Mijn schouders zijn ook vrij breed in verhouding tot de rest van mijn lichaam. Ik doe gewoon de sporten die ik leuk vind en waar ik mij goed bij voel (Yoga, Bodypump etc.).
Kleding is voor mij gelukkig niet zo’n probleem omdat ik vrij slanke armen heb, maar ook ik moet mijn bovenkleding een maatje groter kopen dan mijn bovenkleding. Vooral bij blazertjes, jassen en jurkjes met weinig stretch kan ik het altijd goed merken.
Ik heb wel een paar tips (deels naar aanleiding van een stijlworkshop die ik ooit eens heb gevolgd!)
- Geen kleding waar teveel nadruk wordt gelegd op de schouders (pailetten, schoudervullingen etc.)
- T-shirts staan me voor geen meter (wordt een beetje hoekig), dus vaak draag ik een leuk hemdje met een lekker vestje of blazer
- In kleding met een hoge hals voel ik mij ook nooit zo fijn, dus vaak heb ik iets met een diepere uitsnede
- Je kunt je lichaam meer in balans brengen door meer nadruk op je heupen te leggen door middel van een mooie riem o.i.d. Ik heb een vrij kort bovenlichaam waardoor ik me dan al snel ‘propperig’ voel, maar wellicht is het een goed idee voor jou?
- En maak je niet te druk om de maat. Goedpassende kleding is belangrijker dan het maatje wat er in staat!
Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Als je wil kan ik nog wel even mijn stijlboekje erop naslaan voor meer tips!