Brand - wat doe je?

Mijn familie en kat. En ik zou ook graag mijn Bijbel mee willen nemen - maar die ligt naast mijn bed, dus hopelijk lukt dat wel.

Broek pakken, een paar schoenen en de hond slaapt bij mijn moeder en haar man dus die wakker maken als ze nog niet in de benen zijn dan. Als ik nog tijd zo hebben zou ik ook mijn laptop meepakken maar de mensen en de dieren zijn het belangrijkste.

Mijn hamster, mijn familie, mijn laptop (vanwege alle dingen die erop staan die waardevol voor me zijn) en als het kan ook een telefoon om de politie te bellen.

Mijn katten (al zijn die dan al buiten als het goed is), mijn laptop en mijn telefoon. En dan ga ik ervan uit dat mijn familie zelf wel buiten weet te komen.

Waarom pakt iedereen z’n laptop en mobiel? Ik zou als een gek m’n familie wakker maken en uit het raam springen, we krijgen het toch wel terug van de verzekering.

En als het een iets kleinere brand is hebben we altijd een doos ingepakt met foto’s en spullen die we echt willen redden, die kunnen we in een keer het raam uitgooien

ehm ik zou gillen zodat iedereen wakker wordt, en wegrennen. fotoboeken zullen me dan een worst wezen, net zoals m’n laptop. alleen mn telefoon voor de brandweer, zolang mijn familie veilig boeit het toch niet of ik m’n laptop heb of niet…

M’n moeder, m’n hond en m’n mobiel om de brandweer te bellen.

Ik zou denk ik alleen aan mijn honden denken, meer niet.

Natuurlijk eerst de mensen in huis wakker maken. Ik hoop dat ik dan de tijd heb om nog iets aan te doen of om me heen te slaan. Een deken of iets dergelijks. Ik denk dat ik dan het eerst aan mijn losse harde schijf zou denken, aangezien daar al mijn bestanden op staan. Foto’s, maar ook alles voor school. En mijn telefoon, vooral in verband om de brandweer te bellen oid. Als ik nog zou kunnen zou ik ook graag mijn gitaar redden, maar dat is wel vervangbaar, dus dat zou geen hoge prioriteit hebben.

Ik heb het een keer meegemaakt, helaas. Ik was niet thuis en heb dus niks kunnen meenemen, maar sindsdien heb ik een doos met waardevolle spullen (foto’s en brieven etc.) naast mijn bed staan. Ik hoop die te kunnen meenemen. Maar hoe dan ook zou ik eerst zorgen dat mijn familie veilig buitenkomt!

Als ik nog genoeg tijd heb zou ik mijn laptop meenemen, daar staan heel veel dierbare foto’s op namelijk, anders zou ik meteen zorgen dat mijn dieren en familie veilig zijn. Sowieso komt die laptop pas op de tweede plaats.

Sowieso mijn telefoon :")

Mijn kat, hond, familie en mijn ring die ik van mijn oma heb gekregen.

Eerst mijn katten en mijn hond, geen idee wat ik daarna zou redden eigenlijk. Herinneringen zijn wel belangrijk, maar lang niet zo belangrijk als mijn huisdieren.

Ik heb voor de zekerheid altijd een lijntje (voor aan een tuigje) op mijn nachtkastje liggen. Dus ik kan mijn kat snel aanlijnen en dan pak ik mijn telefoon en dan maak ik mijn moeder wakker (kat en telefoon liggen op mijn kamer haha) en dan als een speer naar buiten. En ook mijn knuffel van vroeger, die heeft veel emotionele waarde en die is onvervangbaar. Die ligt dus ook op een speciale plek op mijn kamer, dus die kan ik ook zo pakken!

Als ik bij mijn ouders ben en mijn ouders hebben ook door dat er brand is en wel weg kunnen komen zou ik mijn kat in zijn reismandje proppen (die naast zijn slaapplek staat) ik zou twee van mijn knuffels meenemen die ik al sinds mijn geboorte heb en mijn telefoon, puur omdat het gewoon handig is om mee te nemen om dingen te kunnen regelen en nummers te hebben om familie te kunnen bellen.

Als ik op mijn kamer zou zijn zou ik zorgen dat mijn huisgenootjes door hebben dat er brand is, mijn telefoon (om dezelfde reden als hierboven) mijn knuffels van vroeger en eventueel mijn spitzen meepakken en wegwezen.

Familie, vrienden etc wat er in datzelfde huis ook slaapt en ik neem mn telefoon mee als het kan.

Ik denk dat ik niks meeneem. Ik zou niet eens weten wat ik moet doen als ik niet meer de trap kan bereiken