'Break' nemen met rijlessen?

Ik ben al best wel lang bezig met rijlessen (sinds juli 2016) en er zit echt niet echt vooruitgang in… Ik ben 3x gezakt voor mijn theorie en ik heb mijn rijschool gister dus geappt dat ik even een break wil, en na mijn eindexamens verder wil gaan… Maar hij heeft nog niks gezegd… Ik zit momenteel in mijn eindexamenjaar, alleen nouja… ik ben wel bang dat als ik even stop met rijlessen dat ik dan helemaal opnieuw kan gaan beginnen en daar heb ik eigenlijk ook niet zoveel zin in… Maar nu heb ik momenteel echt even geen zin meer in rijlessen, het geeft me eigenlijk alleen maar stress en er zit geen eens vooruitgang in… Dan lijkt mij dat een break nemen toch wel even goed is? … :frowning_face: :cold_sweat: :bored:

Ik heb zelf ongeveer een jaar geen rijles gehad en het was net als fietsen voor mij je verleerd het echt niet! En waar ligt het aan dat er geen vooruitgang inzit? Heb je te kort les(soms is 2 uur namelijk beter) zet je rijleraar je onder druk? Want je kan altijd meer rijlessen nemen of een andere leraar. Ik was ook gewisseld van rijschool en dat was een hele goeie beslissing voor mij omdat mijn nieuwe leraar veel beter/rustiger/aardiger was.

Misschien is het wel even een goed idee. Ik heb het zelf niet gedaan, terwijl ik toch ook wel bijna 2 jaar ben bezig geweest met rijlessen.
Ik denk dat je wel moet uitkijken dat je dan niet tegen de eerstvolgende les gaat opkijken, omdat je dan natuurlijk wel een tijdje geen les hebt gehad en je het niet meer echt gewend bent.
Oja, en weet dus ook dat vanaf juli tot nu helemaal niet zo lang is. Zoals je ziet, het kan nog veel langer.
Als ik het goed heb zou je ongeveer rond de 35 lessen moeten hebben gehad. Weet dat dat echt nog niet zoveel is. Volgens deze site is het voor de doorsnee leerling normaal om 27 tot 40 lessen te hebben voordat het rijexamen aan de beurt is. Voor trage leerlingen is dit ongeveer 55.
Een break is voor jou misschien wel een goed idee, maar hiermee wil ik je een beetje moed inspreken dat het je ooit heus wel gaat lukken! Uiteindelijk is het mij na al die tijd ook gelukt. En als je hem eenmaal hebt maakt het toch niet uit of je er nou een halfjaar of 3 jaar over gedaan hebt, (al voel je dat misschien wel een beetje in je portemonnee :p)