breakup.... help.

Lieve meiden,

Om te beginnen: ik voel me vreselijk klote.
Afgelopen zaterdagmiddag heeft mijn vriend het uitgemaakt (we hadden anderhalve maand).
Hij zei dat alles te snel was gegaan en dat hij minder voor me voelde.
Ik bleef er aardig koeltjes onder, maar voelde me wel klote.
Zaterdagavond heb ik het op een drinken gezet met een vriendin, maar bleef hij appen dat hij het gevoel had een fout gemaakt te hebben en dat hij het gevoel had een verkeerde keuze gemaakt te hebben (door het uit te maken) Hij wou me de volgende dag (gisteren dus) spreken, maar dat kon niet want toen moest ik werken.
Vanmiddag moest ik sowieso naar hem toe om nog wat spullen op te halen (toen wou hij praten). Ik kwam binnen, pakte me spullen en hij vroeg of ik wat te drinken wou. Ik had wat water op en toen we aan tafel zaten, vertelde hij dat hij nog niet alle gevoelens voor mij kwijt was. Hij zei er wel bij dat hij niet genoeg gevoel voor me had om een relatie te hebben. Wél wil hij contact houden en elkaar af en toe zien (in de hoop dat hij zijn gevoel dan weer terug krijgt of nog meer).
Ik heb daar mee ingestemd omdat ik bang ben dat ik me echt rot voel als ik hem niet meer zou zien.
Ik heb daarnaast ook een goede band met zijn familie dus dat is ook fijn.
Met oud & nieuw zou ik bij hem zijn, maar dat wordt natuurlijk niks. Zijn broers smeekte wel of ik kwam maar ik zei: nee ik ga de stad in’. Toen zei hij sarcastische: ze vindt het niet leuk hier denk’. Terwijl hij vast ook wel heel goed begrijpt waarom ik dat niet doe, toch? Toen hij weg ging gaf hij twee knuffels en ging weer terug naar binnen. Ik voel me nu vreselijk rot en het besef dat ik hem kwijt ben begint steeds meer te komen, ik mis hem heel erg.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Bah… ik voel me vreselijk!

I feel you. Natuurlijk snapt hij wel dat jij nu niet bij hem komt, hij wil waarschijnlijk alleen niet dat zijn familie van al zijn gevoelens af weet. Jongens proberen nou eenmaal altijd over te komen als ongevoelige wezens. Als hij zegt dat hij nog dingen voor je voelt en als jij ook nog dingen voor hem voelt, laat het dan niet verwateren, echte liefde overwint als je het maar de kans geeft.

Ah, wat superrot! Ik maak nu precies hetzelfde mee…
Alleen hadden wij een relatie en maakte hij het al uit voor kerst. Kerst is gewoon een drama geweest.

Aangezien er aan zijn kant nog hoop is, en jij hem mist zou ik contact houden. Niet teveel, maar kijk het aan. Misschien spreken jullie over twee/drie weken eens af en bedenken jullie samen; we willen door of stoppen…

Daar heb je wel gelijk in, maar het is best lastig als de één meer voelt dan de ander. Moet ik nu juist veel van me laten horen of juist weinig? (tot nu toe heeft die alleen maar uit zichzelf geappt en toont veel interesse)

Hoe moeilijk ook, laat hem maar met rust, hij heeft het uitgemaakt en niet zomaar, als hij twijfelt is de enige manier om hem daaruit te laten komen door afstand te nemen.

Daarnaast denk ik dat het voor jou goed is om je lekker te richten op je vriendinnen en je eigen leven! Ik denk dat je er zelf ook meer aan hebt als je je niet aan hem vast blijft klampen.

Het is echt supperrot en lastig nu, maar je komt er wel doorheen, probeer echt je eigen leventje te leiden en te behouden en leuke dingen doen… en natuurlijk af en toe flink snotteren mag! Wees lief voor jezelf :sob::muscle:

Geef hem wat tijd. Je kunt best een keer uit jezelf het gesprek beginnen, maar ik zou het voornamelijk van zijn kant laten komen, denk ik. Hij heeft het uitgemaakt maar wil nog wel contact houden. Het is dan moeilijk om in te schatten wanneer hij contact wil of niet.

Gewoon op je af laten komen, je ziet vanzelf wat er gebeurd.
Hij wil in ieder geval nog contact met je en twijfelt. Dat is altijd nog beter dan dat hij niet twijfelt en geen contact meer met je wil.

Sterkte!

Hoe is het gegaan gisteravond? Blijf eventueel contact houden. Maar laat je niet aan het lijntje houden en ga wel door met je eigen ding.

Daar heb je gelijk in! Ik wil ook niet uit mezelf beginnen omdat ik dan bang ben dat hij denkt dat ik ‘achter hem aan loop’. Want zo ben ik niet. Maar als ik hem altijd uit zichzelf laat beginnen, stopt hij daar misschien mee omdat hij dan denkt dat het mij niks meer boeit. Lastig!

Ik wil ook zeker niet stoppen met contact, maar het is en blijft wel lastig soms.

Gisteren heb ik hem niet gezien maar hij begon wel uit zichzelf op whatsapp en toen ik mijn rijexamen had stuurde die ‘‘succes schat!!’’’. Daarnaast vroeg hij gisteravond wat ik vannacht zou gaan doen en met wie etc… ik heb er niet veel op gereageerd. Hij zei wel dat hij een beetje zou rondbuurten vannacht en wel zou zien ‘waar hij terecht zou komen’. Daar heb ik op gereageerd: Haha oke nice’. Ik laat hem maar z’n ding doen en inderdaad doe ik dat ook. Ook al wil ik meer dan dit…