Boy|friendtroubles

Hallo iedereen. Ik zit met een redelijk groot probleem…
Na een maand ofso ben ik verliefd geworden op een vriend van me , en ik weet hij ook op mij. Ik blokkeer gewoon steeds uit schrik gekwetst te worden…
& Een ‘vriendin’ van mij is ook op dezelfde jongen en haat my inmiddels , ik zie haar nog steeds als een vriendin en wil haar echt niet kwetsen en ik weet dat ze er nu echt al KAPOT van is… Maar niemand weet dat ik hem graag zie , ik zeg tegen iedereen dat hij gewoon een suuper goede vriend is… Sommige mensen zeggen dat ik als ik een beetje slim ben kies om die jongen te laten vallen , maar ik kan dat niet. En ik weet dat ik hem graag zie en van hem hou maar ik weet niet of ik een relatie wil met hem. Ik weet niet hoedat komt maar misschien door dat meisje. , maar ik blokkeer gewoon als ik nadenk of ik een relatie met hem wil. Maar ik kan echt gewoon alles aan hem zeggen en hy aan mij en hij heeft mij op dit moment ook echt nodig als luisterend oor… We hebben samen beslist gewoon even allebei op ons zelf te komen (aangezien het by allebei nog niet zolang gedaan is met onze ex-en) en te kiezen wat we willen… Ik weet echt niet wat ik moet doen , ik ben echt het type meisje dat niemand pijn kan doen. Als ik hem zou laten vallen voor dat meisje , doe ik hem en mezelf pijn , als ik hem blijf zien (en heel misschien later iets met hem krijg) doe ik dat meisje , en ook een beetje mezelf pijn…

Alle hulp is welkom!

Als die vriendin je nu al haat is ze het niet waard om jezelf daar voor pijn te doen of hem pijn te doen. Ik snap dat het lastig is, maar ik zou nu aan mezelf denken. Ik geloof dat dat meisje ook geen rekening met jou gevoelens zou houden.

inderdaad je moet je proberen in te leven in wat dat meisje zou doen.
zou ze hetzelfde voor jou doen? Zo niet dan vind ik dat het ze het waard is om die jongen te laten vallen. Daarbij weet je dat die jongen jou wil en niet haar toch??
en als je niet kunt denken probeer dan op te schrijven waarom je het wel en niet zou willen en streep dat tegen elkaar af?
succes in ieder geval!

Het gaat om JOUW gevoelens, (en om de zijne)
Misschien klinkt het wat raar maar toch; je moet in de liefde wat egoïstisch zijn… Je kan deze jongen niet delen, jammer genoeg :grinning:
Probeer eerst uit te zoeken wat je precies voor hem voelt…
Laat je niet vangen voor dat terughoudend gevoel (ik denk dat je inderdaad het beste voor iedereen wil, maar dat kan niet! dus denk aan je zelf)

wat JIJ voelt is belangrijk als je iets met hem wilt beginnen…

Zo denk ik er toch over…
en die vriendin van jou mag jou toch niet haten? Je kan er niks aan doen, net als zij er niks kan aan doen…