Brede benen en smalle taille - wat voor broek?

Okee ik heb een probleem. Ik ben de afgelopen 2 jaar een paar kilo aangekomen (ik had ondergewicht). Dit is voornamelijk op mn benen en kont gaan zitten.
Dit is nu mijn probleem: ik kan geen broeken meer vinden.

Een broek zit of:

1. te strak bij mn benen en goed bij mn heupen/taille
  2. goed bij mn benen en te ruim bij mn heupen/taille

Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb dus een broek nodig die ruim is bij mn bovenbenen en strak bij mn heupen.

Hebben jullie tips van merken of winkels waar ik kan kijken…??

Heb ik ook last van. Mijn broeken zijn bij mn heupen altijd te wijd en heb mn riem zo strak mogelijk dan. Up voor deze goede vraag!

Ja erg vervelend. Ik draag liever geen riem, dus het is erg onhandig

Same here, en inderdaad, ik heb echt een haat aan riemen.

Heupbroeken werkt bij mij heel goed omdat ik ook een smalle taille heb, en het is irritant als er ruimte over is onder je navel. Als ik zo’n broek draag trek ik wel altijd een hempje aan, ben altijd bang dat je dingen gaat zien bij het zitten :’)

Een te strakke broek kopen werkt bij mij wel. Eerst even 2 dagen afzien en losse shirtjes dragen haha (anders zie je van dat overlappend vet :stuck_out_tongue: ) en daarna gaat ie iets losser zitten. Gewoon 1 maat te klein voor je heupen, bovenkant gaat meestal na een tijdje lubberen, maar bij de benen niet.

haha, ik heb precies andfersom, mijn heupen zijn erg breed maar de rest is heel smal

@passionated
misschien dat ik het verkeerd begrijp,maar:

bij mij moet de bovenkant niet gaan lubberen, juist bij de benen. precies omgekeerd…

ha oja ik las het niet goed genoeg :stuck_out_tongue:
dan weet ik het niet!

Misschien helpt het om broeken te kopen waar stretch in zit? Dan kun je toch een kleinere maat kopen voor je taille, maar zitten ze niet extreem strak bij je benen!

stretch is inderdaad een idee, maar het moet extreem stretch zijn.

om het te illustreren. mijn maat is over het algemeen 36. een broek zit goed bij mn benen bij maar 38 of 40…

bedankt voor jullie reacties!

iemand anders nog een idee?

Ik draag nu alleen nog maar levi’s - The Bold Curve. Levi’s is al een tijdje bekend met de jeans die verschillende vrouwelijke vormen ‘omarmen’. Zo heb je een ‘Curve’ voor de ‘platte’ dames onder ons, is er een ‘curve’ voor de dames met iets meer vormen en is er een ‘Curve’ voor vrouwen met echte vormen.

Ik vind het een uitkomst. Ik draag maat 34, maar de broeken die ik bijvoorbeeld bij H&M pas zijn vaak 36/38 en ‘lubberen’ rond mijn taille omdat ik echt een hele smalle taille heb. De levi’s broeken kosten misschien wel wat, maar dan heb je ook echt dé perfecte jeans voor vrouwen met wat meer vormen vind ik

Levi’s Curve ID?
Die broeken zitten heerlijk.

^

Inderdaad!

broeken met hoge taille

ik heb vandaag die id van levi aangehad, maar kon nog geen passende vinden. echt heel frustrerend

Dat heb ik ook. Die broeken zijn ook allemaal te laag, ik heb best brede heupen en mijn taille is ook slank. Daarom draag ik ook nooit een broek. :’)

@involved
haha dat is ook een oplossing…:slightly_smiling_face:

Daarom heb ik ook altijd broeken met stretch erin,zelfde probleem!

Misschien kan je een goede chino vinden die bij je figuur past?