break in relatie

Hallo, Ik heb al 2 jaar een relatie en dat ging altijd erg goed. We hadden het super samen en hebben laatst nog een heerlijke vakantie gehad samen. Ik heb sinds kort ander werk en ben daardoor nogal vaak chagarijnig en zoek ik vaak ruzie met hem om niets. Dit is sinds de laatste 3 maanden. Daarvoor was het super. De laatste tijd komt alles maar van mijn kant. Hij heeft mij een maand terug al aangegeven dat hij wat meer de ruimte wil zodat hij ook eens met wat kan komen. Ik heb hem toen 2 weken met rust gelaten, maar toen kwam hij na die 2 weken weer thuis van zijn werk en toen ging het gewoon weer in het zelfde riedeltje door. Ik dacht er niet meer aan en dacht dat het wel weer goedzat.

Nu vorige week reden we in de auto en toen hebben we een heel goed gesprek gehad. ( hij is een binnenvetter en zegt vaak neit wat hem dwarszit) Nu kwam het er na al die tijd dus uit en hij wil nu een tijdje een break. Hij wil tijd om na te denken. Maar ik mocht als ik het moeilijk had of er zat me iets dwars hem altijd bellen dan zou hij er voor me zijn. Ook zei hij dat hij zich opgesloten voelde en dat hij erg twijfelde als mensen aan hem vroegen of hij met mij zou trouwen. We hebben sinds een half jaar ook een huis gekocht dus waren al wat bezig met de toekomst. ( dit moet nog wel helemaal ingericht worden enz) Hij wil me de laatste tijd maar van hem afduwen. Hij had het er ook heel erg moeilijk mee om dit tegen mij te zeggen. Maar hij liep er al een tijdje mee. Ik heb ook gezegt dat ik heel erg graag wil veranderen en echt wil stoppen met hem afkatten enz. Want ik ben niet meer zoals ik eerst was. Ik heb er alles voor over, maar hoe kan ik dat bewijzen als we elkaar niet spreken. Hij weet dat ik het hier erg moeilijk mee heb en was er kapot van. Hij stuurt me af en toe nog wel een smsje of hij belt me maar ik heb meer het idee dat ie dat doet omdat ie het zielig voor me vind.
Hij heeft tegen me gezegt dat hij in deze tijd wil nadenken en dat de tijd het zou leren of hij me zou gaan missen.

Ik probeer hem nu zoveel mogelijk met rust te laten maar kom hem nog wel elk weekend in het uitgaansleven tegen.

Ik voel me zo onzeker en weet niet wat ik moet verwachten. Of het nou wel of niet weer goedkomt…
Als jullie dit verhaal zo lezen, hebben jullie dan zoiets van dat komt wel weer goed? Of van nee hij wil niet meer… ? En wat kan ik het beste doen nu? Ik ben bang dat als ik helemaal niks meer van me laat horen dat het uit het oog uit het hart is.

Je kunt niets anders doen dan afwachten denk ik. Hoe lang duurt jullie break nu al?

3 weken…ik gaf hem niet de ruimte en als hij met zn vrienden zat viel ik hem lastig met berichtjes zodat hij niet meer op zijn gemak zat. Ik eiste hem veel te veel op.Dit heeft hem opgebroken en heeft 2 weken geleden de relatie verbroken. Hij kon zo niet verder. Ik heb vreselijk veel spijt en wou echt dat ik terug kon in de tijd. Om het anders te doen. Hij weet het nu niet meer en kon er niet meer vechten en mij gelijk die 2e kans geven. Hebben lang gepraat en vorige week woensdag heb ik hem nog een mail gestuurd waarin ik gezet heb hoe erg het me spijt en dat ik echt aan mezelf wil werken. Zijn gevoelens voor mij zijn door al deze ruzies beetje bij beetje minder geworden en dat is niet 123 terug zegt hij maar hij blijft zeggen de tijd zal het leren. en wie weet komen we ooit nog bij elkaar.

