Breed gebouwd, niet op laten vallen

Hoi,

ik ben aardig breed gebouwd en ik denk meerdere meiden hier op girlscene, maar ik vroeg me af; wat moet je juist niet dragen als je het niet wilt accentueren? Dus als je het niet wil op laten vallen wat kan je dan het beste niet dragen en wat juist weer wel?

XXX

heb gehoord dat horizontale strepen shirts/jurkjes echt een no-go is :stuck_out_tongue:
of een streep bij je buik…

een hoge taille vind ik altijd wel mooi! ook als je een lang shirtje erover draagt in plaats van erin heb je in ieder geval geen lovehandels en een mooie kont!

Kleding die te strak zit, maar dat weet je zelf denk ook al.
Misschien kan je een korset proberen of gewoon een leuk jurkje/rokje wat iets wijder is aan de onderkant dan lijken je benen ook weer dunner :wink:

Zelf heb ik er gelukkig niet zo veel last van maar strake shirtjes en strakke broeken denk ik niet echt helpen :wink:

@katarina oh oke, bedankt!
@nikcyCARDI hoe bedoel je dat je geen lovehandles ziet?

Volgens mij was een blazer iets waardoor het minder opviel zo’n lange wijde volgens mij maar dat weet ik nie zeker

Ligt er aan waar je breed gebouwd bent.
Ik ben het ook, maar over het algemeen moet ik héél tevreden zijn met mijn buik! Ja er zit wat vet op, maar mijn buik is echt gewoon mooi dun gebouwd en alles eigenlijk, behalve mijn bovenbenen (en dan echt alleen dat bovenste stuk van mijn bovenbenen, dat gedeelte van mijn knieën zijn gewoon niet heel dik maar ook niet dun, redelijk normaal maar wel wat breed gebouwd).
Bij je buik zou ik gewoon wat losser vallende tops dragen, of een vest er over heen! Dat werkt heel goed, moet het wel een redelijk strak vest zijn.

Ik ben heel breed bij mijn schouders, en dan loopt het zo van breed naar dun tot aan mijn voeten.

Volgens mij valt het minder op door een bootcut-jeans te dragen, of eentje met rechte pijpen.
Een boothals accentueert brede schouders, dus dat zou ik sowieso niet dragen. Ook horizontaal gestreepte shirts kunnen je breder maken.

En oja, ik heb voor mijn benen zo’n hele handige truc. Je moet een beetje een afleidend onderkantje hebben voor korte broekjes. Omgeslagen, of met zo’n ‘stuk’ randje. En ik draag nu een hele geweldige broek, daar vind ik mijn benen gewoon mooi in! Die is van de H&M, zwart, en als ik hem goed optrek dan zijn mijn benen echt gewoon mooi gevormd enzovoort. Dus broeken kopen die mooi zijn en die je strak kan aantrekken, daar moet je niet hele brede benen voor hebben, maar gewoon redelijk brede.

Jup, absoluut niet doen. En dingen die heel erg je breedte of dikte punten accentueren, niet dragen.

13 Jaar en 1.80??:expressionless:
wooow! ik was toen nog niet eens begonnen met groeien xD

maarja ff ontopic… ik weet he eigenlijk niet maar heb echt hele vette heupen :stuck_out_tongue: en ik doe er altijd een vestje los aan of een blouse zodat het niet opvalt.

Naja waarschijnlijk geen blazertjes dragen? zit vaak schoudervulling in en dat maakt je weer breder :stuck_out_tongue:

ik ben ook nogal breedschouderig, en bij mij zijn bolero’s echt super lelijk :’)
Dus die raad ik af!
En schoudervullingen als de rest van het shirt/colbertje o.i.d strak is, is ook absoluut een NEE. Als deze wijd vallen kan het weer wel, en kan het zelfs juist afkleden! :slightly_smiling_face:

Bij mij is het juist zo dat ik door bootcut jeans nóg breder lijk haha. Mijn borstomvang is slechts 2 cm groter dan mijn heupomvang, en hierdoor lijken mijn bovenbenen dus weer breder, terwijl deze helemaal niet breed zijn :’)

Haha ja, heb al poosje niet bijgesteld en ik groei nog steeds… Echt heel veel.

Ik ben ook een beetje breed gebouwd, en toevallig kreeg ik pas te horen van 2 meiden: ja jij bent wel wat steviger maar eigenlijk zie je dat helemaal nooit bij jou door wat je draagt. Vond ik best leuk om te horen!
Maar ik draag veel zwart, en blousjes/tuniekjes en strokentopjes. En als ik een strak shirtje of hempje draag, draag ik er altijd een colbertje of jasje overheen.

Zulke dingen zijn echt fijn om te horen ja!
Ik let er nu heel erg op op wat ik eet, dus als iemand me vraagt: wil je dat ook? En ik het niet ken maar bang ben dat het heel vet is check ik het altijd even. Dan zijn er ook een paar jongens die helemaal boos op me worden enzo en helemaal zeggen; je moet echt eens kappen je bent helemaal niet dik ofzo je bent gewoon dun klaar punt uit.
Zo leuk om te horen eigenlijk, het is allemaal goed bedoeld enzo. En mijn beste vriendin zegt altijd dat ze me juist mooi vind, omdat ze hele dunne meisjes nooit mooi vind.

Een broek met een wat hogere taille staat altijd heel mooi bij mensen die wat steviger zijn! Maar dat is vast ook al gezegd :stuck_out_tongue:

een a lijn top met een tailleriempje vind ik altijd wel mooi, en laagjes.