Brandwond.

Hello.

Ik heb een half uurtje geleden de hele binnenkant van mijn hand verbrand aan de stoom van de frituurpan.
Nu heb ik hem een tijdje onder lauw water gehouden en koel nu met een ijszak, maar is er nog iets anders aan te doen? Het lijkt alleen maar erger te worden.

Alvast bedankt!
xx

trouwens moet je het niet onder koud water doen ipv lauw?

Voornamelijk lang blijven koelen, helpt het best.
Brandwonden zijn kut :frowning_face:

Hoeveelste graads verbranding is het? Wat zijn je “symptomen”?

Ik doe ook altijd koud water (en stromend) want dan blijft het koud.

Als het echt een erge brandwond is toch even langs de eerste hulp?

Heel veel koelen!
Als het maandag nog steeds erg pijnlijk is, kun je een zalf voor brandwonden proberen.

Oei, dat blijft heel lang pijn doen! Als je aan het koelen bent valt het mee, maar als je je ijszak er dan af haalt gaat het keihard branden waardoor ik die ijszak er wel weer op moest doen (dat was bij mij iig zo toen ik een keer mn vingers had verbrand). Probeer er doorheen te bijten! Er zitten toch geen grote blaren op hé? Dan zou ik namelijk even naar de dokter gaan ofzo.

Als het een witte wond wordt met evt zwarte stukjes en/of je krijgt verhoging, ga dan langs de eerste hulp.

Eigenlijk is zalf niet goed, afdekken ook niet. En krijg je een blaar: niet doorprikken.

Tandpasta opsmeren dat heeft bij mij geholpen toen ik een bakvorm uit een oven van 200 graden haalde :s Het erop smeren verband erover kan tintelen maar daarna is de pijn een heeel stuk minder…

Ik zou eigenlijk sowieso even naar de huisartsenpost bellen, just in case.

Er zitten geen blaren op nee. Met koelen gaat het wel, maar als ik die eraf haal doet het inderdaad heel veel zeer er gaat het branden.
Het is voornamelijk erg rood, m’n vingers zijn dik en bewegen doet ook enorm veel pijn.

Klopt, maar als je een lichte brandwond hebt kun je er evt aloe vera op smeren… Doe ik ook op de wondjes die ik krijg van benen laseren, koelt lekker : ) Maar als het erg verbrand is niets op doen inderdaad!

Maar misschien krijg je die nog.

Ik zou een halfuurtje voor je naar bed gaat een Ibuprofen slikken, en kijken hoe het morgen gaat. Voor nu doorgaan met koelen!

Kijk trouwens even hier:

http://www.brandwonden.nl/page/105

steriel verband of doek er op doen en met rust laten zodat het niet infecteerd.
Ook geen cremepjes gebruiken, maakt de infectiekans alleen maar groter.

Verder is het gewoon even door de pijn doorbijten.

Als het echt heel erg pijn doet de dokterswacht bellen.

dit ja. smeer er ajb niks op, want moet je vanavond toch nog naar de dokter, word het alleen maar pijnlijker bij het schoonmaken!

Jaa dat is echt zo verschrikkelijk hé. Ik had het tijdens werk en ik móest gewoon om de zoveel minuten weer even met mn hand in een koude doek want ik ging kapot. Maar na een tijdje ging het opzich wel weer als ik gewoon bezig was en er niet teveel aan dacht. Ik zou idd even iets slikken voordat je gaat slapen en beetje blijven koelen.