hoe t moet…

vertel? xD

@ insignificant even googelen en je vind heel veel sites en filmpjes waar het word uitgelegd!!!

Ik heb mijn 2e engeltje af! ik ga vrijdag alle spullen halen om ze te vullen en in elkaar te zetten en zal dan even fotos maken :slightly_smiling_face:

Jaa ben benieuwd naar je engeltjes!! Hoe groot zijn ze? Mis ga ik ook iets maken, maar ben nu een portmonnee aan het maken :wink: Ik brei al super lang, 3 jaar. Ik heb al sjaals, mutsen, etui’s, bloemetjes etc. gemaakt maar ben nu een uitdaging aangegaan: Een tas!! Ik ben er al 2 weken mee bezig, ong 1 uur per dag. Hij wordt regenboog achtig ( de wol is paar kleuren in 1, dus het wordt heel mooi!)

Als iemand nog vragen heeft…!

-xx-

ze zijn 13 cm hoog! en komt een belletje in en een lintje zodat ze in de kerstboom kunnen :grinning:

http://cdn1.lookbook.nu/files/looks/medium/879713_outfit.jpg?1288026815

Wie weet hoe je zo’n soort trui moet breien? Alleen dan iets minder grote mouwen.
Nouja. Hoeft niet eens zo’n trui maar gewoon een leuke oversized trui :stuck_out_tongue:

heb je ook foto’s van je al gemaakte crea’s? ben ook benieuwd naar je tas!

Ik heb wat foto’s op mijn computer, ik zal ze zo uploaden!
Van de tas zou ik nog foto’s moeten maken, dat doe ik later even dus vanavond upload ik wel de foto.

xx

Misschien wel leuk voor de breiende meiden onder ons. Er stond laatst in de Vrouw van de telegraaf een leuk artikel over sjaal’s en col’s breien.
Hier heb ik de link (met patronen enzo)

Vrouw artikel brei je eigen sjaal of col