Boyfriend trouble

Ik weet het even echt niet meer, ik ben al heel lang samen met mijn vriend en ik ben nog steeds helemaal gek op hem. Laatst vroeg hij mij of ik soms niet het gevoel heb dat ik iets mis door onze relatie. Hij gaf wel aan dat hij dat had, maar zelf had ik dit helemaal niet. Hij zei dat hij de vrijheid van single zijn soms een beetje mist. Hij zei ook dat hij mij nooit kwijt zou willen en dat hij echt van mij houd maar dat hij hier wel een beetje mee zat. Wat kan ik hier aan doen? Ik wil eigenlijk niet dat hij vreemdgaat, maar ik wil hem ook echt niet kwijt. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij dit gevoel minder heeft?

Tja niks. Je kunt dat gevoel niet aan hem geven. Dat moet ie zelf overwinnen.

Bijna iedereen komt zichzelf wel tegen als je beseft hoe lang je al samen bent en plant om nog veel langer samen te zijn.

Je zou kunnen proberen wat leuke dingen samen te ondernemen, maar vaak is het iets waar diegene zelf over heen moet komen.

Persoonlijk denk ik niet dat hij vreemd zal gaan. Als je wil kun je er nog eens een gesprek over hebben, maar ik denk niet dat je daar zelf veel aan zult hebben.

Ik zou er een goed gesprek over hebben met z’n tweeën. Dan kijk je vanaf daar weer verder

Ik heb dit probleem zelf :frowning_face: Maar ik zou er als ik jou was niet vanuit gaan dat hij vreemd gaat. Het is gewoon het feit dat je al zo lang samen bent, dan ga je je af vragen of je niet iets mist, ook al ben je gelukkig. Het komt vast wel vanzelf goed! Doe een beetje lief tegen hem maar ga je niet aan hem vast klampen. Misschien is een beetje ruimte nu net wat hij nodig heeft.

Maar wat mist hij dan precies? Wat betekent ‘single zijn’ voor hem?
Als hij écht van jou houdt, dan zou hij geen behoefte moeten hebben aan zoenen of seks met een ander. En ja… als je single bent, dan heb je die vrijheid. Als hij dát contact met andere meisjes mist, dan zit er iets niet goed tussen jullie.

Persoonlijke ervaring: Ik heb al sinds mijn 15e een relatie, en ik ben nu 22. Ook ik vraag me dus soms af ‘Is dit het nou écht?’. Ik vraag me dan ook wel eens af ‘Wat als ik hem nou niet tegen zou zijn gekomen?’… hoe anders zouden de afgelopen jaren er dan uit hebben gezien. Maar ja. Dit heeft niets met de relatie zelf te maken. Dat is gewoon iets waar iedereen ooit over gaat nadenken.