Na die mail heb ik niks meer van me laten horen om hem die rust te gunnen. is dit goed dat ik hem met rust laat? of zal het dan alleen maar minder gaan? zodat zijn gevoelens voor mij helemaal weggaan??of moet ik juist af en toe wat van me laten horen? Ik kom hem nog wel tegen in het uitgaansleven. Hij heeft ook aangegeven als ik ergens mee zit mag ik hem bellen. maar ik heb het idee dat ik hem ff met rust moet laten dus doe dit maar niet. bang dat ik wanhopig overkom…

ik word echt gek van mezelf en heb zo vreselijk veel spijt… zou dit nog goed kunnen komen? ik wil er alles aan doen maar weet niet wat? hoe kan ik mezelf bewijzen dat ik kan veranderen??en weer net zo kan worden als dat ik altijd was. kunnen zijn gevoelens voor mij nog terugkomen?? wie heeft er ervaringen mee?

Ik zou hem nog even met rust laten, dan geef jij hem de ruimte om rustig na te denken over of hij nog verder met jou wil of niet en hoe het verder moet. Als je te veel contact zoekt jaag je hem misschien wel wat op. Ik zou nog even afstand houden, dan laat hij zelf wel iets van zich horen. Geef hem de tijd.

zou hij dan niet nog meer van me vervreemd raken? straks word ie verliefd op een andere meid… dat kan ik toch niet af gaan zitten wachten?

ik zou hem toch echt even met rust laten. als ik het goed begrijp heb je dat niet gedaan terwijl hij daar wel om vroeg. door hem te smsen als hij bij zn vrienden is. hij vraagt om ruimte, geef dat dan ook aan hem. anders gaat hij zich alleen maar ergeren.

Ik zou hem echt met rust laten en het de tijd geven, hoe moeilijk dat ook voor je is. Hoe meer je hem nu ‘‘lastigvalt’’ met berichtjes etc, hoe kleiner de kans is dat hij terugkomt. Als hij terugkomt, doe het dan rustigaan.

Oh en, in de tussentijd als jij hem zijn ruimte geeft: pak je eigen leven op. Ga naar je werk, spreek af met vriendinnen, denk aan jezelf. Houd lekker wat verwenavonden voor jezelf etc. Hierdoor zal je zelf beter in je vel gaan zitten en dus ook minder onzeker worden. Je moet hem ook laten zien dat je je eigen leven leidt.

Dus je hebt geen break, het is gewoon uit?
Laat hem gewoon met rust, hoe moeilijk dat ook is. Als er al een kans is dat het goed komt dan verpest je dat alleen maar door contact met hem te zoeken.

het leek in de eerste instantie een break en zo zei hij het ook. Maar inmiddels lijkt het er meer op dat het gewoon uit is. :rage:
het is voor mij niet zomaar ff iets. We hebben al een huis waar we plannen voor maakten. Dus mijn hele wereld stort nu ff helemaal in elkaar. :crazy_face: [font=Verdana] :astonished:

Ik zou hem nog een week helemaal laten… echt niks van je laten horen en dan zou ik hem bellen en vragen hoe het nu moet met het huis en dergelijke. Misschien krabbelt hij dan wel terug of misschien niet, maar je hebt dan in ieder geval het recht om te weten waar je aan toe bent.

