boy stalken zonder reden

@Thyrax, ja dat is dus ook waarom iedereen zegt laat het. Niemand waardeert het echt om gestalkt te worden geloof ik.

Ik had ooit een jongen in mijn straat die letterlijk altijd voor mijn raam stond te koekeloeren. Ik kan nou niet zeggen dat ik hem er erg leuk door vond :'D

Zo moeilijk is het niet om iemand met rust te laten vind ik. Ja, je kan er even verdrietig van zijn, zelfs heel verdrietig, maar je kiest toch zelf om je gsm te pakken en weer een berichtje te sturen? Iedereen die ooit gedumpt is geweest heeft hetzelfde meegemaakt en is daar ook moeten doorkomen.

Oké I agree. Ik wil alleen even zeggen dat het niet zo moet zijn dat ‘zij het allemaal zelf wel kan.’ Als ze dat kon, dan had ze dit topic ook niet nodig. Daarom vind ik reacties als ‘beheers jezelf’ niet echt ok. Ze geeft namelijk aan dat ze er geen controle over heeft. Maar on topic: ik denk dat er wel goede adviezen tussen zitten. Zolang je zelf weet dat het beter is om te stoppen met dit ‘stalkgedrag’, weet je zelf wat er nodig is voor jou om dat te bereiken. Sterkte en succes iig!

Je doet net of je bezeten bent en geen controle hebt over je eigen lichaam.
Je hebt zelf hersenen en handen dus je kan jezelf prima onder controle houden zonder hem te stalken.

Hier ben ik het helemaal mee eens inderdaad. En ts heeft er blijkbaar zo erg last van dat ze een topic opent hiervoor. Sorry hoor, maar als het voor haar zo makkelijke was als ‘gewoon stoppen, je doet het toch zelf’ dan deed ze het toch ook niet :’)

^ Hier ben ik het dus niet mee eens. Als ik nu zeg: Je mag niet aan een pinguin denken. Dan is het eerste waar je aan denkt…? Juist. Het is wel lekker makkelijk gezegd om te zeggen dat je zelf hersenen hebt en dus maar je gevoel aan de kant kan zetten. In dit geval het gevoel van behoefte aan contact met hem.

:ok_woman:

dus jij gelooft niet in het bestaan van een verslaving/dwangmatigheid? Want iedereen heeft immers hersenen en handen.

edit:
aan ts, lastig voor je dat je erg zo’n last van hebt en het niet onder controle kunt houden. Ik zou als het erger word toch wel weer serieuze hulp inschakelen. Beter er wat te vroeg bij dan te laat!

Natuurlijk bestaat dat. Alleen als je even terug leest zie je dat TS zelf ook al heeft gezegd dat ze er controle over heeft alleen het gewoon moeilijk vindt.
Ze zal het toch echt zelf op moeten lossen. Ik vind dit nou niet echt iets waarvoor het nodig is om naar een psycholoog te gaan.
Niemand zegt dat het makkelijk is, maar ze moet zich er wel over heen zetten. En geloof me uit ervaring kan ik zeggen dat het echt niet zomaar gaat, maar het kan wel.

Lunacy: ik heb niet gezegd dat ze het niet zelf kan oplossen. Het enige wat ik wilde neerzetten is dat hulp inschakelen wel fijn kan zijn als je toch het gevoel hebt dat je het niet alleen kan. Daarbij zijn reacties als ‘beheers jezelf’ en ‘je hebt handen en hersenen’ wel erg kort door de bocht bij iemand die er zó veel last van heeft dat ze ons benaderd voor hulp. Ze heeft immers al eens geprobeerd om het te stoppen en dat lukte haar niet. Hoe dan ook, ze vraagt om advies… het is dus obvious dat met reacties als ‘beheers jezelf’ en ‘je hebt hersenen en handen’ zij niet echt ver komt. Natuurlijk zou ze het zelf kunnen proberen om te stoppen, maar een beetje hulp is nooit verkeerd. Dat is wat ik probeer duidelijk te maken. x’D

Daarbij wordt het inschakelen van een psycholoog vaak al als ‘heel ernstig’ gezien, terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn. Ook al is het maar één gesprek over een onderwerp dat voor anderen als ‘niet heftig’ gezien kan worden, een psycholoog kan heel erg fijn zijn bij het vinden van de juiste stappen en het krijgen van een inzicht.

Ik snap je, maar in hoeverre heeft ze dan écht controle over zichzelf als ze het alsnog niet voor elkaar krijgt om niet te doen terwijl ze dat wel graag wil.
Ik vind nogmaals ‘ze moet zich er wel over heen zetten’ te makkelijk gezegd. Het kan inderdaad heel goed, maar ook niet iedereen is sterk genoeg om het zelf te doen. en het kan sneller gaan met hulp en ts heeft er blijkbaar wel erg last van.

En er van uitgaan dat ze jong is en dat het allemaal wel meevalt is een aanname. Dat kunnen wij niet beoordelen voor haar. Als zij graag met een psycholoog praat hierover, dan is dat juist iets wat ze moet doen! Niemand heeft het recht om te zeggen dat het probleem ‘groot genoeg’ is. Alleen zij. Zij voelt het en ervaart het.

helemaal mee eens, kom op zeg… waar gaat dit over mensen. Dit is typisch puberaal gedrag wat zij vertoond en dus ook helemaal zo gek nog niet, maar om het dan maar op een “psychisch iets” te gooien. Haha :’) lachwekkend…

Niemand verbied haar om over hem te denken. :’) Ze moet hem alleen niet spammen. Ik vind het nogal onzinnig om hiervoor naar een psycholoog te gaan. Verwijder zn nummer en je kan niks meer: klaar, simpel.

Ik vind dit absoluut niet typisch pubergedrag eigenlijk! Ik weet niet hoe jij of de mensen om je heen als puber waren natuurlijk… maar ik had vroeger niet dat als ik een jongen niet sprak dat ik mezelf dingen aan deed.

dat heeft ze toch gedaan zegt ze, maar dat hielp blijkbaar niet.

@bacon thanks jij begrijpt me, ik heb best hersenen en ik weet best wat normaal en niet normaal is.

Ze kan hem toch niet contacten of spammen als ze zijn nummer niet heeft lijkt me.

Ik vind een jongen spammen met berichten terwijl hij dat duidelijk niet wil geen normaal gedrag. Ik weet echt wel hoe ze zich voelt. Ik ben ook iemand kwijt geraakt waar ik veel om gaf. Geloof me. Ik wilde niks liever dan naar hem toe gaan en hem 100 keer opbellen.

Soms lopen dingen gewoon anders dan je zou willen. En dit zal nog vaker in haar leven voor gaan komen.

Wat ze nu gewoon moet doen is zijn nummer verwijderen. Hoe moeilijk dat ook is. Dat is toch echt de enige manier om er over heen te komen. Als ze contact blijft zoeken blijft het vers. En ze hoeft het ook niet alleen te doen… daar zijn vrienden voor, maar om nou gelijk een psycholoog in te schakelen…

Ik heb mezelf van kant proberen te maken door die kerel die ik kwijt raakte. Ook ik ben er nog.

Jij hebt de beginpost niet helmaal gelezen misschien?

Lunacy, ik ben er mee eens dat dat allemaal inderdaad kan hoor. En misschien is dit inderdaad nog iets waarvan je denkt ‘meid, geef je zelf een schop onder de reet’. Maar stel het lukt haar nou niet. Wat ze ook probeert zelf. Wat vind jij dán dat ze ‘moet’ doen?