brandend/irriterend gevoel, en nu?

hee meiden,
ik heb sinds ongeveer dinsdag (vorige week) last van een brandend, jeukerig en irriterend gevoel bij mn vagina. Ik ben al een tijdje (sinds oktober) ontmaagd, dus daar heeft het niks mee te maken denk ik.
Ik had er geen last van, maar toen mn vriend me vingerde deed het zo’n pijn! ik weet echt niet wat het is &wat ik eraan kan doen…
ikzelf dacht misschien is er sop bij gekomen? of zou t overgaan met dat lactacyd spul? idontknow.
weten jullie wat? ik wil sowieso NIET naar de dokter…
kusje

Probably een schimmel.
En dan moet je toch naar de dokter.
Maargoed je kan het ook eerst met lactacyd proberen?

Ik denk inderdaad ook dat het een schimmel is.
Pas op met lactacyd , want dat is lang niet zo goed als mensen denken , het veranderd de PH waarde van de zuurgraad!
Door lactacyd kan de vagina té schoon worden , waardoor schimmels zich gaan ontwikkelen.
Dit veroorzaakt dus jeuk , iritatie / branderig gevoel , maar ook veel witte afscheiding.

Zelf heb ik ook een Vaginale schimmel infectie gehad , en er is niks ergs aan om naar de dokter te gaan!
Ook namen ze bij mee geen kweekje af , omdat aan hoe ik het omschreef ze meteen wisten dat het Candida was …

Toen kreeg ik een pil , die moest ik voor het slapen gaan vaginaal inbrengen , en toen was het over :slightly_smiling_face:

Stertke!

maaar, schimmel kan je alleen krijgen als je het onveilig heb gedaan, toch?
en ik heb nog nooit onveilige seks gehad ofzo…
ik hoooop zooo dat t niet zo is!

klinkt inderdaad als een schimmel… die kun je zelfs al krijgen als je het ‘te’ schoon hebt zeg maar…
gewoon even mee naar de dokter gaan :slightly_smiling_face:

dus, een schimmel heeft niks met seks te maken ofzoo?
want mijn ouders zijn best streng, dus als ze er achter zouden komen dat ik t al doe zegmaar zouden ze miss best nog wel boos kunnen worden.
iig bedankt. ik kijk t ff een paar daagjes aan en hoop dat t dan over is

Nee , als jij het altijd veilig hebt gedaan , heeft een schimmel niks met sex te maken!
Een schimmel infectie gaat ook niet uit zichzelf weg , dus ik raad je wel aan even langs de dokter te gaan , want het word steeds erger , en als je eenmaal een keer candida hebt gehad , blijft het terug komen.

plus van sommige kan je onvruchtbaar worden

ooooooooooooh bahbahbah!
ik durf dus echt niet langs de dokter.
en hoe moet ik t in godsnaam aan mijn moeder, laatstaan mijn vader vertellen?
dankjulliewel trouwens!

Je huisarts mag niks tegen je ouders zeggen he :wink:!

toch maar doen, is denk ik inderdaad schimmel, niks om je voor te schamen.
elke vrouw krijgt het wel een keer haha

De meetste vrouwen krijgen ooit in hun leven een keer een schimmelinfectie.
Niets om je voor te schamen en nee het hoeft niets met sex te maken te hebben.

zo’n schimmelinfectie komt vaak door verminderde afweer, door welke reden dan ook. Dat kan omdat je ziek bent, met seks, te schoon, door wondjes als je bijvoorbeeld net gemountainbiked hebt voor het eerst of gewoon ‘zomaar’ als je afweersysteem even geen zin heeft.
Dus als je ouders een beetje reasonable zijn kan je gewoon zeggen dat dat door verminderde afweer komt en niks met seks te maken heeft. Niks om je voor te schamen, zowel, dan hadden ze er niet naar moeten vragen.

ja, ik heb zeker een verminderde afweer; heb pfeiffer…
oke, zal het vandaag eens tegen mn moeder proberen te zeggen.
laat t wel weten,
dankjulliewel allemaal

oke, tegen mn ma gezegd, en ze maakt morgen direct een afspraak bij de dokter. ze vond t helemaal niet vies ofzo, ze zei meteen: niks om je voor te schamen, ik heb t ook gehad.
wat een opluchting!

gelukkig! En die pfeiffer zal inderdaad misschien wel het probleem zijn!

Mooi zo! Is niks om je voor te schamen hoor.

Goed dat je toch naar de dokter gaat!

Duh :'3

Het kan zijn dat je door je zeep die schimmelinfectie hebt, het is namelijk gezonder je vagina gewoon met water te wassen en niet met zeep (en zeker ook geen Lactacyd). Ik had juist gehoord dat de meeste vaginale infecties vanzelf overgaan, maar toch goed dat je naar de dokter gaat. :slightly_smiling_face: Succes en je hoeft je nergens voor te schamen!