Ik heb dat een tijdje geleden ook met mijn vriend gehad. Ik zat echt in een slechte periode, hij ook, kon er niet voor me zijn en dat resulteerde in 24/7 ruzies. Het was een nogal hectische periode. Op een gegeven moment wilde hij dus ook ruimte en ik was er best kapot van. Maar in die break ging het juist beter met me, ik werd zelfstandiger etc. en we hadden gewoon nog prima contact, maar niet obsessief, wat eerst wel het geval was. Daarna zijn we het weer rustig aan gaan opbouwen en dat gaat heel goed. Ik heb ook heel erg mijn best gedaan om weer een ‘betere vriendin’ te zijn, want ik was gewoon niet meer mezelf, was continu boos of chagrijnig. Dus het beste advies wat ik je kan geven is dat je in die break lekker op zoek naar jezelf gaat en niet eens ervan uitgaat dat het weer goed komt. Gewoon een tijd lekker egoistisch bezig zijn en nergens mee rekening houden. Dat deed ik en dat was heerlijk. Toen we weer bij elkaar kwamen had ik niet meer de neiging om de kleinste dingen kwaad te worden of zo, want het heeft mij toen erg goed geholpen om een tijd volledig onafhankelijk en asociaal te zijn en te vertrouwen op mezelf. Maar ons probleem was ook dat ik hem echt overal bij nodig had en van hem eiste dat hij er altijd voor me was, dat ging natuurlijk mis. Maar goed, wat ik wil zeggen is dat je hem (gedeeltelijk) los moet laten en als hij van je houdt komt hij echt wel terug, beloofd.

Ik zou hem met rust laten. Als je hem nou gaat lastig vallen, is de kans nog groter dat je hem nooit meer terug krijgt.

Hoe zit het nu met het huis eigenlijk?

Pfff moeilijk maar ik weet dat jullie gelijk hebben… ik moet er ff doorheen… het scheelt al veel dat hij voor zn werk lang weg is dan kan ik m wat makkelijker van me af zetten maar zie er nu al tegenop dat hij weer thuis komt… dat huis staat op zijn naam heb ik eigenlijk weinig mee te schaften maar vind het zo vreemd dat ie met het klussen tot een week voor het uitging nog wel aan mij vroeg hoe ik dit en dit wou… dat dan weer wel dit kan van hem toch geen beslissing zijn die hij binnen een week gemaakt heeft ?? Pfff moeilijk hoor

Naar voor je zeg. Ik heb echt geen idee of je zo’n beslissing in een week kunt maken. Ik zou hem gewoon over een week bellen. Je moet hem met rust laten maar eigenlijk vind ik ook wel dat je recht hebt om te weten waar je aan toe bent. Pff ik weet precies hoe je je voelt. Hopelijk komt het goed.

coccolare: hoe is het bij jou afgelopen dan? ik vraag me af of er nog een kansje is dat dit goed komt ik wil zn kop wel door elkaar schudden.
hij heeft nog nooit een lange relatie gehad en heeft daarmee nooit geleerd als je bij een tegenslag je relatie meteen opgeeft je nooit een vaste relatie zal krijgen. Maarja krijg dat maar eens aan zijn verstand…

Ja bij mij is het dus wel goed gekomen na een week 0 contact te hebben gehad, maar bij ons duurde het geen drie weken en wij zijn natuurlijk ook niet dezelfde personen dus ik kan het moeilijk inschatten. :slightly_smiling_face:

Lastig! Ik snap het gevoel… je komt thuis na een lange werkdag, en je bent moe. Als ik moe ben, reageer ik dat ook af op degenen waarvan ik denk “die begrijpt het wel”. Toch, probeer te genieten. Je werkdag zit erop, en je hebt weer tijd voor jezelf! Misschien is het verstandig om over het volgende na te denken: ‘Wie ben ik? Wie wil ik zijn? Wat kan ik doen om te veranderen?’.
Laat hem in ieder geval de komende tijd met rust. Kom je hem toch tegen, “negeer” hem dan. Zeg gedag, maar laat je niet kennen: geen gepijnigde blik. Straal positieve energie uit! Geniet van het leven, en laat alle minder leuke kanten van het leven even voor wat ze zijn.

hoe ik het ook probeer ik kan nu niet genieten of vrolijk zijn. Ik probeer wel zoveel mogelijk buiten de deur te zijn en uit te gaan , maar zet dan een neplach op en van binnen ben ik dood ongelukkig en lig ik het liefst op de bank om lekker uit te huilen.

Dpure vision: mijn dag begint al om half 5. dus dat betekend elke nacht een hele korte nachtrust en dat breekt je gewoon op. Dan heb je nergens meer zin in want zodra je savonds lekker op de bank voor de tv ligt vallen mn ogen dicht…

??