Hallo, Ik heb al 2 jaar een relatie en dat ging altijd erg goed. We hadden het super samen en hebben laatst nog een heerlijke vakantie gehad samen. Ik heb sinds kort ander werk en ben daardoor nogal vaak chagarijnig en zoek ik vaak ruzie met hem om niets. Dit is sinds de laatste 3 maanden. Daarvoor was het super. De laatste tijd komt alles maar van mijn kant. Hij heeft mij een maand terug al aangegeven dat hij wat meer de ruimte wil zodat hij ook eens met wat kan komen. Ik heb hem toen 2 weken met rust gelaten, maar toen kwam hij na die 2 weken weer thuis van zijn werk en toen ging het gewoon weer in het zelfde riedeltje door. Ik dacht er niet meer aan en dacht dat het wel weer goedzat.
Nu vorige week reden we in de auto en toen hebben we een heel goed gesprek gehad. ( hij is een binnenvetter en zegt vaak neit wat hem dwarszit) Nu kwam het er na al die tijd dus uit en hij wil nu een tijdje een break. Hij wil tijd om na te denken. Maar ik mocht als ik het moeilijk had of er zat me iets dwars hem altijd bellen dan zou hij er voor me zijn. Ook zei hij dat hij zich opgesloten voelde en dat hij erg twijfelde als mensen aan hem vroegen of hij met mij zou trouwen. We hebben sinds een half jaar ook een huis gekocht dus waren al wat bezig met de toekomst. ( dit moet nog wel helemaal ingericht worden enz) Hij wil me de laatste tijd maar van hem afduwen. Hij had het er ook heel erg moeilijk mee om dit tegen mij te zeggen. Maar hij liep er al een tijdje mee. Ik heb ook gezegt dat ik heel erg graag wil veranderen en echt wil stoppen met hem afkatten enz. Want ik ben niet meer zoals ik eerst was. Ik heb er alles voor over, maar hoe kan ik dat bewijzen als we elkaar niet spreken. Hij weet dat ik het hier erg moeilijk mee heb en was er kapot van. Hij stuurt me af en toe nog wel een smsje of hij belt me maar ik heb meer het idee dat ie dat doet omdat ie het zielig voor me vind.
Hij heeft tegen me gezegt dat hij in deze tijd wil nadenken en dat de tijd het zou leren of hij me zou gaan missen.
Ik probeer hem nu zoveel mogelijk met rust te laten maar kom hem nog wel elk weekend in het uitgaansleven tegen.
Ik voel me zo onzeker en weet niet wat ik moet verwachten. Of het nou wel of niet weer goedkomt…
Als jullie dit verhaal zo lezen, hebben jullie dan zoiets van dat komt wel weer goed? Of van nee hij wil niet meer… ? En wat kan ik het beste doen nu? Ik ben bang dat als ik helemaal niks meer van me laat horen dat het uit het oog uit het hart is.