Brei voor india

Hee,
Zag in de metro (de krant dus :stuck_out_tongue:) een actie van save the children, namelijk dat je een mutsje kan breien voor een baby in india. Die raken in de winter vaak onderkoeld, dus ze willen zoveel mogelijk mutsjes inzamelen voor die baby’s!
K vond t zelf een superschattige actie, dus ik vond t mss wel iets voor crea bea hier ; )
Gaan jullie meedoen?

(Site is www.breivoorindia.nl).

Ik vind het goed dat er wat gedaan wordt voor India (plus alle andere landen die het nodig vinden) maar ik vind deze actie erg vreemd. Geld inzamelen op een creatieve manier lijkt me een beter idee.

Ik vind dit juist een betere manier om kinderen te redden. stel je haalt 1000 euro binnen dan gaat er zoveel naar andere mensen en dan hou je misschien de helft over. ik zit te kijken of ik het ga doen de oma van een vriendin is er wel mee bezig.

Er is al vrij veel bewezen dat ontwikkelingshulp in de vorm van het schenken van geld niet werkt. Die landen zijn niet voor niets derde wereldlanden, de regering is zo corrupt als maar kan. Als je geld geeft aan zo’n stichting, kan je er al vanuit gaan dat het nooit bij de mensen die het nodig hebben komt. Van die plaatselijke projecten gaan meestal ook niet zoals de organisatie het in gedachten heeft. Op plekken waar veel van die projecten zijn met bijvoorbeeld het graven van een waterput of het bouwen van een school, is de bevolking meestal alleen maar aan het wachten op de westerse hulp en echt zelf iets ondernemen doen ze niet. Zo blijft zo’n land dus in een vicieuze cirkel.

Deze actie vind ik wel heel leuk en ik ga dan ook zeker breien ^^

Leuke actie inderdaad. Ik kan alleen niet breien. Heb ooit eens een poging ondernomen om het te leren van mijn moeder. Maar had niet genoeg geduld, man het lukte voor geen meter.

das wel jammer. want zo moeilijk is het niet:P maar ik kan ook niet rond breien xD maar ik ga het proberen

HEE dat zag ik op tv laatst.

Maar ik kan ook niet breien :tipping_hand_man:

Mijn ma doet er ook aan mee :slightly_smiling_face: Ze heeft 2 jaar terug voor mij en mijn vriendinnen mutsen gebreid die we hier op gs hebben verkocht om zo Koninginnedag te vieren (we waren blut).

super actie
Helaas kan ik niet breien, maar je kan natuurlijk ook gewoon een goedkope warme muts kopen :grinning:

super leuk idee.!
alleen sommige mensen zeggen hier: ik kan niet breien
maar als je naar de link gaat van breien voor india.
www.breivoorindia.nl
dan staat er onder aan de pagina hoe je leert breien ;p.

en ik hoor bij die sommige mensen :p^_^

ik wou dat ik kon breien!
ga mijn best doen!

Idd, met youtube is t zo geleerd! Ik kan het al, geleerd in groep 6 fzo ; ) Maar averecht kon ik nog niet, en dat heb ik door youtube echt in tien seconden geleerd :slightly_smiling_face: Maar ik ben nu bezig, alleen ik weet niet of mn wol synthetisch is… maar er staat ‘zo min mogelijk synthetisch’, dus ik hoop dat t niet erg is als t wel zo is.

maar hoe stuur je die mutsjes op dan?
ik wil er best 10 ofzo breien opzich!

maar ik brei op een andere manier…
mag dat niet? accepteren ze je mutsje dan niet?
want dan kan ik net zo goed niet 10 mutsjes maken voor t geval ze er toch niks mee doen…

yeeey mijn moeder wilt ook breien!

ik ben zooo enthousiast over dit project :slightly_smiling_face: echt goed
alleen super jammer, dat ze geen vesten/ wanten/ sjaals/ sokken willen!
alleen een mutsje is nooit genoeg lijkt me

Ze willen het denk ik simpel houden. :stuck_out_tongue:
Het is makkelijker om te uit te delen. Al verschilt de kwantiteit nou per voorwerp krijgt het ene kind wel een vestje, de andere niet enz.

Hier ga ik aan meedoen, superleuk dat je dit op GS zet en onder de aandacht brengt !

Upje! Ik heb er al 4 af ; ) T gaat steeds sneller :slightly_smiling_face:

Mijn muts werd een lapje =(