Brak

Hee allemaal,
Ik ben gister iets teveel los gegaan op een feestje,
en ik heb nou geen last van een kater, maar ik moet constant overgeven…
Dit is eigenlijk mijn eerste keer dat ik goed weg was, maar wie heeft het vaker gehad en weet hoelang het duurt ongeveer? want ik wil het liefst niet meer gal kwijtraken, haha.
dankjewel alvast!
(ik kom nu misschien heel ordinair over, maar dat ben ik écht niet)

Als je teveel gedronken hebt, komt dat er nu waarschijnlijk uit.

Ik heb verder geen ervaringen, dus ik kan je niet helpen eigenlijk :slightly_smiling_face:

Bij mij varieert het, soms een uur, soms een halve dag maar soms ook echt twee dagen :’).

neem een asprientje en drink wat melk :slightly_smiling_face:

De ene keer duurt het idd een dag, andere keer ben je er na halve dag al vanaf.

Drink iig heel veel water, zodat je niet braakneigingen hebt met een lege maag want dat is heel pijnlijk. Verder raad ik je aan nog even een dutje te gaan doen(niet in de zon)

Ze zeggen altijd dat je dan melk moet drinken. Maar ik heb geen idee of dat werkt, nog nooit meegemaakt.

Kan wel poos doorgaan, en anders moet je sporten of slapen.
Gaat het ook van over.
Om het te voorkomen moet je op de dronken avond zelf ranja drinken, met zout.
Ontzettend vies, i know. Maar het helpt ontzettend goed.

Ik vind brak zijn echt een goed gevoel, haha. (Zo van: ik ben jong en ik leef. BAM!)

Alleen hoef ik nooit te kotsen.
Veel water drinken! (Je lichaam is echt uitgedroogd door alle alcohol, zeker met dit warme weer) en de volgende keer toch iets minder drinken of betere drank drinken.

Heb je toevallig goedkope wijn of mix gedronken?

Overigens, het is hartstikke verrot om te doen op zo’n brakke dag…
Maar een vette hap. Gooi iets in de frituur en eet dat op.
Ik zweer het echt. :’) Het helpt.
Ik voelde me ook zwaar beroerd en alles kwam eruit. Maar je moet er gewoon doorheen bijten, is echt ff lastig omdat je idee hebt dat je moet kotsen, maar t maakt je echt beter hoor!

oh dat had ik vandaag ook! vanmorgend lag ik echt maar wat te sterven in mijn bed, ook heel misselijk enzo en ik heb het wel vaker dat ik moet overgeven de dag erna.
veel water drinken, dan gaat alles er sneller en beter uit, zegmaar minder pijnlijk :’)

veel succes :’)

Volgende keer veel water drinken voor je gaat slapen.
Dat doe ik altijd en ik heb echt nooit meer een kater als ik een keer veel gedronken heb.
Ik pak dan gewoon m’n grote bidon en ik ga pas slapen alstie leeg is :stuck_out_tongue:

Bij mij duurde het een keer tot 6 uur 's avonds :'D Maar toen bleef ik de hele tijd liggen en was het weg.

Als je gal moet overgeven moet je melk drinken.
Want als je dan nog eens overgeeft proeft het toch al niet meer zo heel vies.

Volgende keer voor je gaat slapen veel water drinken, ik drink dan altijd zon literfles zoveel mogelijk leeg. En iemand zei iets over goedkope wijn en mixjes, dat hoeft niet perse, ik heb bij goedkope wijn niet egt ergens last van terwijl ik eens bij een feest van mijn ouders de hele avond iets van prosecco ofzo had gedronken en mijn hoofd leek te ontploffen de dag erna. Hetzelfde geld voor de mixdranken, je moet gewoon niet teveel door elkaar drinken en zorgen voor een goede bodem (van eten ofcourse)

koffie is mijn held

Nee geen koffie dat onttrekt vocht en dat heb je juist nodig! Een kater is vergiftiging+uitdroging. Dus om een kater te voorkomen moet je voordat je gaat slapen 2/3 glazen water drinken dan heb je er al bijna geen last van!