Brandalarm

Bij ons op school laten ze heel vaak het brandalarm afgaan als oefening, maar dan heeft iedereen al zoiets van “Oh nee!” zelfs de docenten hebben dat. En als ie afgaat gaat er ook niemand van z’n plaats. Maar dat is toch eigenlijk super fout van de school, stel dat er wel wat is? Dan denkt iedereen “Ach, er is toch niks!” en blijft iedereen rustig zitten. Of ligt dat nou aan mij dat ik er zo over denk? Hebben jullie op school ook vaak brandoefeningen?

nee, nooit.

Ik vind het eerder fout van jullie en de docenten dat jullie blijven zitten.
Er moet nou eenmaal 1 keer in de zoveel tijd een ontruimingsoefening gedaan worden. Want wat als zo’n oefening nooit gebeurt he, en er is echt iets. Weet je dan wat je moet doen? Waar je naartoe moet?

Wij hebben 2x per jaar een brandoefening. En leraren weten daar zelf ook niets vanaf dus die moeten het gewoon regelen, hoe het ook in het echt gaat.

Ik heb op de middelbare school een keer een brandoefening gehad. En toen zat ik met mijn klas net in een lokaal waar je dat niet kan horen. Dus de hele school stond buiten, behalve wij :’)

Ik zit nu 2 jaar op mijn nieuwe school, daar is het nog nooit gedaan volgens mij.
En op mijn oude school (middelbare)
deden ze het 1 of 2x per jaar.
Voldoende vond ik, vond het altijd wel mooi. Mocht je eindelijk een keer door het raam naar buiten of op het dak staan haha.
Maar bij ons word er eerst altijd omgeroepen van; willen de ‘blabla’ zich melden?
Dus iedereen weet dan al dat er wat aan de hand is.

Dat is bij ons ook. Bij ons gaat het brandalarm 3 keer af in een halfjaar ofzo. Wij mogen van de leraren niet eens meer naar buiten als er wat gebeurd… en dat is natuurlijk eigenlijk wel slecht.

Wij hebben ook af en toe een oefening
maar iedereen loopt dan heel sloom naar buiten
we hebben wel een keer gehad dat er tijdens solderen bij techniek er rook af kwam en toen het brandalarm was afgegaan toen heb ik wel een paar paniekerige docenten gezien. Ook 1 die aan t rennen was

Bij ons doen ze het niet regelmatig. Soms een heel jaar niet, dan 1 keer.

Maar ze doen het niet 1x in de zoveel tijd, ze doen het wel 3x in de week ofzo. En wij gaan echt niet in die kou buiten staan kou-kleumen met de hele school voor dat soort onzin.

Maar dat is denk ik juist goed, dat iedereen er zo rustig onder blijft…

In mijn school vroeger was 't wel heel primitief :pensive: Liep er iemand van 't secretariaat rond met een voetbaltoeter, wtf, dat was ons brandalarm, zie 'm al lopen tussen de vlammen…

Wij hebben twee keer per jaar een oefening. Maar in een deel van het gebouw waren de alarmen niet te goed te horen. Dus vorig jaar heeft school in elk lokaal een ding neergeplaatst zodat het wel hoorbaar is overal. Alleen is dat nog niet getest. Dus ik heb zo’n vermoeden dat er binnenkort een oefening komt aangezien we dit jaar nog geen oefening hebben gehad.

Nee 1 / 2x in het jaar ofzo.

wij hebben het 2x per jaar ofzoiets. maar als er brand bij ons was, waren wij allang dood :’’) hoelang wij wel niet in die school in de rij staan te wachten tot we EINDELIJK naar buiten kunnen. en dan de docenten nog op het einde: ‘geslaagde brandoefening!’ ja ehhh als je wilt dat wij verbranden noem ik het inderdaad geslaagd :pensive:

2x in het jaar ongeveer.

wij hebben dat een keer per jaar, maar dat is altijd de woensdag na de herfstvakantie tijdens het derde uur(wordt niet bekend gemaakt, maar heb ik zelf in de loop der jaren ontdekt). bij ons denkt dan iedereen al dat het oefening is, maar toch gaan we naar buiten. ik vind het bij ons wel nuttig hoor!

Ik heb in de 1e een brandalarm gehad, dat is zo ongeveer 6 jaar geleden:P Ik zou niet weten wat ik moest doen als er brand kwam, ik denk dat iedereen in paniek raakt dat er mensen worden overlopen en dat de helft verbrand. Hard. Maar serieus, dat zou een ramp zijn!

Alle bruggers krijgen het 1 x, en daarna nooit meer. Best wel heel erg slecht!

heeeel vaak 2x per week ofzo

Wij hebben het zo’n 2 keer per jaar, maar dan gaan we ook met z’n allen naar buiten.

Wij hadden het eens op school tijdens een examen. heel de school was ontruimt maar we moesten van de leerkracht blijven zitten. Er bleek wel echt brand te zijn maar aan de andere kant van het gebouw.