branderige ogen

Ik heb de laatste tijd vaak last van branderige ogen. Het is net of er een heleboel wind in je ogen komt. Af en toe kan ik ze ook echt niet meer open houden omdat ze dan bijna gaan tranen. Alleen ik weet niet hoe het komt. Maar ik heb wel gemerkt dat het het meeste binnen is dus hooikoorts lijkt me sterk. Heeft iemand misschien ervaring hiermee of advies?

Geen ervaring mee, ik zou zeggen ga eens langs de dokter als je er nog langer last van hebt (:

Even langs de huisarts?

Heb je dat als je tv kijkt of computert?
Want dat had/heb ik namelijk ook. Hele droge, branderige ogen wat daarna doortrekt naar mijn hoofdpijn. En ik heb sinds een jaar en nog wat een bril dat ik alleen op zet bij commputeren en tv kijken en dat helpt wel voor mij!

Het kan misschien ook liggen dat je moe of wat ziekjes of verkouden bent?

Ja dan is het vooral volgens mij en ook als ik lang met iemand in gesprek ben.

Met iemand in gesprek in real-life?

Ga gewoon eens langs de opticien ofzo. Gewoon een gratis oogtest doen. Zij kunnen dan precies zien of je misschien een + of een - halfje nodig hebt ofzo. (ik weet niet of het + of - is wat ik heb, haal ik altijd door elkaar :stuck_out_tongue:)
Ik heb dat toen ook gedaan en ik had dus een 0,5 en een 0,25 dus eigenlijk niets…

Maar ik kan geloof ik wel alles goed lezen.

oogdruppels gebruiken?

Zomaar oogdruppels in je ogen gooien is toch ook niet goed als je niet weet hoe het komt? En als je een sterkte van -0,25 hebt kan je dan wel alles nog gewoon goed zien? Want dat kan ik wel. En ik denk dat ik deze week maar even langs de opticien ga.