boy en ouders

Hallo, ik ben een meisje van 15 jaar en ik zit in een slopende situatie… Heb sinds mn dertiende veel problemen thuis gehad over blowen en liegen etc. Ik had toen die tijd ook een vriendje die gelogen heeft tegen mijn moeder over zijn drugsgebruik waar ze hem later op betrapt heeft en nu heeft ze een hekel aan hem… Ik zie sinds een paar maanden stiekem een jongen met een crimineel verleden waar iedereen hier in de omgeving alles van weet en hij daarom geen goede naam heeft… Hij heeft nu voor t juiste pad gekozen en we vinden elkaar al een tijd leuk. Ik zou graag willen stoppen met liegen. Ik lieg als ik naar hem toe ga en zeg dat ik bij een vriendin ben. Ik wil mijn moeder graag vertellen over hem en mij. Hij kleed zich als een tokkie en ik vind t wel wat hebben maar mijn moeder natuurlijk niet (denk ik). Ik wil niet dat ze erachter komt dat ik al die tijd gelogen heb maar ik wil wel eerlijk over hem zijn… Heeft iemand tips om het hier over te hebben met mijn moeder? X

Je zal het je moeder toch moeten vertellen. Ze gaat het toch wel een keer doorkrijgen. Ook zul je nooit bijvoorbeeld met je vriend naar de stad kunnen zonder dat je het risico loop dat je je moeder tegenkomt. Je moet het haar vertellen. Je kan nadat je over hem hebt verteld ook met zijn drieen gaan praten, dan kan hij het zelf vertellen en hoort je moeder het van hem. Ook leert ze hem dan meteen kennen.

Ik heb het dus een paar dagen geleden verteld en ze vertrouwt m totaal niet… Wat te begrijpen is, dat heb ik hem verteld want zodra zij hem kent kan ik hem meer zien. Nu zegt hij dat hij denkt dat het niet gaat werken omdat hij me te weinig ziet… Maar wat ik van hem begrijp is dat hij nog niet klaar is om die stap met mn moeder te zetten. Al die moeite voor niks…

Don’t give up!

Ik zou hem eerst thuis uitnodigen als ‘vriend’…
Want ik denk dat je moeder dan het eerlijkst is over haar mening over hem. Want als jij al direct verteld dat je nieuwe vriend/flow is dan denk ik dat ze jou niet wilt kwetsen en gaat ze niet helemaal eerlijk zijn over haar mening. (ken jou’n moeder natuurlijk niet maar dit is het meest gebruikelijke, tenminste zo zou mijn moeder denken). Je kan je moeder wel vertellen dat je hem een beetje leuk vind en wat zij er van vind. Je moeder is vast heel blij voor je als je een leuke jongen hebt gevonden. Dus zal ze het je niet kwalijk nemen als hij zich als tokkie kleed. Maar als je moeder het echt niet oké gaat vinden denk ik dat je beter kan stoppen met hem … moeders hebben vaak gelijk in dit soort dingetjes en een keer naar je moeder luisteren is echt niet verkeerd. Trouwens je bent nog jong, er komen heus wel meerdere jongens voorbij die jou laten blozen.
Succes met dit alles xx

Lol, ‘hij kleed zich als een tokkie’.
Wat een vangst.