boy stalken zonder reden

Okeey nog ff een topicje!

Mijn probleem is heel ingewikkeld maar ik zal het proberen uit te leggen.Ik had een tijdje terug een vriendje waarmee ik een gezellige tijd mee had toen ging het uit en in het begin vroeg ik hem vooral waarom hij het had uitgemaakt(hij gaf namelijk gewoon niet echt een duidelijke reden)Daarna gingen we nog wel een beetje met elkaar om(uitgaan enzo)

Toen kwam er een periode dat we via whapp de hele tijd ruzie maakten zowel prive als in een groep met wat gezamelijke vrienden we zochten elkaar de hele tijd op.

Toen kwam er weer een andere periode waarin ik hem en een gezamelijke vriend van ons dingen stuurde(misschien kun je al raden wat ik bedoel) na die periode ging het pas echt mis ik raakte verslaafd aan hem en bleef hem maar berichtjes sturen en vaak bellen enzo gewoon echt stalken.

Er kwam toen weer een periode waarin we heel close raakten doordat hij mij een groot geheim over zichzelf had verteld enzo maar nu zit ik weeer in een periode waarin ik absoluut niet zonder hem kan als hij ff neit reageert spam ik hem helemaal kapot enzo en daar word hij weer heel boos over enz.

Je zou zeggen ok blok en verwijder die jongen dan nu direct! maar dat heb ik al zovaak geprobeert het ging dan heel even goed maar daarna raakte ik dan zo depri dat ik mijzelf dingen aan ging doen.

ik weet het allemaal niet meer ! Ik heb al vanalles geprobeert maar ik kan hem maar niet uit mijn hoofd krijgen what to do?

ehm kan je niet normaal met hem omgaan? zegmaar wel contact houden maar niet stalken of spammen?

nee hoe erg het ook is als hij bijvoorbeeld na een lange tijd nog geen reactie heeft gegeven ga ik hem spammen zonder dat ik daar controle over heb

Ja sorry hoor maar lul niet
Je hebt daar gewoon controlle over
Je doet het toch echt zelf
Het is niet dat je opeens possesed bent en zelf er niks aan kunt doen

snap ik wel ik heb er misschien wel controle over maar het lukt me heel moeilijk om het niet te doen zeg maar

Ja nou. Je keuze is nu dus makkelijk.
Spam hem en zorg dat hij uiteindelijk iets heeft van flikker op óf beheers jezelf en wees gewoon vrienden met hem.

Heel moeilijk maar het kan wel :’) dus doe het nou maar gewoon.

hmm nouja ik snap dat het lastig voor je is, maar dit is denk ik toch echt een kwestie van self control. Jij hebt zelf controle over je leven en beslist zelf wanner, hoe en of je contact met hem opneemt.

Bedenk het anders zo: als je hem zo blijft spammen raak je hem waarschijnlijk kwijt. Als je normaal/sociaal gaat doen, is de kans dat jullie elkaar blijven spreken groter.

Als je het moeilijk hebt kan je eens proberen om je gedachten en gevoelens te uiten op een blaadje papier of in een note app op je gsm. Dan krijg je die gevoelens er wel uit maar je stuurt ze niet naar hem.
Let ook op het aantal keren dat je hem stuurt, 1 à 2 keer is voldoende per dag. Laat hem ook eens de eerste stap zetten, het zal misschien aangenamer voelen als hij eerst stuurt.

ja jullie hebben ook wel helemaal gelijk ik heb gewoon moeite met eerst nadenken en dan pas doen ik doe het altijd andersom :flushed:

Ja, want een obsessie is echt heel makkelijk te vergeten. Vind het (nogmaals) erg dat er geoordeelt wordt in het forum op iets wat helemaal niet de hulpvraag van de OP is. Anyway even on topic: probeer je verhaal met mensen te delen. Op die manier kan je sneller inzichten krijgen over de consequenties. Ook zou ik je aanraden om eens een huisarts te benaderen. Zelfs één gesprek met een psycholoog kan al wonderen doen. Het is niet alleen voor die jongen vervelend, maar ook voor jou. Je wil namelijk er van af, maar jouw obsessie neemt het over. Probeer echt actie te ondernemen. Je wilt niet aangeklaagd worden door die jongen.

& even heel iets anders: vind je plaatje wel heel toepasselijk :’)

Ik denk dat obsessie in dit geval gewoon een groot woord is. Aangezien ze typt alsof ze nog heel jong is. Dus ik ga er van uit dat dit allemaal nogal overdreven is.

Dit is al een stap in de goede richting! Dat je dit van jezelf snapt. Want ja, als dit echt uitloopt op obsessief gedrag moet je toch echt terecht bij een psycholoog en dat is al helemaal niet leuk.

Ik zie dit ook niet als een obsessie, maar eerder als een meid die stapelgek is van een jongen.

@lunacy ik ben 17 xD maar ik heb heel veel moeite met spelling en zinsopbouw enzo

@thyrax thanks voor je advies ik ben al bij een psycholoog geweest en verschillende mensen die mij begeleiden. En haha eigelijk wel he haha kvond het gewoon een leuk plaatje.

@emb Klinkt gek maar ik vind psychologen niet erg ik vind het wel erg fijn om met mensen te praten.

@nana ja misschien maar dit is best lang aan de gang en het word echt vervelend voor mij en ook vooral voor hem.

@Lunacy @Nana

True, maar liever iets té voorzichtig, dan zometeen wel maatregelen (ook al is het niet écht een obsessie, er is sprake van stalking). Hij wordt er immers boos om.

@thyrax ja de ene keer word ie der imens boos over de andere keer lacht ie het weg en de andere keer doet ie weer neutraal