Brandblaar... ;(

Heej !
Ik heb me op school verbrand aan een soldeerbout…
En nu heb ik een brandblaar en het doet eigenlijk best wel pijn.
Heeft iemand tips?

NIET kapotprikken!

er is een brandwondenzalfje,
google hem even en ga hem halen!
dat bied een beetje verkoeling.

ik ga er van uit dat je het al gekoeld hebt, misschien kan je nog van die koelgel gebruiken of een coldpack er op leggen. Zorgen dat het niet open gaat, dan kan je lelijke infecties krijgen.

al een tijdje onder de koude kraan gehouden?

calandula zalf heb je dat in huis?

dat werkt echt teminste bij mij altijd wel. die is een beetje vettig geeft vaak verlichting. En anders moet je even googlen wat je verder kan doen.
Succes!

Ik had me heel erg gebrand op mn werk aan een frituur. Ik kreeg er een soort kamille zalf op en een verband omheen. Die EHBO man zei dat ik het goed moest insmeren met vaseline, en ik heb dat constant gedaan. Ook heb ik een koelende aloe vera creme gebruikt, en ik heb er helemaal geen litteken aan overgehouden.

Mocht de wond toch open gaan, dan zou ik er wel een verbandje of pleister omdoen zodat er geen vuil in komt.

En misschien even langs de schoolarts of huisarts

Pijnlijk, had me vorige maand ook gebrand aan de soldeerbout, ik had er gewoon wat verband omheen gedaan, zodat die niet kapot geprikt kon worden.
Iemand die ik ken had het zelfs in z’n mond gedaan, tong helemaal verbrand en het rook echt verschrikkelijk, verbrand vlees.

Tandpasta d’r op.

Biogaas erop doen met een verbandje, werkt echt geweldig :slightly_smiling_face:
ik heb me ook een keer verbrand, dat mijn huid gesmolten leek, en toen hebben ze er dat opgedaan. Nu zie je alleen nog maar een vlek die iets donkerder is dan mijn hud, maar die is ook al veel lichter dan eerst, die is al veel weggetrokken.

Veel succes ermee hoor :slightly_smiling_face:

Ik heb ook brandblaar… Pijn Ik heb hem gewoon heel heeel laang gekoeld. En toen gong die open dus pleister erop gedaan en steeds vervangen en handen wassen zodat er geen infectie komt!

koude kraan, nat washandje (met koud water)… tandpasta schijnt ook te helpen maar vind ik nog wel tegenvallen. idd, koel houden!

Jullie maken allemaal de grootste fout die er is: Je moet de wond juist niet onder koud water houden, maar onder lauw water. Verder kan je er tandpasta/calendulamelk/brandwondenzalf erop smeren zodat de brand eruit trekt. Verder niet aankomen en eventueel een gaasje of pleister omheen doen.

• onder lauw water houden
  • wond niet afdekken