Brand - wat doe je?

Ik heb dit topic gemaakt omdat dit mij erg interesseert. Ik ben benieuwd naar wat jullie zouden doen in een situatie als hieronder staat beschreven!

Je wordt 's nachts wakker en ontdekt dat er brand is in je huis!
Wat is je plan en wat (of wat) neem je mee?
Bijvoorbeeld dat ene kettinkje van je overleden familielid die in de kast ligt. Zou je die nog snel pakken?
Of je telefoon, zodat je zo snel mogelijk de brandweer kan bellen?

mn katten
mn telefoon
mn laptop
mn concerttickets

Telefoon, hond, familie hoop ik te kunnen redden. Verder als een speer naar buiten sprinten.

Wij hebben standaard 2 katten reismandjes binnen handbereik staan, zodat in ieder geval de katten gelijk naar buiten kunnen. Dan de laptops en verder? Geen idee. Ik hoop zoiets nooit te hoeven mee maken!

Wat slim! Wij hebben ook katten, en ik ben zo bang dat hen wat gebeurt zonderdat ik ze kan helpen! Mijn vader wil namelijk geen brandalarm …

Mobiel, familie en kat meenemen, verder zo snel mogelijk buiten komen.

Daar heb ik over nagedacht toen ik klein was en toen was het mijn knuffel en fotoalbums met kinderfoto’s. Aangezien de negatieven ook in huis liggen en ze nog niet zijn gedigitaliseerd. Ik denk dat ik op dit moment nog steeds voor de fotoalbums zal gaan, en driemaal checken of m’n kat ook veilig buiten is.

Ik zou gaan schreeuwen zodat m’n familie wakker wordt, dan zou ik naar beneden rennen en m’n kat oppakken en snel naar buiten gaan.
Trouwens, onze voordeur heeft 5 sloten, dus waarschijnlijk zou ik door de garage naar buiten gaan.
En ik neem geen laptop of mobiel mee, denk niet dat ik me op zo’n moment met dat soort dingen bezighoud.

En als het trappenhuis geblokkeerd is door de brand? Dat lijkt me echt heel erg, dan kun je niet eens naar beneden om de huisdieren in veiligheid te brengen of je familie te wekken :confused:

Ligt eraan hoe en wat, zelf twee keer brand meegemaakt bij de buren. Toen er brand was bij de buren naast ons alleen de hond meegenomen. Toen er brand was onder ons de hond, belangrijke map en spaargeld meegenomen. (Bleek beide keren trouwens totaal niet nodig te zijn, maarja dat weet je op dat moment niet)

Als er brand is ons eigen huis zou komen ligt het ook aan de situatie. Kunnen we nog weg via de deur, moeten we via het balkon naar de buren, moeten we het huis direct uit of hebben we nog tijd, etc. Heb in ieder geval hondenriemen in de slaapkamer liggen voor de zekerheid.

Mijn katten.
Het probleem met mijn katten is dat mijn vader geen kattenluikje wil én ze 's nachts niet naar boven mogen zodat ze 's nachts altijd beneden opgesloten zitten, die MOET ik dus redden, ik zou serieus dwars door het vuur heen rennen om ze te redden. Of als een idioot door het raam via het platte dak naar beneden springen en de raamwanden van de woonkamer inslaan zodat ze naar buiten kunnen. Want de achterdeur zit ook op slot met de sleutel erin.
Wat gigantisch stom eigenlijk…

Daarnaast natuurlijk mijn broertjes, maar die komen zelf hoop ik wel weg.

okee nou moet ik natuurlijk niet een hele waslijst gaan typen met wat ik dan mee zou nemen:’).
Eerst zou ik heel hard gaan schreeuwen om het hele huis wakker te maken. Daarna zou ik mijn zusje uit bed tillen en haar samen met mijn knuffel en telefoon mee naar mijn broertjes kamer nemen om die wakker te maken. Dan zou ik zo snel mogelijk het huis uit gaan.

Man kids en kat.
Foto,s
En de rest kan me niks schelen.

Fotoalbums+telefoon+sleutels+dvd-box+laptop, ouders+broertje komen zelf naar buiten hoop ik.

Laptop en externe harde schijf. Mobiel als ik eraan denk. Ik heb bijna al mijn foto’s op die drie dingen staan, dus daar denk ik het eerst aan. Ik heb geen huisdier oid om rekening mee te houden. Kleren en boeken en shit koop ik wel opnieuw.

Mobiel, laptop, fotoboeken, geld

Mijn moeder, mijn katten, mijn knuffels, mijn telefoon, mijn laptop en foto’s.

Familie, hond, fotoalbums, mijn knuffel die ik al vanaf mijn geboorte heb en laptop + mobiel waar ook een hoop foto’s op staan.

Volgens mij ben ik de enige die niet direct foto’s mee zou gaan nemen. Geen idee waarom, maar dat kan me eigenlijk allemaal niet zoveel schelen. Als mijn katten en mijn broertjes het maar overleven. :cold_sweat:

eerst vriendje wakker maken

dan snel kleding aandoen aangezien we naakt slapen :’) Dus ff iets over mn hoofd gooien hahaha en boxer voor vriendje dan ook wel handig he

dan allebei een kat grijpen en laptop onder mn arm, mn toekomst staat erop en das wel belangrijk.