Boze moeder

Ik heb een probleem: vandaag zijn mijn vriendje en ik betrapt door mijn moeder terwijl we seks hadden.
Mijn moeder is nu verschrikkelijk boos en ze heeft me uitgemaakt voor goedkope stoephoer enzo.
Wat ik aan de ene kant ook wel snap, aangezien ik pas 3 weken wat met hem heb, maar het voelde gewoon goed en ik ben ook niet gedwongen ofzo. Hoe maak ik dit ooit goed?

Dat kun jij beter inschatten dan wij, wij kennen je moeder helemaal niet.

leeftijd er bij vermelden zou ook wel handig zijn

Ik denk dat je moeder gewoon heel erg geschrokken is(want hoe oud ben je) maar dat ze heus wel weer bijdraait! En dat je je uitscheldt voor stoephoer vind ik niet echt kunnen :stuck_out_tongue:

Als je 14 bent en je hebt na 3 weken seks met een jongen dat snap ik heel goed dat je moeder daar wel boos om kan worden (of in ieder geval niet leuk vindt), ik vind het zelf ook wel vroeg.

Maar oke, uiteindelijk is dat jouw beslissing en als jij dit echt wilde, dan prima. Ik zal je alleen wel dit vertellen: seks is meer dan alleen seks. Je moet je verantwoordelijkheden nemen wat betreft anticonceptie, soa-preventie en ook de ‘confrontatie’ met je ouders (of iemand vergelijkbaars) moet je kunnen aangaan. Dat hoort er nu eenmaal bij, zeker als je nog zo jong bent (als je had gewild dat het niemands zaken zouden zijn geweest, had je beter nog een aantal jaar kunnen wachten, tot je het huis uit was bvb). Nu woon je nog bij je ouders en als jij besluit dan alsnog seks te hebben, dan moet je ook de gesprekken kunnen aangaan met je ouders/moeder. Het is niet oke dat je moeder je uitscheld, maar neem je verantwoordelijkheid en ga gewoon een volwassen gesprek aan met je moeder (je was immers ook oud genoeg om seks te hebben, toch?). Dit is geen kwestie van ‘goedmaken’, je moet hier gewoon over praten. Luister naar wat je moeder te zeggen heeft en leg haar dan rustig jouw kant van het verhaal uit.

Dan snap ik inderdaad dat haar moeder boos is. Mijn moeder is heel open over seks en zo, maar als ik op m’n 14e al na 3 weken verkering seks was gaan hebben met m’n toenmalige vriendje dan zou ze ook niet blij zijn geweest (zeg maar gerust net zo boos als haar moeder) als ze me had betrapt.
Maar als ze een condoom heeft gebruikt is ze al niet zo stom als haar moeder misschien denkt.

Ouders en hun bezorgdheid,het komt heus wel weer goed daar moet gewoon aan werken alleen wat je moeder heeft gedaan door je hoer te noemen kan ook niet.

Laten rusten, waarschijnlijk was het een schrikreactie van je moeder. Zelfs ik zou me doodschrikken als ik een willekeurig iemand betrap :’) Laat staan je dochter van 14 die net drie weken een vriendje heeft.

haha mijn moeder vind niks erg(: dus ik ken het niet, mijn moeder vraagt ook altijd aan me: en heb je het altijd gedaan? en dat doet ze vaak met zo’n pret gezichtje. Het maakte haar niks uit omdat ze wist dat ik wel de juiste keuze had gemaakt. Je bent jong natuurlijk, maar je moet je er niet al te druk om maken, als dit is wat je wil dan moet je het gewoon laten rusten. Moeders zijn goed in overmatig reageren en zeggen dan dingen die ze niet menen. Overigens ben ik wel super blij met mijn moeder, want die doet nooit ergens moeilijk over, ze koopt zelfs alle voorbehoedsmiddelen voor mij(:

even rustig met je moeder erover praten.

Het slaat natuurlijk nergens op dat je moeder je een ‘stoephoer’ heeft genoemt. Maar ik snap wel van haar kant dat ze het niet leuk vind als haar dochter van 14 na drie weken al seks heeft met een jongen. Weet je moeder uberhaupt wel dat je een relatie met die jongen hebt, heb je hem wel even aan haar voorgesteld? Als zij daar niet eens vanaf weet snap ik wel dat ze zo boos is. Ga met haar praten.

Mijn moeder zie ik daar ook nog wel voor aan. Ze haalt de pil voor me (ze moet toch regelmatig naar de apotheek en 1 doosje meer of minder maakt niet uit) en ik zie haar er zelfs wel voor aan dat ze een doos condooms voor me zou halen als ik het vraag of zeg dat ik een nieuwe vriend heb.

Tja ik snap je ma

Vind jij het normaal dat die moeder haar voor stoephoer uitmaakt dan?

Normaal niet, maar ik zou er niet van staan kijken als ik in zo’n situatie iets gelijkaardigs zou zeggen. Dat maakt het natuurlijk nog niet oké, maar ik zou echt razend zijn op mijn dochter. Ik weet dat het niet vriendelijk is en ik zou het nooit in iemand zijn gezicht zeggen, maar zo denk ik in mezelf ook over 14 jarigen die na 3 weken seks hebben.

True, ben ik ook met je eens. Ik vind het ook geen normale gang van zaken hoor, zo snel al seks. Maar er over nadenken of het daadwerkelijk roepen tegen je kind zijn 2 verschillende dingen :slightly_smiling_face:

Ik ook. Mensen zeggen gekke dingen als ze schrikken. Stoephoer is dan nog heel netjes eigenlijk :slightly_smiling_face: .

Ook al ben je nog maar 14, ook al heb je nog maar 3 weken verkering; Als jij er klaar voor was, dan was je dat. Ik snap dat het heel moeilijk is als moeder om je kind (letterlijk) te zien opgroeien, maar zoiets houd je niet tegen. Laat het even rusten, en is ze nog steeds boos; praat erover.