Branderigheid/jeuk downunder..

Hee,

Ik heb sinds een paar weken last van branderigheid en jeuk bij mijn vagina en het wordt de laatste tijd erger. + ik heb ook bijna altijd het gevoel dat ik moet plassen. Weet iemand wat dit is of heeft iemand hier ervaring mee? Het kan geen soa ofzo zijn, want ik heb nooit seks gehad. Alvast bedankt!

Het kan een schimmelinfectie zijn, heb ik ook al een keer gehad. Als je er niets aan doet dan wordt het alleen maar erger. Mijn moeder was toen langs de dokter gaan, ik kreeg een tablet wat ik voor het slapengaan erin moest drukken :stuck_out_tongue: en ik kreeg zalf voor daaronder. Hoop dat ik je geholpen heb :wink:

En daarnaast misschien ook een blaasontsteking…brandt het ook als je plast? Ga even naar de dokter sowieso.

Schimmelinfectie en/of blaasontsteking.

Nee dan brand het niet, ik heb al medicijnen voor blaasontsteking gehad en mijn urine is helemaal schoon. Soms heb ik het gevoel alsof de branderigheid doortrekt tot bij mijn anus… Is het normaal dat je zo ineens een schimmelinfectie krijg dan ofzo?

Je kan zelfs van synhetisch ondergoed een schimmelinfectie krijgen. En als dat het is… Dan kan je óf naar de huisarts, maar die moet dan onderzoeken doen, óf een vaginale douche kopen bij een drogisterij. Genant, maar het schijnt snel over te gaan.

Ja, dat zij mijn moeder ook. De dokter moet er dan naar kijken, maar daar zit ik ook niet echt op te wachten. Voel me dan vet ongemakkelijk, maar ik heb er wel heel erg last van.

Wat is een vaginale douche dan precies?

Ik heb het zelf ook een tijdje gehad, maar na een tijdje is het gewoon weg gegaan.
Dus ik weet niet of ik echt iets had, maar ik zal toch voor de zekerheid gewoon naar de dokter gaan?
Die komt vaak genoeg met dit soort probleempjes in aanraking, dus daar hoef je je niet ongemakkelijk bij te voelen (ookal begrijp ik je wel).

Een vaginale douche is een flesje met een lang uitsteeksel met gaatjes eraan. Dat uitsteeksel doe je in je vagina en dan knijp je in het flesje en dan komt er water met een speciale zeep uit. Maar ik vraag me af of de schimmelinfectie ervan overgaat, maar je kan het altijd proberen

Met schimmelinfectie zou ik wel naar de dokter gaan, je krijgt er dan zalf voor en dan hoort het binnen no time weg te zijn.
Als je er niets aan doet kunnen de symptomen misschien weg gaan, maar je blijft het wel bij je hebben. Hierdoor kun je ook je vriend ‘‘besmetten’’.

Je kan idd een schimmelinfectie hebben.
Die kan je simpelweg oplopen door op openbare toiletten te plassen zoals op school. Het kan evt. ook een blaasontsteking zijn. Die loop je op door net iets te koud gekleed te gaan buiten.
Ga even langs de dokter, misschien hoef je alleen in een potje te piesen en anders zou ik uitstrijkje laten nemen. Beter zekere voor 't onzekere hoe flut 't ook is.

Gewoon naar de dokter gaan, toen ik het voor de 2e keer had wilde mijn dokter ook kijken. Ik heb mooi nee gezegd want ik wist zelf wel dat het zo was. Ik heb gewoon zalf gekregen inderdaad. Ik weet niet of je ook last hebt van veel afscheiding, zo niet dan is het gewoon uitwendig en krijg je alleen een zalf (niet schrikken als er op staat dat het voor voetschimmel is) en als het inwendig is krijg je als het goed is ook een ei mee die je erin moet duwen :"D

Mijn ma heeft eergisteren de assistente wel gebeld, die zij dat het een schimmelinfectie kon zijn dus heb ik wel zo’n zalf. Alleen als ik de zalf op doe word het vet warm en gaat het jeuken daar. Dus ik dacht misschien komt iemand anders het bekend voor of weet iemand er wat meer over.

Mja, dat word dus naar de dokter en het laten bekijken… Geen zin in…

@Kraplapje.
Ik heb hiervoor blaasontsteking gehad en volgens urine onderzoek is dat helemaal over! Zelf dacht ik dat dit misschien van de antibiotica kan komen?

haha, mijn dokter vondt dat ze moest kijken, om te zien of het niet inwendig was. nog nooit zo’n ongemakkelijke afspraak bij de dokter gehad :pensive:

je kan inderdaad van de antibiotica voor blaasontsteking een schimmelinfectie krijgen. gewoon die zalf blijven smeren, in het begin voelt het nog steeds kut (oh wat grappig), maar het wordt best snel minder!

Ja kan ik me voorstellen, lijkt me echt niet leuk. En mijn dokter is geen ze maar een hij :’) Maargoed, dokter komen wel vaker dit soort dingen tegen XD

Mijn moeder had vandaag gebeld maar de dokter was er niet en de andere dokter zij dat hij vond dat ik er dan beter mee kon stoppen… dus ik weet ook niet echt wat te doen nu.

Van een antibiotica mag je geen nieuwe kwaaltjes over houden. Gebruik je bepaalde douchegel? Dat kan ook enorm irriteren.

In de bijsluiter van antibiotica staat dat als bijwerking een schimmelinfectie kan voorkomen. Daardoor heb ik het ook de 1e keer gehad. Hoe ik het de 2e keer kreeg weet ik niet :’)